πηγή: Αυγή
Με εισαγγελείς, αστυνομία και αυτόφωρα κατά των μαθητών επιχειρεί η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη μαθητική εξέγερση, καθώς οι καταλήψεις των μαθητών ξεπέρασαν τις 600. Η κυβέρνηση έθεσε σε κίνηση τη μηχανή της καταστολής από το πρωί, αδιαφορώντας για τις τραγικές συνέπειες που ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται και έχουν το χρώμα του αίματος. Υποδιευθυντής Λυκείου στην Αττική τραυμάτισε σοβαρά μαθήτρια, ενώ σε Γυμνάσιο γονέας κτύπησε με τον κόπτη που κρατούσε μαθητή που συμμετείχε σε κατάληψη. Τα παραπάνω καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, τονίζοντας ότι στα κρούσματα βιαιοπραγίας είναι πάμπολλα». Τόσα που «η Ομοσπονδία μας αδυνατεί να τα καταγράψει».
Μέχρι χθες, πρωταγωνιστές στο σκηνικό της βίας που στήνει η κυβέρνηση στα σχολεία είναι «αγανακτισμένοι» γονείς και «θερμόαιμοι» διευθυντές. Από σήμερα, αναλαμβάνει δράση και η αστυνομία! Η υπουργός Παιδείας, με διάγγελμά της, μέσω Flash, προειδοποίησε με κυρώσεις τους διευθυντές των σχολείων που δεν θα γίνουν παιδονόμοι. Όπως δήλωσε, «οι διευθυντές των σχολείων έχουν ευθύνη απέναντι στη δημόσια περιουσία και οφείλουν να λειτουργούν σύννομα. Οι διευθυντές οφείλουν αμέσως να ειδοποιούν τις αρχές γιατί οι καταλήψεις ενέχουν κινδύνους».
Αυτονόητη η εισαγγελική παρέμβαση
Το κρεσέντο του αυταρχισμού λαμβάνει νέες διαστάσεις μετά τη χθεσινή εγκύκλιο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ι. Τέντε, που θεωρεί «αυτονόητη την εισαγγελική παρέμβαση μέσω των αστυνομικών δυνάμεων» στις καταλήψεις, «τόσο για τη βεβαίωση των εγκλημάτων όσο και για την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους». Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αποδίδει τις καταλήψεις «σε οργανωμένες μειοψηφίες που παρεμποδίζουν την είσοδο τόσο των συμμαθητών τους όσο και του διδακτικού προσωπικού», ενώ τις ταυτίζει με καταστροφές και κλοπές από εξωσχολικούς, οι οποίοι «παρεισφρύουν τις νυχτερινές ώρες» στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Στο «κατηγορώ» του κ. Τέντε περιλαμβάνεται και η διαπίστωση ότι «οι καταληψίες πολλές φορές έχουν την ηθική στήριξη και ενηλίκων, ενώ επιδιώκουν την προβολή τους μέσω των τηλεοπτικών σταθμών, τα οποία πάντοτε τους παρέχουν τη δυνατότητα αυτή».
Σύμφωνα με τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, οι συμπεριφορές αυτές κατά τη διάρκεια των καταλήψεων λαμβάνουν τη μορφή ποινικά κολάσιμων πράξεων, όπως είναι της διατάραξης οικιακής ειρήνης, της απρόκλητης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για κοινό όφελος και της κλοπής. Ο κ. Τέντες στην εγκύκλιό του υπενθυμίζει ότι τα εγκλήματα αυτά διώκονται αυτεπάγγελτα και συστήνει στις εισαγγελικές αρχές «να ζητούν τη συμβολή των εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι κατά κανόνα γνωρίζουν την ταυτότητα όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις»! Για την πάταξη των... απλών καταλήψεων δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια απλή δήλωση του διευθυντή κάθε σχολείου, σύμφωνα με την εγκύκλιο Τέντε.
Και γονείς στον τοίχο
Η ποινικοποίηση των καταλήψεων θα φτάσει και στα Αυτόφωρα. «Σε εξαιρετικές και σοβαρές περιπτώσεις επιβάλλεται να ακολουθείται και η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος εξωσχολικών ενήλικων δραστών», αναφέρει ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, αλλά συνιστά στους εισαγγελείς να αποφεύγουν την αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος ανήλικων μαθητών. Όμως ανοίγει δρόμο και για τη δίωξη γονιών, καθώς ζητάει «σε κάθε περίπτωση εξεζητημένης εγκληματικής συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές να ερευνάται και η τυχόν συνδρομή των όρων του εγκλήματος της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου από τους γονείς τους».
