Αναρτούμε μπροσούρα με τίτλο Χρονολόγιο 2004-2007 με καταγραφή των σημαντικότερων γεγονότων της πάλης ενάντια στην αναθεώρηση του άρθρου 16 αλλά και του νόμου πλαισίου της Γιαννάκου. Μια συστηματική καταγραφή, χρήσιμη για την υπενθύμιση των γεγονότων, τη νηφάλια κριτική τους αποτίμηση, αλλά και τη συνοπτική ενημέρωση των νεότερων φοιτητών για την εξέλιξη της προηγούμενης πάλης ενάντια στην υπαγωγή της επιστήμης στο κεφάλαιο.
Η παρουσίαση δεν είναι ωστόσο αχρωμάτιστη και γι' αυτό θα πρέπει να προειδοποιήσουμε τον αναγνώστη. Η παρουσίαση των γεγονότων γίνεται από αναρχική-αντιεξουσιαστική σκοπιά, γεγονός κατά τη γνώμη μας καθόλου τυχαίο. Φαίνεται πως η εκ παραδόσεως άρνηση κάθε αφαίρεσης ως συστατικό στοιχείο κάθε ιδεολογίας, χαρακτηριστικό της αναρχικής παράδοσης, επιτρέπει στο χώρο αυτό να προσεγγίζει με μεγαλύτερη ευκολία το πραγματικό αντικείμενο προς μελέτη, σε αντίθεση με άλλους χώρους που έχοντας καταστήσει την οποιαδήποτε θεωρητική παράδοση δόγμα, αρκούνται σε a priori ερμηνεία των γεγονότων σύμφωνα με το προκατασκευασμένο στο κεφάλι τους σχήμα και ποτέ δεν επιδίδονται στην πραγματική μελέτη του θετικού εμπειρικού υλικού. Από την άλλη, η άρνηση κάθε αφαίρεσης, υπονομεύει το βάθος της μελέτης, τη χρήση εννοιών και κατηγοριών με αυστηρότητα, την γενίκευση των συμπερασμάτων και συνεπώς την εμβέλεια της προσπάθειας διαύγασης της πραγματικότητας από αναρχική αφετηρία.
Ο αναγνώστης που δεν ενστερνίζεται αυτήν την οπτική, θα πρέπει να δείξει σε ορισμένα σημεία πραγματικά υπομονή και επιμονή, να ξεπερνά την αστήρικτη προπέτεια του αναρχικού Δον Κιχώτη στην ακμή της, για να τη βλέπει να ομολογεί την ήττα της λίγο αργότερα, να ξεπερνά την τάση γενίκευσης της συμπεριφοράς των αντιεξουσιαστών στο σύνολο των αυτόνομων τμημάτων του κινήματος, για να βλέπει τους αντιεξουσιαστές αργότερα να είναι θλιβερά μόνοι, να ξεπερνά τους άδικους χαρακτηρισμούς ενάντια σε άλλες οργανώσεις του κινήματος για να βλέπει τους αναρχικούς στη συνέχεια να αναγνωρίζουν ότι δεν υπήρχε άλλος δρόμος. Στη θεωρία υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου που λείπει στην πολιτική.
Παρ' όλα αυτά η κριτική που ασκείται δεν είναι πάντοτε αστήρικτη. Ο αναγνώστης θα αναγνωρίσει ορθολογικές πτυχές στην κριτική των συγγραφέων απέναντι στο κίνημα συνολικά αλλά και σε συνιστώσες ή οργανωτικές δομές του. Συνολικά, το κείμενο ανταποκρίνεται στο στόχο που έχει θέσει για μια χρονολογική παρουσίαση των γεγονότων του εκπαιδευτικού κινήματος 2004-2007. Για όποιον έχει την υπομονή να το μελετήσει, ένα πολύτιμο εργαλείο.
Στην πορεία θα έχουμε την ευκαιρία να αναμετρηθούμε συνολικά με την υπαρκτή και σημαντική συνεισφορά του αναρχικού αντιεξουσιαστικού χώρου στην προσπάθεια αναλυσης της εμπειρίας του φοιτητικού κινήματος 2006-2007. Το κείμενο εδώ
Χρονολογιο.pdf
Vankas