Σάββατο 29 Οκτωβρίου 2011

Το νέο νομικό πλαίσιο για την έρευνα

πηγή: Αυγή
του Φανη Παπαγεωργιου και του Νικολα Βαγδουτη

Σκιαγραφώντας τον νόμο Διαμαντοπούλου, μπορούμε να διακρίνουμε τρεις βασικές συνιστώσες όσον αφορά την έρευνα. Πρώτον, την οικονομική-εισπρακτική διάσταση: περικοπή των κονδυλίων έρευνας και των υποτροφιών, επιβολή ή αυξήσεις διδάκτρων στα μεταπτυχιακά, άνοιγμα της ερευνητικής διαδικασίας στην αγορά για προσέλκυση επενδύσεων. Δεύτερον, αποκλειστικός προσανατολισμός προς την εμπειρική-εφαρμοσμένη έρευνα, αποσύνδεση από τη βασική έρευνα. Tρίτον, προσπάθεια οριοθέτησης κάθε επιστήμης εντός του κυρίαρχου Παραδείγματος, με τη θεσμοθέτηση μιας διαδικασίας που έχει ξεκινήσει εδώ και κάποια χρόνια. Χωρίς να υποτιμάμε την πρώτη διάσταση, που παραδίδει την έρευνα στους ιδιώτες, επιβάλλει ταξικούς φραγμούς και δημιουργεί εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων, θα εστιαστούμε στις δύο άλλες συνιστώσες.

***

Ο νόμος θεσμοποιεί το άνοιγμα της έρευνας στην αγορά, ενώ η κρατική χρηματοδότηση στοχοπροσηλώνεται στην «καινοτομία».1 Αποτυπώνεται, δηλαδή, μια σαφής στροφή προς την εμπειρική-εφαρμοσμένη έρευνα, καθώς ως «καινοτομία» νοείται η εφαρμοσμένη έρευνα που κατατείνει σε υλικά και εμπορευματικώς εκμεταλλεύσιμα αποτελέσματα. Η έμφαση στην εμπειρική-εφαρμοσμένη έρευνα, όπως θα δείξουμε, συνδέεται άμεσα με την ιδεολογική κυριαρχία εντός του υπάρχοντος Παραδείγματος.

Στην εμπειρική-εφαρμοσμένη συνιστώσα κάθε επιστήμης υπεισέρχεται αναγκαστικά το ιδεολογικό στοιχείο (Μπαλτάς 2002)· ως εκ τούτου, η βάση των επιστημονικών διαμαχών έγκειται στο ιδεολογικό στοιχείο2 και τη μη οριστικότητα των αποτελεσμάτων. Το ιδεολογικό στοιχείο εμφιλοχωρεί ανανοηματοδοτώντας και ερμηνεύοντας υπάρχουσες έννοιες και θεωρίες, και νοηματοδοτώντας ταυτόχρονα ιδεολογικά σχήματα εν τη γενέσει τους, προσδίδοντάς τους ένα μανδύα θεωρίας. Παρενθετικά, πρέπει να σημειώσουμε πως η μη οριστικότητα των αποτελεσμάτων έχει διαβαθμίσεις. Για παράδειγμα, στις ανθρωπιστικές επιστήμες και τα οικονομικά είναι σαφώς μεγαλύτερη από ό,τι στις θετικές επιστήμες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι διάφορες εκδοχές της έννοιας της αιτιότητας, τέκνο της μαθηματικοποίησης της οικονομικής θεωρίας ύστερα από την επικράτηση της νεοκλασικής σχολής. Η μαθηματικοποίηση αυτή προσπαθεί με στρεβλό τρόπο να άρει την μη οριστικότητα των αποτελεσμάτων. Αυτό γίνεται αντιληπτό αν συνυπολογίσουμε τον ρόλο της θεμελίωσης, της ακαδημαϊκής τεκμηρίωσης και της ηγεμονίας έτσι των νεοφιλελεύθερων πολιτικών στη βάση των διδαγμάτων της νεοκλασικής σχολής.