Κύκλοι της Εισαγγελίας «κάρφωναν» το υπουργείο Παιδείας λέγοντας ότι έχει ζητηθεί εδώ και ημέρες η λίστα των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει σταλεί.
Ήδη η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ελ. Ράικου, έδωσε εντολή στα αστυνομικά τμήματα να ακολουθούν την αυτόφωρη διαδικασία στις περιπτώσεις που διαπράττονται αυτεπάγγελτα διωκόμενα αδικήματα, ενώ είναι πλέον ανοικτή, όπως δηλώνουν εισαγγελείς, και η επέκταση των παρεμβάσεων κατά των καταλήψεων στα πανεπιστήμια.
Τους θέλει παιδονόμους
Το κλίμα δυναμιτίζουν ακόμα περισσότερο οι δηλώσεις της Α. Διαμαντοπούλου, που ζητάει τόσο από τους διευθυντές όσο και από τους καθηγητές να γίνουν ο κυματοθραύστης των κινητοποιήσεων των μαθητών τους. Μάλιστα εξήρε εκπαιδευτικούς και διευθυντές που «λήγουν τις καταλήψεις σε μία μέρα, που δεν επιτρέπουν να γίνουν καταλήψεις, 'μπαίνουν μπροστά' και ανοίγουν τα σχολεία». Η Αν. Διαμαντοπούλου, που άφησε τα σχολεία στο έλεος του Θεού, γίνεται τιμητής δηλώνοντας ότι «δεν νοείται να χάνεται ούτε μια ώρα μαθήματος". Μάλιστα, άφησε και υπονοούμενα σε βάρος των εκπαιδευτικών δηλώνοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι αφήνουν τις καταλήψεις γιατί τους βολεύουν: «δεν δουλεύουν, αλλά πληρώνονται κανονικά».
Η υπουργός Παιδείας επιτέθηκε στην ΑΔΕΔΥ, κατηγορώντας την για ακραίες μορφές συνδικαλιστικής έκφρασης και κατέληξε λέγοντας: «Η κατάληψη δημόσιων χώρων είναι μια ακραία μορφή συνδικαλιστικής έκφρασης και δεν αποτελεί δικαίωμα κανενός». Τέλος, η Αν. Διαμαντοπούλου απείλησε μαθητές και εκπαιδευτικούς με «πειθαρχικές ποινές» και αντιστρέφοντας την πραγματικότητα, ανακάλυψε «επιθέσεις σε γονείς που πάνε να ανοίξουν τα σχολεία».
Δεκανίκι της Αν. Διαμαντοπούλου και πάλι ο τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ., Α. Σπηλιωτόπουλος, καλεί τους μαθητές, παρά τις δυσκολίες που βιώνουν, να γυρίσουν στα μαθήματά τους και να κρατήσουν τα σχολεία ανοικτά. Επιπλέον, προτρέπει την υπουργό να πάρει μέτρα για να διασφαλίσει το εκπαιδευτικό περιβάλλον και την προσωπική ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
ΟΛΜΕ: Εκτός όσοι εκπαιδευτικοί απειλούν
Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ επιτίθεται με σκληρούς χαρακτηρισμούς στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ θέτει εκτός εκπαιδευτικής κουλτούρας, παράδοσης και συνδικαλιστικού κινήματος όσους εκπαιδευτικούς εφαρμόζουν τις οδηγίες Διαμαντοπούλου και επιτίθενται στους μαθητές τους.
Σε σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι «οι απειλές, οι προπηλακισμοί και η σωματική βία σε βάρος μαθητών είναι απαράδεκτες από παιδαγωγική άποψη και όσοι προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο σχολείο». «Οι καθηγητές που ακολουθούν τέτοιες πρακτικές δεν έχουν καμία σχέση με το συνδικαλιστικό κίνημα» υπογραμμίζει η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι ηθικά υπεύθυνο για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι το υπουργείο Παιδείας που, με εγκύκλιο του, βάφτισε «πρόληψη και παιδαγωγική αντιμετώπιση» την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων, καλλιέργησε τον «κοινωνικό αυτοματισμό» και ονόμασε «δυσλειτουργία τον αγώνα των μαθητών ενάντια στα προβλήματα που η ίδια η κυβέρνηση δημιούργησε».
Εντυπωσιασμοί με μαθήματα το Σάββατο
Το κουβάρι της καταστολής και των εκφοβισμών δεν έχει τέλος. Με άλλη εγκύκλιο, αυτή τη φορά της Ε. Χριστοφιλοπούλου, ανακοινώνονται (για να ανακοινωθούν) μέτρα για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών από τις καταλήψεις. Πρόκειται για τη γνωστή εγκύκλιο Στυλιανίδη, η οποία εστάλη προς αντιμετώπιση των μαθητικών κινητοποιήσεων που προκάλεσε η δολοφονία Γρηγορόπουλου και προβλέπει περικοπή των εκδρομών, μαθήματα Σάββατο, αργίες και γιορτές, ακόμη και παράταση του σχολικού έτους με παράλληλη αναβολή των εξετάσεων.
Όλα αυτά είναι φτηνοί εντυπωσιασμοί, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν πρόκειται να κάνει τίποτα από τα παραπάνω. Όπως δεν έκανε και πέρυσι, αφού ούτε τους καθηγητές μπορεί να αναγκάσει να δουλέψουν τα Σάββατα ούτε έχει να πληρώσει υπερωριακές αποζημιώσεις. Το μόνο που καταφέρνει η κ. Χριστοφιλοπούλου είναι να προκαλέσει ακόμη περισσότερο τους μαθητές, που καλούνται να διαβάσουν χωρίς βιβλία και να κάνουν μάθημα χωρίς καθηγητές.
"Είστε μαζί μας;"
Μια νέα μαθητική εξέγερση προαναγγέλλουν οι καταλήψεις σχολείων που απλώνονται σε όλη την Ελλάδα και αυξάνονται ραγδαία μέρα με τη μέρα. Οι μαθητές καταλαμβάνουν τα σχολεία, βγαίνουν στους δρόμους, διαδηλώνουν, ενημερώνουν και αποκλείουν και το υπουργείο Παιδείας. Για δεύτερη ημέρα μαθητές από σχολεία του Ηρακλείου και της Ν. Ιωνίας βρέθηκαν έξω από την πύλη του υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι. Περισσότεροι από χθες, με έξυπνα, μαχητικά συνθήματα. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έκανε κι αυτή μεγαλύτερη κινητοποίηση. Φώναξε όχι μόνο δυνάμεις των ΜΑΤ, αλλά και κλούβα που έκλεισε την είσοδο κάθετα, για να «προστατεύσει» την υπουργό από έναν άοπλο «εχθρό» ετών 16.
Η αγανάκτηση της εφηβείας και η απόφασή της να διεκδικήσει το παρόν και το μέλλον της «ανάβει» φωτιά και στο διαδίκτυο. Δεκάδες χιλιάδες μαθητές ανταποκρίνονται στην πρωτοβουλία συμμαθητών τους στο facebook που καλούν σε καταλήψεις σε όλη την Ελλάδα με ημερομηνία - ορόσημο την 3η Οκτωβρίου. Καταλήψεις για βιβλία, για καθηγητές, για κάλυψη των αναγκών των σχολείων, για ακύρωση των συγχωνεύσεων, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, του δημόσιου πανεπιστημίου και του ασύλου. Όλα τα βάζουν τα παιδιά, όλα τα διεκδικούν, από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα. Και, ναι, ζητούν να μην ακριβύνει η τυρόπιτα. Να μην αυξηθεί το ΦΠΑ στα είδη του κυλικείου των σχολείων.