Ξεκίνησε η διανομή συγγραμμάτων, εκτός από 14 ΑΕΙ, ΤΕΙ

Με καθυστερήσεις ξεκίνησε, χθες, η διανομή των συγγραμμάτων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, ενώ η ολοκλήρωσή της, τονίζει το υπουργείο Παιδείας, θα εξαρτηθεί από την ανταπόκριση των Ιδρυμάτων στο αίτημα του υπουργείου σχετικά με τα στοιχεία για τον ακριβή αριθμό των ενεργών φοιτητών.
Ηδη εστάλη αυστηρή προειδοποίηση, έστω κι αν πρόκειται για λίγα πλέον Ιδρύματα (επτά πανεπιστήμια, επτά ΤΕΙ), εκ των οποίων άλλα αρνήθηκαν τους περαιτέρω ελέγχους (για πραγματική παρουσία κ.ά.) και άλλα δεν πρόλαβαν να ενημερώσουν σχετικώς, κυρίως εξαιτίας αντικειμενικών εμποδίων, όπως οι συνεχιζόμενες καταλήψεις.
«Η ευθύνη δική σας», επισημαίνεται στο (ηλεκτρονικό) μήνυμα που εστάλη στις διοικήσεις των 14 Ιδρυμάτων που δεν έχουν πράξει τα δέοντα (εκ των οποίων το Πολυτεχνείο Κρήτης και τα Πανεπιστήμια: Πάντειο, Κρήτης, Ιωαννίνων, Ιόνιο, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας). Για την ακρίβεια, ανακοινώθηκε πως όσα Ιδρύματα που «με δική τους ευθύνη» δεν έχουν στείλει τα απαιτούμενα στοιχεία δεν πρόκειται να λάβουν τα συγγράμματα. Οταν υπάρξει ανταπόκριση, θα ακολουθήσει και η διάθεση των συγγραμμάτων.
«Το Ιδρυμα τελεί εδώ και ενάμιση μήνα υπό κατάληψη και δεν λειτουργεί καμία υπηρεσία», δηλώνει ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Γιάννης Φίλης, επισημαίνοντας πως πρόκειται για αντικειμενική δυσκολία και όχι για άρνηση η οποία, εν προκειμένω, θα προκαλούσε προβλήματα στους φοιτητές. Από την άλλη, ο έλεγχος που ζητάει το υπουργείο υπερβαίνει το βασικό κανόνα της διάθεσης σε ενεργούς φοιτητές, ήτοι φοιτούντες έως και ν+2 χρόνια (όπου «ν» ο προβλεπόμενος χρόνος πλήρους φοίτησης) και επιβάλλει διάφορα περιοριστικά κριτήρια και προϋποθέσεις (να μην έχουν προμηθευτεί στο παρελθόν συγγράμματα για το ίδιο μάθημα, να δηλώνεται η παρουσία τους και η ταυτότητά τους κ.ά.). Αλλωστε, βάσει του νέου νόμου, μπορεί τελευταία στιγμή να αποφεύχθηκε η κατάργηση της δωρεάν διανομής, ωστόσο δεν αλλάζει η κατεύθυνση προς την καθιέρωση του ηλεκτρονικού συγγράμματος και τη σταδιακή κατάργηση της δωρεάν διάθεσης.
Τα Ιδρύματα που δεν παίρνουν συγγράμματα είναι αυτά πο

Ανακοίνωση από τον σύλλογο φοιτητών του ΤΕΙ της Ηγουμενίτσας για τα επεισόδια

Σχόλιο: Για να μη λένε κάποιοι... Αντε και από ΔΣ(sic)!!!
Πηγή:E-Igoumenitsa
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Φοιτητών του ΤΕΙ Ηγουμενίτσας, με αφορμή διάφορα επεισόδια που έχουν σημειωθεί στο χώρο του ΤΕΙ, αλλά και κάποιες Ανακοινώσεις που έχουν εκδοθεί και έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι υποχρεωμένο τόσο να καταδικάσει συγκεκριμένες αντιδημοκρατικές πρακτικές όσο και να προβεί στην αποκατάσταση της αλήθειας.
Καταδικάζει με απερίφραστο τρόπο την βίαιη επίθεση των δυνάμεων από το χώρο «Κελί της Ελευθερίας» και τις συμπλοκές που έγιναν με δυνάμεις του ΜΑΣ-ΠΑΜΕ.
Διαχωρίζει τη στάση του από την αντιδημοκρατική πρακτική του χώρου «Κελί της Ελευθερίας», πρακτική που εκτός των άλλων οδήγησε στη διάλυση μίας Γ. Σ.και στην παρολίγο διάλυση μιας άλλης και συμβάλλει στον αποπροσανατολισμό του φοιτητικού κινήματος της Σχολής μας. Ο τρόπος αυτός της αντιπαράθεσης δεν έχει καμιά σχέση και είναι ξένος με τις πρακτικές και τη δράση του δημοκρατικού φοιτητικού κινήματος, υπονομεύει δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες και επιχειρεί να λύσει με «στρατιωτικό» τρόπο πολιτικά ζητήματα που λύνονται με τη μέθοδο της πολιτικής και ιδεολογικής αντιπαράθεσης. Σε τελευταία ανάλυση διευκολύνει τις δυνάμεις του συστήματος και της κυβέρνησης και αποπροσανατολίζει το κίνημα από τον αγώνα που πρέπει να δώσει στην ολομέτωπη αντιλαϊκή επίθεση.