«Είστε μαζί μας;». Μ’ αυτό το αφοπλιστικό ερώτημα απευθύνονται τα παιδιά στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Σε όλη την κοινωνία. Το διατυπώνουν οι μαθητές του Βύρωνα και του Καρέα, όταν αποφασίζουν κατάληψη. Την απόφασή τους διαβάζουν στους γονείς τους. «Είμαστε οι μαθητές από τα σχολεία του Βύρωνα και του Καρέα που θέλουμε να δείξουμε την αποστροφή μας στα νέα μέτρα που μας αφορούν και μας επηρεάζουν άμεσα! Είμαστε οι μαθητές που θέλουμε να αγωνιστούμε για να έχουμε το σχολείο που μας αξίζει και το μέλλον που ονειρευόμαστε! Δεν θέλουμε: Συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων. Κατάργηση των δωρεάν βιβλίων (κατάργηση του οργανισμού εκδόσεων). Μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων. Μεταφορά των εξόδων στους γονείς. Φάκελο του μαθητή, που ποινικοποιεί κάθε μας κινητοποίηση. Ελλείψεις καθηγητών. Την κατάργηση ασύλου.
Ποιος μπορεί να μας ζητήσει να σκύψουμε το κεφάλι; Συντονιστήκαμε, οργανωθήκαμε, φωνάξαμε, διαδηλώσαμε, αντισταθήκαμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας μαζικό, συλλογικό και ακόμα πιο δυναμικό. Εμείς δεν το θέλουμε αυτό το σχολείο, δεν θα είναι το σχολείο μας. Θα διεκδικήσουμε το δικαίωμα στη μόρφωση, στις σπουδές και στην εργασία.
Όχι στο σχολείο του Μνημονίου - Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους.
Δεν θα σταματήσουμε εδώ! Θα παλέψουμε όσο μπορούμε! Θα αποδείξουμε πόσο έπρεπε να μας υπολογίσουν! Αν δεν καταφέρουμε να επιτύχουμε, τουλάχιστον θα έχουμε μάθει πόσο αξίζει να επιμένουμε και να διεκδικούμε το δίκιο μας, το μέλλον, τη ζωή μας.
Άλλωστε ο μόνος χαμένος αγώνας είναι αυτός που δεν δίνεται.
Είστε μαζί μας;
Με εισαγγελείς, αστυνομία και αυτόφωρα κατά των μαθητών επιχειρεί η κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη μαθητική εξέγερση, καθώς οι καταλήψεις των μαθητών ξεπέρασαν τις 600. Η κυβέρνηση έθεσε σε κίνηση τη μηχανή της καταστολής από το πρωί, αδιαφορώντας για τις τραγικές συνέπειες που ήδη έχουν αρχίσει να φαίνονται και έχουν το χρώμα του αίματος. Υποδιευθυντής Λυκείου στην Αττική τραυμάτισε σοβαρά μαθήτρια, ενώ σε Γυμνάσιο γονέας κτύπησε με τον κόπτη που κρατούσε μαθητή που συμμετείχε σε κατάληψη. Τα παραπάνω καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, τονίζοντας ότι στα κρούσματα βιαιοπραγίας είναι πάμπολλα». Τόσα που «η Ομοσπονδία μας αδυνατεί να τα καταγράψει».
Μέχρι χθες, πρωταγωνιστές στο σκηνικό της βίας που στήνει η κυβέρνηση στα σχολεία είναι «αγανακτισμένοι» γονείς και «θερμόαιμοι» διευθυντές. Από σήμερα, αναλαμβάνει δράση και η αστυνομία! Η υπουργός Παιδείας, με διάγγελμά της, μέσω Flash, προειδοποίησε με κυρώσεις τους διευθυντές των σχολείων που δεν θα γίνουν παιδονόμοι. Όπως δήλωσε, «οι διευθυντές των σχολείων έχουν ευθύνη απέναντι στη δημόσια περιουσία και οφείλουν να λειτουργούν σύννομα. Οι διευθυντές οφείλουν αμέσως να ειδοποιούν τις αρχές γιατί οι καταλήψεις ενέχουν κινδύνους».
Αυτονόητη η εισαγγελική παρέμβαση
Το κρεσέντο του αυταρχισμού λαμβάνει νέες διαστάσεις μετά τη χθεσινή εγκύκλιο του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ι. Τέντε, που θεωρεί «αυτονόητη την εισαγγελική παρέμβαση μέσω των αστυνομικών δυνάμεων» στις καταλήψεις, «τόσο για τη βεβαίωση των εγκλημάτων όσο και για την εξακρίβωση των στοιχείων των δραστών τους». Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου αποδίδει τις καταλήψεις «σε οργανωμένες μειοψηφίες που παρεμποδίζουν την είσοδο τόσο των συμμαθητών τους όσο και του διδακτικού προσωπικού», ενώ τις ταυτίζει με καταστροφές και κλοπές από εξωσχολικούς, οι οποίοι «παρεισφρύουν τις νυχτερινές ώρες» στα σχολεία που τελούν υπό κατάληψη. Στο «κατηγορώ» του κ. Τέντε περιλαμβάνεται και η διαπίστωση ότι «οι καταληψίες πολλές φορές έχουν την ηθική στήριξη και ενηλίκων, ενώ επιδιώκουν την προβολή τους μέσω των τηλεοπτικών σταθμών, τα οποία πάντοτε τους παρέχουν τη δυνατότητα αυτή».
Σύμφωνα με τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, οι συμπεριφορές αυτές κατά τη διάρκεια των καταλήψεων λαμβάνουν τη μορφή ποινικά κολάσιμων πράξεων, όπως είναι της διατάραξης οικιακής ειρήνης, της απρόκλητης φθοράς πράγματος που χρησιμεύει για κοινό όφελος και της κλοπής. Ο κ. Τέντες στην εγκύκλιό του υπενθυμίζει ότι τα εγκλήματα αυτά διώκονται αυτεπάγγελτα και συστήνει στις εισαγγελικές αρχές «να ζητούν τη συμβολή των εκπαιδευτικών του σχολείου, οι οποίοι κατά κανόνα γνωρίζουν την ταυτότητα όσων πρωταγωνιστούν στις καταλήψεις»! Για την πάταξη των... απλών καταλήψεων δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από μια απλή δήλωση του διευθυντή κάθε σχολείου, σύμφωνα με την εγκύκλιο Τέντε.
Και γονείς στον τοίχο
Η ποινικοποίηση των καταλήψεων θα φτάσει και στα Αυτόφωρα. «Σε εξαιρετικές και σοβαρές περιπτώσεις επιβάλλεται να ακολουθείται και η αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος εξωσχολικών ενήλικων δραστών», αναφέρει ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, αλλά συνιστά στους εισαγγελείς να αποφεύγουν την αυτόφωρη διαδικασία σε βάρος ανήλικων μαθητών. Όμως ανοίγει δρόμο και για τη δίωξη γονιών, καθώς ζητάει «σε κάθε περίπτωση εξεζητημένης εγκληματικής συμπεριφοράς από ανήλικους μαθητές να ερευνάται και η τυχόν συνδρομή των όρων του εγκλήματος της παραμέλησης εποπτείας ανηλίκου από τους γονείς τους».
Κύκλοι της Εισαγγελίας «κάρφωναν» το υπουργείο Παιδείας λέγοντας ότι έχει ζητηθεί εδώ και ημέρες η λίστα των σχολείων που τελούν υπό κατάληψη, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει σταλεί.
Ήδη η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, Ελ. Ράικου, έδωσε εντολή στα αστυνομικά τμήματα να ακολουθούν την αυτόφωρη διαδικασία στις περιπτώσεις που διαπράττονται αυτεπάγγελτα διωκόμενα αδικήματα, ενώ είναι πλέον ανοικτή, όπως δηλώνουν εισαγγελείς, και η επέκταση των παρεμβάσεων κατά των καταλήψεων στα πανεπιστήμια.
Τους θέλει παιδονόμους
Το κλίμα δυναμιτίζουν ακόμα περισσότερο οι δηλώσεις της Α. Διαμαντοπούλου, που ζητάει τόσο από τους διευθυντές όσο και από τους καθηγητές να γίνουν ο κυματοθραύστης των κινητοποιήσεων των μαθητών τους. Μάλιστα εξήρε εκπαιδευτικούς και διευθυντές που «λήγουν τις καταλήψεις σε μία μέρα, που δεν επιτρέπουν να γίνουν καταλήψεις, 'μπαίνουν μπροστά' και ανοίγουν τα σχολεία». Η Αν. Διαμαντοπούλου, που άφησε τα σχολεία στο έλεος του Θεού, γίνεται τιμητής δηλώνοντας ότι «δεν νοείται να χάνεται ούτε μια ώρα μαθήματος". Μάλιστα, άφησε και υπονοούμενα σε βάρος των εκπαιδευτικών δηλώνοντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι αφήνουν τις καταλήψεις γιατί τους βολεύουν: «δεν δουλεύουν, αλλά πληρώνονται κανονικά».