Οι περικοπές πνίγουν την παιδεία

Πηγή:Ελευθεροτυπία

 ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΜΕΙΩΣΗ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΑΣΦΥΞΙΑ

Οι περικοπές πνίγουν την παιδεία

Κατάρρευση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας τα τελευταία δύο χρόνια, με τη «συμβολή» του μνημονίου, δείχνουν πλέον καθαρά οι αριθμοί για την Ελλάδα. 
α στοιχεία παρουσιάστηκαν από την ΟΛΜΕ στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών, που έγινε πριν από μερικές μέρες στις Βρυξέλλες.
Οπως επισημαίνει στην «Κ.Ε.» ο γ.γ. της ΟΛΜΕ Θ. Κοτσιφάκης, «όταν οι δαπάνες για τη δημόσια παιδεία φθάσουν, όπως υπολογίζεται, μόλις στο 2,23% του ΑΕΠ, αντιλαμβανόμαστε πως οι επιπτώσεις στο δημόσιο σχολείο θα είναι δραματικές. Η μείωση των κρατικών δαπανών από το 2009 μέχρι και το 2015 θα είναι της τάξης των 1.436 εκατ. ευρώ, δηλαδή μείωση κατά 19,2%»!
Τον περασμένο Ιούλιο ανακοινώθηκε επιπλέον περικοπή δαπανών για την εκπαίδευση που προβλεπόταν στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, από 2,058 δισ. ευρώ σε 1,694 δισ. ευρώ, δηλαδή μείωση κατά 18 %!
Αυτό σημαίνει στην πράξη, όπως λένε οι εκπαιδευτικοί, περαιτέρω μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων του προϋπολογισμού.
Το υπουργείο Παιδείας συγχώνευσε συνολικά 1.933 σχολεία, από τα οποία 1.523 στην πρωτοβάθμια και 410 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κλείσουν 1.056 σχολεία, 851 από τα 10.798 (7,8%) στην πρωτοβάθμια και 205 από τα 3.185 στη δευτεροβάθμια (6,5%), ενώ οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις συνεχίζονται.
Οι καθηγητές λένε, επίσης, ότι καταργούνται ή υποβαθμίζονται υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης και συγκεκριμένα:

ΤΕΙ Πάτρας:Η απάντηση της Αριστερής Πρωτοβουλίας Σπουδαστών στον Πρόεδρο

Στον απόηχο των χθεσινών γεγονότων στο ΤΕΙ Πάτρας- "Όποιος σπέρνει ανέμους θερίζει θύελλες!

 "Εδώ και αρκετές εβδομάδες γινόμαστε μάρτυρες ενός παιχνιδιού που παίζεται πίσω από τις πλάτες μας. Γινόμαστε θεατές ενός θεάτρου του παραλόγου που εξελίσσεται καθημερινά και έχει πρωταγωνιστές το Υπουργείο Παιδείας, το πρόεδρο του ΤΕΙ Σ. Καπλάνη, το Συμβούλιο ΤΕΙ, αρκετούς μεγαλοκαθηγητάδες που για την πειθώ τους την δραματικότητα του ρόλου τους θα τους ζήλευαν και οι πιο πολυβραβευμένοι ηθοποιοί.

Δεν έχουν καταλάβει όμως ή μάλλον δεν θέλουν να καταλάβουν ότι σε πείσμα δικό τους οι σπουδαστές έχουν διαφορετική άποψη για το πώς πρέπει να τελειώσει το έργο που στήνουν στις πλάτες μας καθώς δεν θα έχει ευχάριστο τέλος γι αυτούς. Και αν για τα μικρά παιδιά είναι ωραία τα παραμύθια με τους δράκους και τις μάγισσες και ακούγονται ως αληθινές ιστορίες.
Στο σύνολο των σπουδαστών όμως τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα του προέδρου του ΤΕΙ και του Υπουργείου ακούγονται ως παραμύθια. Και επειδή μεγάλα παιδιά είμαστε και δεν έχουμε καμία διάθεση να διακωμωδήσουμε την ήδη σοβαρότατη κατάσταση που έχει επέλθει το ίδρυμα του ΤΕΙ Πάτρας μετά την τεράστια υποχρηματοδότηση και την αναστολή μιας σειράς εργαστηρίων και μαθημάτων αφού καθηγητές δεν υπάρχουν κρίνουμε ότι είναι αναγκαίο από τη μεριά μας να αποσαφηνίσουμε τα παραμύθια και να περάσουμε στην πραγματικότητα της κατάστασης. Να αναδείξουμε και το θύτη και το θύμα.

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2011

Οι βασικές αντιφάσεις της αναρχικής κοσμοαντίληψης & οι καταστρεπτικές επιδράσεις της στο σύγχρονο φοιτητικό κίνημα.

The gas mask thinker
Το παρακάτω κείμενο αποτελεί κείμενο καθαρής πολεμικής, και συνεπώς δεν φιλοδοξεί να αναλύσει διεξοδικά όλα τα θεωρητικά ζητήματα γύρω από το ζήτημα του αναρχικού κοινωνικού ιδεώδους. Θέτει με την ποιο οξεία μορφή τα ζητήματα που απασχολούν αυτή τη στιγμή το φοιτητικό κίνημα και υπονομεύουν τη μελλοντική του ανάπτυξη. Θα το ακολουθήσουν και άλλες επεξεργασίες που θα ασκούν κριτική σε επιμέρους θεωρητικούς εκπροσώπους του αναρχικού ρεύματος τόσο κλασσικούς όσο και σύγχρονους. Αυτό αποτελεί μια ξεκάθαρη πρόκληση για θεωρητική διαπάλη προς όλους τους “συνειδητούς” αναρχικούς.
Α) Οι βασικές αντιφάσεις της αναρχικής κοσμοαντίληψης.
Η θεωρητική ανεπάρκεια του αναρχισμού
Το φάσμα των αναρχικών ιδεών και αντιλήψεων είναι τεράστιο, και σε τέτοιο βαθμό αφηρημένο ώστε πραγματικά είναι αδύνατο να βρεις δύο τουλάχιστον αναρχικούς που να αντιμετωπίζουν ένα ζήτημα, τουλάχιστον στη βάση κοινών αρχών και αντιλήψεων ή τέλος πάντων κοινής μεθόδου. Υπάρχουν ωστόσο τρεις βασικοί πυλώνες φιλοσοφικών – κοινωνικών αντιλήψεων οι οποίοι οριοθετούν ένα γενικότερο πλαίσιο μέσα στο οποίο οι αντιλήψεις του κάθε αναρχικού ή της κάθε επιμέρους ομάδας κινούνται χαοτικά επιλέγοντας κατά το δοκούν τη συρραφή που θα αποτελέσει τη δική τους αντίληψη και ιδεολογία. Έτσι όντως ο καθένας μπορεί να διατείνεται ότι μπορείς να κάνεις κριτική στον επιμέρους αναρχικό αλλά όχι στον αναρχισμό εν γένει.
Πυλώνας Α: Ο υποκειμενικός ιδεαλισμός: Πρόκειται για τη φιλοσοφική αντίληψη που θεωρεί ότι δεν υπάρχει αντικειμενική πραγματικότητα αλλά το σύνολο των παραστάσεων, των ενεργειών των άλλων ανθρώπων, η κοινωνία, η φύση, οι ίδιοι οι άλλοι άνθρωποι δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα αλλά αποτελούν φαντάσματα που γεννά ο δικός μου εγκέφαλος, που τα κινεί σαν μαριονέτες, τα φέρνει όπως αυτός θέλει σε μεταξύ τους σχέσεις, αποτελούν με μία λέξη ιδέες. Ο μόνος που υπάρχει είμαι Εγώ, το Άτομο, ο ξεχωριστός Άνθρωπος η επιμέρους Ατομικότητα, η δικιά μου Αυτοσυνείδηση. Αν τώρα κάποια από τις ιδέες αυτές με καταπιέζει δεν είμαι υποχρεωμένος να την ανεχτώ. Μπορώ απλά να την αγνοήσω, να την ξεχάσω, ή αν είναι τόσο δυνατή που να αντιστέκεται στη λήθη μπορώ να συνδυάσω διάφορες ιδέες μου ώστε να την καταστρέψω. Οι ιδέες μου αποτελούν την ιδιοκτησία μου. Έτσι λοιπόν ιδιοκτησία μου αποτελεί όλος ο κόσμος. Ο Μοναδικός (Άνθρωπος) και η Ιδιοκτησία του.
Δεν χρειάζεται να σημειώσουμε ότι η συγκεκριμένη θεώρηση αποτελεί μη ορθολογική, μη επιστημονική αντίληψη του κόσμου και της κοινωνίας. Δεν αναγνωρίζει την ύπαρξη αντικειμενικής πραγματικότητας, καν την ύπαρξη της κοινωνίας, τη δυνατότητα ύπαρξης κοινωνικής συνείδησης, δηλαδή της δυνατότητας των ανθρώπων να γνωρίζουν κάτι από κοινού είτε μέσω των αισθημάτων, των πράξεων, ή των εννοιών. Δεν αναγνωρίζει τη δυνατότητα ύπαρξης της αισθητικής-θρησκείας, της ηθικής-πολιτικής, ούτε της φιλοσοφίας-επιστήμης. Συνεπώς εφόσον δεν αναγνωρίζει ούτε την κοινωνία ούτε την επιστήμη ως κάτι αντικειμενικά υπαρκτό δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να ερμηνεύσει επιστημονικά την κοινωνία και τα κοινωνικά φαινόμενα. Μάλιστα η έννοια «συνειδητός» αναρχικός φτάνει εδώ στα όριά της δείχνοντας ότι ο οπαδός αυτής της αντίληψης δεν μπορεί να είναι συνειδητός εφόσον δεν δέχεται την ύπαρξη της συν-είδησης δηλαδή της γνώσης κάτι τινός μαζί και μέσω άλλων ανθρώπων.

Απόφαση Συνέλευσης Ενιαίου Σ.Φ Πολυτεχνείου Κρήτης-25/10/ 2011


Σχόλιο: Αναρτούμε την απόφαση της χθεσινής ΓΣ του Ενιαίου Συλλλόγου Φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης, του τελευταίου μεγάλου συλλόγου που συνέχιζε με καταλήψεις μέχρι και αυτή την εβδομάδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και στη χθεσινή συνέλευση κυριάρχησε το πλαίσιο που πρότεινε το συντονιστικό της σχολής και το οποίο εισηγούνταν τη διακοπή της κατάληψης και τη συνέχιση του αγώνα ενάντια στο νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου μέσα από άλλες μορφές πάλης.

Στις 24 Αυγούστου η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με την συνεργασία της Νέας Δημοκρατίας, του ΛΑΟΣ και της ΔΗΣΥ κήρυξε τον πόλεμο στη σπουδάζουσα νεολαία. Σε συνέχεια της προκλητικής της στάσης κατά τη διάρκεια της ψήφισης του μεσοπρόθεσμου προγράμματος προχώρησε σε ένα ακόμα πραξικόπημα. Αξιοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ σε εκπαίδευση-εργασία-δημοκρατία και τις επιταγές του ΔΝΤ που θέλουν να φορτώσουν τα βάρη της κρίσης τους στο λαό, ενώ ταυτόχρονα δίνουν «αγώνα» για την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Παρά την κάθετη εναντίωση σύσσωμου του φοιτητικού κινήματος, και ολόκληρου του εκπαιδευτικού κινήματος, προσπαθεί να διαλύσει την δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, ψηφίζοντας το νέο νόμο πλαίσιο.

Camila Vallejo : «Ένα καθεστώς που ανοίγει φυλακές και κλείνει σχολεία δεν μπορεί να είναι υπόδειγμα»

πηγή: Sierra Maestra

Από το Νοέμβρη του 2010,η Camila VallejoDowling, μια νεαρή πτυχιούχος στη Γεωγραφία 23 χρόνων, ηγείται της Ομοσπονδίας των Φοιτητών του Πανεπιστημίου της Χιλής (FECh).Σε λιγότερο από ένα χρόνο, χάρη στη διαύγεια και την ευγλωττία του λόγου της, εξελίχτηκε σε μια χαρισματική ηγέτιδα του αναγεννημένου φοιτητικού ακτιβισμού. Εγγονή στρατευμένων του Κινήματος της Επαναστατικής Αριστεράς (MIR), κόρη κομμουνιστών και στρατευμένη με τη σειρά της στην Κομμουνιστική Νεολαία, θεωρεί ότι η ουσία του φοιτητικού κινήματος στη Χιλή έχει τις ρίζες της στη λαθεμένη εντύπωση που υπάρχει εκεί για το εκπαιδευτικό έργο, όπως και για το ρόλο που αναλαμβάνει το κράτος σε αυτό το ζήτημα.
 
Η Vallejo εκτιμά πως η εκπαίδευση στη χώρα της, καθώς και άλλες βασικές υπηρεσίες όπως η υγεία και η κατοικία, είναι υπερβολικά ακριβά και η ποιοτική παροχή τους περιορίζεται μόνο σε αυτούς που μπορούν να τα πληρώσουν. «Το κράτος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη να εξασφαλίσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση, παρέχοντας και χρηματοδοτώντας μια δωρεάν διδασκαλία ποιότητας και ίσης πρόσβασης και... ρυθμίζοντας ανάλογα την ιδιωτική εκπαίδευση χωρίς να επιβραβεύει τον υπερβολικό ζήλο για κέρδος», εξηγεί η Χιλιανή αρχηγός των φοιτητών. «Μόνο έτσι θα ισχυροποιηθεί η δημόσια εκπαίδευση και μαζί η ανάπτυξη των ανθρώπων, κοινωνική και οικονομική. Είναι πολύ θετικό το ότι οι κινητοποιήσεις μας βρίσκουν τη συμπαράσταση της πλειοψηφίας του λαού».
 
Ίσως για αυτό το 68% των Χιλιανών αποδοκιμάζουν το χειρισμό του προέδρου, Sebastián Piñera; Τόσο σκληρή ήταν η απάντηση της κυβέρνησης στα αιτήματα σας;

Η σημερινή κυβέρνηση της δεξιάς δεν είχε την πολιτική βούληση να ανταποκριθεί στα αιτήματα των πολιτών. Έδειξε αδιαλλαξία και επέβαλε την ιδεολογική γραμμή της πάνω στην πλειοψηφία της χώρας. Αυτό είναι βαρύ, γιατί σημαίνει πως κυβερνάει μόνο για κάποιους λίγους, για αυτούς που σήμερα βγάζουν όφελος από το εκπαιδευτικό σύστημα και δε θέλουν να καταλάβουν πως υπάρχει μια κρίση δύσκολη να λυθεί αν δεν αλλάξει η δομή του από τη βάση. Απ’ την άλλη, η αυξανόμενη κοινωνική κινητοποίηση, έγινε αφορμή να δείξει η κυβέρνηση μια πλευρά της που θα ήθελε να αποφύγει, αυτή της καταστολής. Από αυτό προκύπτει και η γενική εντύπωση πως δε στάθηκε στο ύψος των περιστάσεων, και οι πολίτες δε θέλουν μια τέτοια κυβέρνηση.
  

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Έλληνες φοιτητές στο Βερολίνο διέκοψαν ομιλία και αποδοκίμασαν τον Τρισέ

πηγή: The Insider

Μετά τους Έλληνες πολιτικούς που όπου σταθούν και όπου βρεθούν αποδοκιμάζονται έντονα, σειρά πήρε ο...γνωστός μας Ζαν Κλοντ Τρισέ. Ο  κ. Τρισέ έδινε την τελευταία του προγραμματισμένη ομιλία ως επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στο Πανεπιστήμιο Χάμπολτ στο Βερολίνο, όταν Έλληνες φοιτητές εισέβαλαν στο αμφιθέατρο φωνάζοντας προς το μέρος του συνθήματα και αναρτώντας πανό αποδοκιμασίας για την  τρόικα.
Τα πανό που αναρτήθηκαν έγραφαν "Πείτε όχι στην τυραννία του χρέους", "όχι άλλα λεφτά στις τράπεζες"  και "έξω η Τρόικα από την Ελλάδα".
"Θα ζούσατε εσείς με 470 ευρώ το μήνα; Για πόσο ακόμα θα υποκρίνεστε;", φώναξε προς το μέρος του μία νεαρή φοιτήτρια.
Μετά τη διαμαρτυρία των φοιτητών, ο απερχόμενος πρόεδρος της ΕΚΤ συνέχισε την ομιλία του, επαναλαμβάνοντας τη θέση του για ανάγκη δημιουργίας υπουργείου Οικονομικών της Ευρωζώνης.
Ακόμη, τάχθηκε υπέρ της επιτροπείας για απείθαρχες χώρες, αφού όπως είπε, με αυτόν τον τρόπο "θα καταστήσει την τροποποίηση των Συνθηκών αναπόφευκτη".
Στο τέλος της ομιλίας του πάντως, ακούστηκαν και χειροκροτήματα αλλά και αρκετά γιουχαΐσματα.


Διαμαρτυρία Ελλήνων φοιτητών στον Τρισέ by Miss-Jessy-Lays

Εκβιάζει για φακέλωμα των φοιτητών παρακρατώντας τα συγγράμματα

πηγή: avgi.gr

Πρωτοβουλίες με σκοπό την αποκατάσταση των όρων ομαλής ακαδημαϊκής λειτουργίας των πανεπιστημίων ζητούν οι πρυτάνεις της χώρας από την πολιτειακή και πολιτική ηγεσία του τόπου. Έκκληση χωρίς αποδέκτη, καθώς χθες το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να στερήσει τα συγγράμματα από φοιτητές 14 ιδρυμάτων της χώρας επικαλούμενο ότι δεν εστάλησαν από πολλά ιδρύματα οι κατάλογοι με τον αριθμό των φοιτητών που έχουν υπερβεί τα ν+2 έτη σπουδών και -κατά τον νόμο- πρέπει να διαγραφούν.

Οι πρυτάνεις, κατά την 68η Σύνοδό τους, κατηγορούν την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι διακυβεύει την ενότητα της πανεπιστημιακής κοινότητας, αποδυναμώνει τη διοίκηση των πανεπιστημίων και ακυρώνει τη συμβολή τους στην έξοδο της χώρας από την κρίση. Όπως αναφέρεται σε σχετικό ανακοινωθέν, αντί για διάλογο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, απούσα και από αυτή τη Σύνοδο, παρεμβαίνει στη διενέργεια των εκλογών ανάδειξης των Συμβουλίων με τροπολογίες και ρυθμίσεις που συνιστούν θεσμική εκτροπή και ευνοούν τη δημιουργία ισχυρών ομαδοποιήσεων. Η Σύνοδος των πρυτάνεων είναι καταπέλτης κατά της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, τονίζοντας ότι, εκτός από τις αυθαίρετες και έκνομες παρεμβάσεις, το υπουργείο πρέπει να αναλάβει την πολιτική ευθύνη για τα οξύτατα προβλήματα προϋπολογισμού, κάλυψης των εκπαιδευτικών, διοικητικών και ερευνητικών λειτουργιών και υποστήριξης του ανθρώπινου δυναμικού των ιδρυμάτων.

Η Σύνοδος των Πρυτάνεων ορίζει το τριήμερο εκδηλώσεων για την 38η επέτειο από την εξέγερση του Πολυτεχνείου ως "Ημέρες του Ελληνικού Δημόσιου Πανεπιστημίου" και καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα να συμμετάσχει σε εκδηλώσεις στήριξής του.

Στο μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας εκβιάζει με τα συγγράμματα τα ιδρύματα προκειμένου να του στείλουν στοιχεία για την "πραγματική παρουσία και ταυτότητα των φοιτητών τους". Μέσω των συγγραμμάτων το υπουργείο Παιδείας επιδιώκει να αναγκάσει τα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης να φακελώσουν τους φοιτητές που έχουν υπερβεί τον ανώτατο χρόνο σπουδών, προκειμένου στη συνέχεια να πιεστούν τα πανεπιστήμια να προχωρήσουν σε διαγραφές. Αυτός είναι ο λόγος που το υπουργείο Παιδείας θέλει τα στοιχεία και όχι για να περιορίσει σπατάλες στη διανομή συγγραμμάτων. Κανένας φοιτητής δεν παίρνει το ίδιο σύγγραμμα για δεύτερη φορά. 'Αρα, δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνδέεται η διανομή των συγγραμμάτων με τις λίστες των φοιτητών.

Η υπουργός Παιδείας ομολόγησε από το βήμα της Βουλής ότι πρόκειται περί ελέγχου και δήλωσε ότι οι διοικήσεις των ιδρυμάτων που δεν θα δεχθούν να απαντήσουν στον έλεγχο της πολιτείας παίρνουν την ευθύνη για τη μη διανομή συγγραμμάτων. Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, τα ιδρύματα που απειλούνται με στέρηση συγγραμμάτων ανέρχονται στα 14 (π.χ. το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Πολυτεχνείο Κρήτης, το Πάντειο κ.ά.). Η διαδικασία διανομής των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων, που ξεκίνησε χθες, αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του Δεκεμβρίου.

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Να αθωωθούν οι 12 αγωνιστές του φοιτητικού κινήματος

πηγή: eksegersi.gr

Την Τρίτη 25 Οκτώβρη επαναλαμβάνεται στη Χαλκίδα η δίκη των 12 αγωνιστών του φοιτητικού κινήματος, που συνελήφθησαν κατά τη μεγάλη αστυνομική επίθεση ενάντια στη φοιτητική πορεία της 8ης Μαρτίου 2007. Από τους 61 συλληφθέντες στη διάρκεια εκείνης της πορείας, οι 49 δικάστηκαν ομαδικά και αθωώθηκαν πανηγυρικά (η πρόεδρος του δικαστήριου, μάλιστα, στο τέλος της δίκης διέταξε τα πρακτικά να αποσταλούν στον εισαγγελέα για να διερευνήσει τις καταγγελίες για άσκηση αστυνομικής βίας κατά των συλληφθέντων). Δώδεκα, όμως, διαχωρίστηκαν και τους αποδόθηκαν και κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος, σύμφωνα με την πάγια τακτική της αστυνομίας. Ανάμεσά τους και εργαζόμενοι, που έπαιρναν μέρος στην πορεία εκφράζοντας την αλληλεγγύη τους στους φοιτητές, όπως ο Βασίλης Στεργίου, στον οποίο αποδόθηκε η κατηγορία της απόπειρας ανθρωποκτονίας!

Η δίκη ορίστηκε να γίνει στη Χαλκίδα για ευνόητους λόγους. Για να εμποδιστεί η προσέλευση αλληλέγγυων. Το κακοστημένο κατηγορητήριο άρχισε να καταρρέει από την πρώτη κιόλας μέρα της δίκης. Αποδείχτηκε, για παράδειγμα, ότι ένας από τους συλληφθέντες είχε συλληφθεί μαζί με τους 49, αλλά μεταφέρθηκε στους 12, μολονότι συνελήφθη ώρες μετά τα γεγονότα που αποδόθηκαν στους υπόλοιπους 11. Φάνηκε το στημένο των κατηγοριών που αποδίδονται στον Β. Στεργίου, αφού ο μπάτσος που τον «χρεώθηκε» κατέθεσε ότι τον γνώρισε επειδή φορούσε γυαλιά του σκι, όταν όμως τον «αναγνώρισε» και τον συνέλαβε τα γυαλιά του σκι βρίσκονταν στην τσάντα του! Τότε πώς τον αναγνώρισε μέσα στο πλήθος, αφού προηγουμένως δεν μπορούσε να δει τα χαρακτηριστικά του; Τι να πει, ότι τον αναγνώρισε από φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν αμέσως και έδειχναν τον Στεργίου να συλλαμβάνεται χωρίς να φοράει τίποτα στο πρόσωπό του;

Ομως, παρά το εμφανώς στήσιμο της υπόθεσης, οι 12 δικαζόμενοι αντιμετωπίζουν κίνδυνο καταδίκης. Ιδιαίτερα τη σημερινή περίοδο, που το αστικό κράτος έχει ανάγκη από παραδειγματικές καταδίκες, για να σπείρει τον τρόμο σε όλη την αγωνιζόμενη κοινωνία. Μόνο η έμπρακτη αλληλεγγύη, με τη μαζική παρουσία στη δίκη, μπορεί ν’ αποτελέσει ασπίδα προστασίας στους δικαζόμενους.

Πρυτάνεις: Οχι άλλες παρεμβάσεις

πηγή: enet.gr

Οχι άλλες παρεμβάσεις στη λειτουργία των πανεπιστημίων, είναι το μήνυμα που έστειλαν στην υπουργό Παιδείας οι πρυτάνεις των ΑΕΙ, που συνεδρίασαν χθες στην Κομοτηνή χωρίς την παρουσία της Αννας Διαμαντοπούλου. 

«Αντί για διάλογο, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, απούσα και από αυτή τη Σύνοδο, παρεμβαίνει στη διενέργεια των εκλογών ανάδειξης των Συμβουλίων με τροπολογίες και ρυθμίσεις που συνιστούν θεσμική εκτροπή και ευνοούν τη δημιουργία ισχυρών ομαδοποιήσεων», αναφέρουν σε ομόφωνο ψήφισμά τους οι πρυτάνεις. Ετσι, «διακυβεύεται», συνεχίζουν, «η ενότητα της πανεπιστημιακής κοινότητας, αποδυναμώνεται η διοίκηση των πανεπιστημίων και ακυρώνεται η συμβολή τους στην έξοδο της χώρας από την κρίση».

Στην ίδια απόφαση αναφέρουν ότι η κλιμακούμενη κρίση επιδρά με δραματικό τρόπο και στη λειτουργία των πανεπιστημίων της χώρας. «Με ουσιαστική πολιτική ευθύνη του υπουργείου, τα πανεπιστήμια αντιμετωπίζουν οξύτατα προβλήματα προϋπολογισμού, κάλυψης των εκπαιδευτικών, διοικητικών και ερευνητικών λειτουργιών και υποστήριξης του ανθρώπινου δυναμικού τους».
«Η Σύνοδος Πρυτάνεων, με αίσθημα ευθύνης και επίγνωση της κρισιμότητας των στιγμών», καταλήγουν στο ψήφισμά τους, «απευθύνεται στην πολιτειακή και πολιτική ηγεσία του τόπου, ζητώντας να αναληφθούν πρωτοβουλίες με σκοπό την αποκατάσταση των όρων ομαλής ακαδημαϊκής λειτουργίας των πανεπιστημίων».

Τέλος, η Σύνοδος των Πρυτάνεων ορίζει το τριήμερο 15-17 Νοεμβρίου ως «Ημέρες του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου» και καλεί την πανεπιστημιακή κοινότητα να συμμετάσχει σε εκδηλώσεις στήριξής του.

Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2011

Στα πρόθυρα κατάρρευσης όλα τα πανεπιστήμια...

Πηγή Έθνος

Κραυγή αγωνίας από τα ΑΕΙ της χώρας καθώς η κρατική επιχορήγηση μειώθηκε φέτος κατά 50%, ενώ δεν έχει αποδοθεί η τελευταία δόση των χρημάτων που τους αναλογούν

Eνα βήμα πριν από το "οικονομικό κράχ" βρίσκονται τα πανεπιστήμια της χώρας. Η κυβέρνηση αποφάσισε να μπλοκάρει την τελευταία δόση του προϋπολογισμού του 2011 για τα ανώτατα ιδρύματα, με αποτέλεσμα την οικονομική τους κατάρρευση. Ήδη τα μεγάλα ΑΕΙ, όπως είναι το Αθηνών, το Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης και το ΕΜΠ, έχουν βάλει...χέρι στα αποθεματικά τους για να καλύψουν τρέχουσες ανάγκες.
Η κραυγή απελπισίας, ιδιαίτερα των περιφερειακών ιδρυμάτων, ακούστηκε έντονη στη χθεσινή Σύνοδο των Πρυτάνεων που έγινε στην Κομοτηνή. Το 2011 χαρακτηρίστηκε ως η χειρότερη χρονιά για τα πανεπιστήμια που προσπαθούν να κρατήσουν "με νύχια και με δόντια" ανοιχτές τις σχολές τους, ενώ οι προβλέψεις για το 2012 είναι, όπως λένε οι πρυτάνεις, πλήρως απογοητευτικές.
Στην κατάσταση αυτή έχουν συμβάλει οι περικοπές κατά 50% των κρατικών επιχορηγήσεων, η δραματική μείωση των πιστώσεων για συμβασιούχους καθηγητές και τώρα, η μη απόδοση της τρίτης δόσης των χρημάτων που τους αναλογούν. Αρκετά τμήματα, ιδιαίτερα τα νεοϊδρυθέντα, βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού.
Οι φοιτητές του εδώ και 15 μέρες βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, προκειμένου να αποφευχθεί το λουκέτο. Δυό τμήματα του Πανεπιστημίου Θράκης (Πολιτικών Επιστημών, Διοίκησης Επιχειρήσεων) λειτουργούν στο όριο κι εκ των ενόντων, έχοντας μόνο 1 μέλος ΔΕΠ το καθένα, τη στιγμή που "φιλοξενούν" περισσότερους από 700 φοιτητές. Ακόμη και σχολές του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως είναι αυτές των Τουρκικών και Ιταλικών Σπουδών, λειτουργούν με το 1/5 των καθηγητών τους. Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι κι οι σχολές, βρίσκονται σε "κόκκινο συναγερμό". Ανοιγοκλείνουν μέχρι να βρουν πόρους να λειτουργήσουν.

Η κριτική των ιησουήτικων μεθόδων, και του αναρχικού ιδεώδους ως ιδεώδους καταστροφής, από το Μ.Μπακούνιν

 
Το κείμενο Εδώ

Σχόλιο: Η ανάρτηση αφιερώνεται στους Ιβανόφ, αυτούς που δολοφονούνται γιατί διαφώνησαν με το εξατομικευμένο ιδεώδες. 
Vankas