Η υπουργός Παιδείας επιτέθηκε στην ΑΔΕΔΥ, κατηγορώντας την για ακραίες μορφές συνδικαλιστικής έκφρασης και κατέληξε λέγοντας: «Η κατάληψη δημόσιων χώρων είναι μια ακραία μορφή συνδικαλιστικής έκφρασης και δεν αποτελεί δικαίωμα κανενός». Τέλος, η Αν. Διαμαντοπούλου απείλησε μαθητές και εκπαιδευτικούς με «πειθαρχικές ποινές» και αντιστρέφοντας την πραγματικότητα, ανακάλυψε «επιθέσεις σε γονείς που πάνε να ανοίξουν τα σχολεία».
Δεκανίκι της Αν. Διαμαντοπούλου και πάλι ο τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ., Α. Σπηλιωτόπουλος, καλεί τους μαθητές, παρά τις δυσκολίες που βιώνουν, να γυρίσουν στα μαθήματά τους και να κρατήσουν τα σχολεία ανοικτά. Επιπλέον, προτρέπει την υπουργό να πάρει μέτρα για να διασφαλίσει το εκπαιδευτικό περιβάλλον και την προσωπική ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
ΟΛΜΕ: Εκτός όσοι εκπαιδευτικοί απειλούν
Από την πλευρά της, η ΟΛΜΕ επιτίθεται με σκληρούς χαρακτηρισμούς στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ενώ θέτει εκτός εκπαιδευτικής κουλτούρας, παράδοσης και συνδικαλιστικού κινήματος όσους εκπαιδευτικούς εφαρμόζουν τις οδηγίες Διαμαντοπούλου και επιτίθενται στους μαθητές τους.
Σε σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι «οι απειλές, οι προπηλακισμοί και η σωματική βία σε βάρος μαθητών είναι απαράδεκτες από παιδαγωγική άποψη και όσοι προβαίνουν σε τέτοιες ενέργειες δεν έχουν καμία θέση στο δημόσιο σχολείο». «Οι καθηγητές που ακολουθούν τέτοιες πρακτικές δεν έχουν καμία σχέση με το συνδικαλιστικό κίνημα» υπογραμμίζει η συνδικαλιστική ηγεσία των εκπαιδευτικών.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θεωρεί ότι ηθικά υπεύθυνο για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση είναι το υπουργείο Παιδείας που, με εγκύκλιο του, βάφτισε «πρόληψη και παιδαγωγική αντιμετώπιση» την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων, καλλιέργησε τον «κοινωνικό αυτοματισμό» και ονόμασε «δυσλειτουργία τον αγώνα των μαθητών ενάντια στα προβλήματα που η ίδια η κυβέρνηση δημιούργησε».
Εντυπωσιασμοί με μαθήματα το Σάββατο
Το κουβάρι της καταστολής και των εκφοβισμών δεν έχει τέλος. Με άλλη εγκύκλιο, αυτή τη φορά της Ε. Χριστοφιλοπούλου, ανακοινώνονται (για να ανακοινωθούν) μέτρα για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών από τις καταλήψεις. Πρόκειται για τη γνωστή εγκύκλιο Στυλιανίδη, η οποία εστάλη προς αντιμετώπιση των μαθητικών κινητοποιήσεων που προκάλεσε η δολοφονία Γρηγορόπουλου και προβλέπει περικοπή των εκδρομών, μαθήματα Σάββατο, αργίες και γιορτές, ακόμη και παράταση του σχολικού έτους με παράλληλη αναβολή των εξετάσεων.
Όλα αυτά είναι φτηνοί εντυπωσιασμοί, καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν πρόκειται να κάνει τίποτα από τα παραπάνω. Όπως δεν έκανε και πέρυσι, αφού ούτε τους καθηγητές μπορεί να αναγκάσει να δουλέψουν τα Σάββατα ούτε έχει να πληρώσει υπερωριακές αποζημιώσεις. Το μόνο που καταφέρνει η κ. Χριστοφιλοπούλου είναι να προκαλέσει ακόμη περισσότερο τους μαθητές, που καλούνται να διαβάσουν χωρίς βιβλία και να κάνουν μάθημα χωρίς καθηγητές.
"Είστε μαζί μας;"
Μια νέα μαθητική εξέγερση προαναγγέλλουν οι καταλήψεις σχολείων που απλώνονται σε όλη την Ελλάδα και αυξάνονται ραγδαία μέρα με τη μέρα. Οι μαθητές καταλαμβάνουν τα σχολεία, βγαίνουν στους δρόμους, διαδηλώνουν, ενημερώνουν και αποκλείουν και το υπουργείο Παιδείας. Για δεύτερη ημέρα μαθητές από σχολεία του Ηρακλείου και της Ν. Ιωνίας βρέθηκαν έξω από την πύλη του υπουργείου Παιδείας στο Μαρούσι. Περισσότεροι από χθες, με έξυπνα, μαχητικά συνθήματα. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έκανε κι αυτή μεγαλύτερη κινητοποίηση. Φώναξε όχι μόνο δυνάμεις των ΜΑΤ, αλλά και κλούβα που έκλεισε την είσοδο κάθετα, για να «προστατεύσει» την υπουργό από έναν άοπλο «εχθρό» ετών 16.
Η αγανάκτηση της εφηβείας και η απόφασή της να διεκδικήσει το παρόν και το μέλλον της «ανάβει» φωτιά και στο διαδίκτυο. Δεκάδες χιλιάδες μαθητές ανταποκρίνονται στην πρωτοβουλία συμμαθητών τους στο facebook που καλούν σε καταλήψεις σε όλη την Ελλάδα με ημερομηνία - ορόσημο την 3η Οκτωβρίου. Καταλήψεις για βιβλία, για καθηγητές, για κάλυψη των αναγκών των σχολείων, για ακύρωση των συγχωνεύσεων, για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, του δημόσιου πανεπιστημίου και του ασύλου. Όλα τα βάζουν τα παιδιά, όλα τα διεκδικούν, από τα πιο μικρά μέχρι τα πιο μεγάλα. Και, ναι, ζητούν να μην ακριβύνει η τυρόπιτα. Να μην αυξηθεί το ΦΠΑ στα είδη του κυλικείου των σχολείων.
«Είστε μαζί μας;». Μ’ αυτό το αφοπλιστικό ερώτημα απευθύνονται τα παιδιά στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Σε όλη την κοινωνία. Το διατυπώνουν οι μαθητές του Βύρωνα και του Καρέα, όταν αποφασίζουν κατάληψη. Την απόφασή τους διαβάζουν στους γονείς τους. «Είμαστε οι μαθητές από τα σχολεία του Βύρωνα και του Καρέα που θέλουμε να δείξουμε την αποστροφή μας στα νέα μέτρα που μας αφορούν και μας επηρεάζουν άμεσα! Είμαστε οι μαθητές που θέλουμε να αγωνιστούμε για να έχουμε το σχολείο που μας αξίζει και το μέλλον που ονειρευόμαστε! Δεν θέλουμε: Συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων. Κατάργηση των δωρεάν βιβλίων (κατάργηση του οργανισμού εκδόσεων). Μείωση της χρηματοδότησης των σχολείων. Μεταφορά των εξόδων στους γονείς. Φάκελο του μαθητή, που ποινικοποιεί κάθε μας κινητοποίηση. Ελλείψεις καθηγητών. Την κατάργηση ασύλου.
Ποιος μπορεί να μας ζητήσει να σκύψουμε το κεφάλι; Συντονιστήκαμε, οργανωθήκαμε, φωνάξαμε, διαδηλώσαμε, αντισταθήκαμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα μας μαζικό, συλλογικό και ακόμα πιο δυναμικό. Εμείς δεν το θέλουμε αυτό το σχολείο, δεν θα είναι το σχολείο μας. Θα διεκδικήσουμε το δικαίωμα στη μόρφωση, στις σπουδές και στην εργασία.
Όχι στο σχολείο του Μνημονίου - Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους.
Δεν θα σταματήσουμε εδώ! Θα παλέψουμε όσο μπορούμε! Θα αποδείξουμε πόσο έπρεπε να μας υπολογίσουν! Αν δεν καταφέρουμε να επιτύχουμε, τουλάχιστον θα έχουμε μάθει πόσο αξίζει να επιμένουμε και να διεκδικούμε το δίκιο μας, το μέλλον, τη ζωή μας.
Άλλωστε ο μόνος χαμένος αγώνας είναι αυτός που δεν δίνεται.
Είστε μαζί μας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου