Σάββατο 9 Απριλίου 2011

Σταματούν τα μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου

Πηγή: thesprotia-news.blogspot.com

«Στον αέρα» οι συμβάσεις των εκτάκτων συνεργατών

Αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων βρίσκονται οι έκτακτοι συνεργάτες των ΤΕΙ της χώρας. Όχι μόνο καθυστερεί η καταβολή των δεδουλευμένων τους, αλλά επαγγελματικά βρίσκονται στον αέρα, καθώς δεν έχουν υπογραφεί ακόμη οι συμβάσεις τους.
Tο έκτακτο προσωπικό του ΤΕΙ Ηπείρου αποφάσισε να προχωρήσει σε επίσχεση εργασίας, η οποία σήμερα θα κοινοποιηθεί και επίσημα στο Ίδρυμα και θα ισχύσει μετά από τρεις ημέρες. Έτσι από την ερχόμενη Τρίτη σταματούν επ' αόριστον τα μαθήματα, αφού το μόνιμο προσωπικό είναι πολύ λίγο για να μπορέσει να αναπληρώσει τις ώρες.
Όπως δήλωσε έκτακτος συνεργάτης του ΤΕΙ Ηπείρου, το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει την έγκρισή του για τα κονδύλια, εμπλέκονται όμως και δυο ακόμη υπουργεία (Οικονομικών και Εργασίας), τα οποία καθυστερούν το θέμα. Και βέβαια όλοι ΟΛΑ τα ρίχνουν στην «Τρόικα» και το Μνημόνιο, ακόμη και όταν το θέμα είναι απλά διαδικαστικό.

Η ώρα είναι τώρα! Απεργιακή κλιμάκωση και όχι στάση αναμονής στα Πανεπιστήμια!

πηγή: alfavita.gr
του Παναγιώτη Σωτήρη

Μέσα στη συγκυρία του Μνημονίου η Ανώτατη Εκπαίδευση δεν θα μπορούσε να μείνει στο απυρόβλητο. Πόσο μάλλον και εδώ και πάνω από μια δεκαετία, με συμβολική αφετηρία τη Διακήρυξη της Μπολόνια το 1999, είναι σε εξέλιξη μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια προσαρμογής των πανεπιστημίων στις απαιτήσεις του κεφαλαίου και τις τάσεις της καπιταλιστικής αναδιάρθρωσης. Αυτή η προσπάθεια τώρα συνδυάζεται με την πολιτική της χρηματοοικονομικής ασφυξίας, που αξιοποιείται ως μοχλός για την πλήρη συμμόρφωση των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με τη μετάλλαξη της ανώτατης εκπαίδευσης.

Σε αυτό το πλαίσιο, πρώτα από όλα έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πρωτοφανές κύμα περικοπών που οδηγούν νομοτελειακά στην αδυναμία λειτουργίας των πανεπιστημίων. Όλες οι νέες προκηρύξεις ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ και διοικητικού προσωπικού έχουν παγώσει. Οι διορισμοί των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ καθυστερούν προκλητικά. Ο περιβόητος κανόνας «1 έρχεται 5 φεύγουν» σημαίνει ότι οι διορισμοί των ήδη εκλεγμένων μελών ΔΕΠ θα ολοκληρωθούν σε 3-5 χρόνια. ΟΙ εξελίξεις μελών ΔΕΠ έχουν παγώσει. Το Υπουργείο Παιδείας βάζει νέα προσκόμματα στη συγκρότηση των εκλεκτορικών σωμάτων, καθώς απαιτεί, ιδίως στα μη αυτοδύναμα τμήματα, να συμμετέχουν υποχρεωτικά εκλέκτορες εξωτερικού. Οι πιστώσεις για διδάσκοντες 407 μειώθηκαν κατά 16% και την επόμενη χρονιά έρχεται νέα ανάλογη μείωση που θα προστεθεί στη σημαντική μείωση που ούτως ή άλλως προέβλεπαν οι τετραετείς προϋπολογισμοί για την επόμενη χρονιά. Ο κίνδυνος ενός πραγματικού «διδακτικού κραχ» και οριακής αδυναμίας προσφοράς του προγράμματος σπουδών είναι υπαρκτός. Τα Πανεπιστήμια έχουν ήδη υποστεί περικοπή στους τακτικούς προϋπολογισμούς που αθροιστικά φτάνει το 50%. Η εφαρμογή του ΠΔ 113 με τα τεράστια γραφειοκρατικά προβλήματα που δημιουργεί, ουσιαστικά οδηγεί σε αναγκαστική «στάση πληρωμών» και σε αδυναμία λειτουργίας του πανεπιστημίου. Η κατάργηση του δεύτερου πανεπιστημιακού συγγράμματος έρχεται να υποβαθμίσει ακόμη περισσότερο την ποιότητα των σπουδών.

Ασφυκτικός έλεγχος και ιδιωτικοποίηση

πηγή: Αυγή
Του Χρήστου Κάτσικα

Κάτω από τον εύηχο τίτλο «Αναβάθμιση της διοίκησης της εκπαίδευσης» το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε Σχέδιο Νόμου για την "Αναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης" στο πλαίσιο της προσαρμογής της σχολικής εκπαίδευσης στη νέα «καλλικρατική» δομή της δημόσιας διοίκησης. Την ίδια ώρα η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου προανήγγειλε την έναρξη της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, παράλληλα με τη λειτουργία του νέου λυκείου. Σύμφωνα με την υφυπουργό, από τη νέα σχολική χρονιά η αυτοαξιολόγηση, που γίνεται από τον προηγούμενο χρόνο σε περίπου 600 σχολεία, θα επεκταθεί σε όλα, ενώ παράλληλα θα δρομολογηθούν οι όροι «για την έναρξη και της εξωτερικής αξιολόγησης, τόσο των σχολείων όσο και του εκπαιδευτικού έργου, µε συγκεκριμένους, στόχους επίδοσης που θα πρέπει να επιτυγχάνουν τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί».
Αν ενώσουμε όλα τα διαθέσιμα κομμάτια του παζλ των αλλαγών που επιχειρεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας στη σχολική εκπαίδευση (ν. 38/48/2010, Εγκύκλιος Αυτοαξιολόγησης, Πρόταση για το «Νέο Λύκειο», Σχέδιο Νόμου για την "Aναδιάρθρωση των περιφερειακών υπηρεσιών διοίκησης της εκπαίδευσης" ) θα αναδειχθεί μπροστά μας η μορφή του φθηνού σε περιεχόμενο σχολείου το οποίο θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικούς όρους, με εκπαιδευτικούς - κακοπληρωμένους τεχνικούς, γονείς- πελάτες και μαθητές- καύσιμη ύλη.
Αλλά ας δούμε τα βασικά σημεία των αλλαγών στο σύστημα διοίκησης της εκπαίδευσης και πώς αυτά συνδέονται με ένα νήμα αφενός με την αξιολόγηση - χειραγώγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και αφετέρου με τη μετατροπή της σχολικής μονάδας σε μικρή επιχείρηση, με έξοδα, έσοδα, απολογισμό που θα υποχρεώνεται να πάρει μέτρα για να διατηρήσει την «πελατεία» της.
Το υπουργείο Παιδείας επικαλούμενο, για μια ακόμη φορά, υπαρκτά προβλήματα (αποκρύπτοντας, βεβαίως, επιμελώς, το γεγονός ότι έχουν λιπανθεί στο έδαφος της δικής του πολιτικής) όπως τον «συγκεντρωτισμό» και την «αναποτελεσματικότητα» της διοίκησης της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς και την ύπαρξη «ενός πληθωριστικού και πολύπλοκου συνόλου οργάνων και λειτουργιών με ιδιαίτερες δυσκολίες στην άσκηση αποτελεσματικής εποπτείας και διαχείρισης»:

Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Στο μεροκάματο για να μπορέσουν να σπουδάσουν

Πηγή:e-go.gr Eρευνα του ΤΕΙ Αθηνών έδειξε ότι η κρίση έχει στριμώξει οικονομικά τις οικογένειες και σπρώχνει το 47,6% των φοιτητών στην παραγωγή για να καλύψουν τα έξοδα των σπουδών τους.

Αυξάνεται ολοένα και περισσότερο ο αριθμός των φοιτητών που αναζητούν δουλειά για να στηρίξουν τις σπουδές τους. Η οικονομική κρίση βάζει απότομα και αναγκαστικά σε πολλές περιπτώσεις τον 18άρη στην παραγωγή. Αυτό υποστηρίζουν οι σπουδαστές του ΤΕΙ Αθηνών, που, αν και βοηθούνται οικονομικά σε ποσοστό 52% από την οικογένειά τους, εντούτοις λένε ότι σήμερα περισσότερο παρά ποτέ η ανάγκη για εργασία στη διάρκεια της φοιτητικής ζωής είναι παραπάνω από επιτακτική.

Σύμφωνα με στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδoς, εκτός από το νέο φαινόμενο του εργαζόμενου φοιτητή, ετησίως προστίθενται σε όσους αναζητούν δουλειά και 44.000 νέοι πτυχιούχοι, εκτινάζοντας το δείκτη ανεργίας στα ύψη.
Σχεδόν ένας στους δύο σπουδαστές (47,6%) δηλώνει ότι εργάζεται είτε με πλήρη είτε με μερική απασχόληση. Η επαγγελματική αποκατάσταση απασχολεί πάρα πολύ το 74,6% των σπουδαστών, πολύ το 14,6%, αρκετά το 9,3%, ενώ μόνο 5 σπουδαστές (1,5%) απάντησαν πως η επαγγελματική τους αποκατάσταση δεν τους απασχολεί καθόλου.

Τα ΤΕΙ της χώρας «στο κόκκινο»

Πηγή: ΕΠΙΚΑΙΡΑonline
του Κωνσταντίνου Αγγελάκη

Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από τις συνενώσεις των σχολικών μονάδων νέος γύρος κινητοποιήσεων αναμένεται στο χώρο της Παιδείας, αυτή τη φορά στα ΤΕΙ. Η μειωμένη χρηματοδότηση σε συνδυασμό με την «καλλικρατικοποίηση» της Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα ελλείμματα από προηγούμενα έτη, η μη αποπληρωμή των έκτακτων καθηγητών, που αποτελούν τη «ραχοκοκαλιά» του κάθε ιδρύματος, ο διορισμός μόνιμων καθηγητών –ανά περίπτωση μπορεί να απαιτήσει μέχρι και δύο χρόνια για να ολοκληρωθεί– αλλά και το γεγονός ότι και η Παιδεία δεν εξαιρείται από το γενικό κανόνα «5 προς 1» συνθέτουν το παζλ των προβλημάτων, παλιών και νέων, που έχουν να αντιμετωπίσουν τα ανώτατα τεχνολογικά ιδρύματα. Τη στιγμή, μάλιστα, που σε αρκετά ΤΕΙ, απλήρωτοι έκτακτοι καθηγητές προχωρούν σε επίσχεση εργασίας και φοιτητές χάνουν διδακτικές ώρες και εργαστήρια, στην κούρσα της διαδρομής για την αγορά εργασίας τα Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης παρέχουν διπλώματα και αναγνωρισμένα επαγγελματικά δικαιώματα με λιγότερα έτη φοίτησης.
«Τα ΤΕΙ πρέπει κάποια στιγμή να γίνουν πανεπιστήμια», λένε με μια φωνή οι πρόεδροι των τμημάτων ΤΕΙ, με τους οποίους συνομίλησαν τα «Επίκαιρα», να δοθεί, δηλαδή, ιδιαίτερη προσοχή στην ουσιαστική αναβάθμισή τους, με πρόσληψη μόνιμων καθηγητών αλλά και μεγαλύτερη χρηματοδότηση, δεδομένου ότι οι συμβάσεις που υπογράφουν οι έκτακτοι καθηγητές είναι εξαμηνιαίες. Οι ίδιοι, μάλιστα, εκφράζουν την ανησυχία τους για την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά και για το ενδεχόμενο συνένωσης τμημάτων για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών. Το σύνηθες φαινόμενο που παρατηρείται είναι η μεταφορά χρηματικών ποσών από άλλους κωδικούς δαπανών σε εκείνους των έκτακτων, με αποτέλεσμα την περικοπή εξόδων σε άλλους τομείς. Συνεπώς, το πρόβλημα, αντί να επιλύεται, διαιωνίζεται. Τη στιγμή που στα ΑΕΙ οι θέσεις, «κωδικός 407» –επιστημονικό προσωπικό–, έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, στα ΤΕΙ ο κύριος όγκος των καθηγητών είναι έκτακτοι (εργαστηριακοί και επιστημονικοί συνεργάτες), οι οποίοι διδάσκουν από 2 μέχρι 15 ώρες, προσπαθώντας να καλύψουν ακόμα και τα κενά που προκύπτουν από τις συνταξιοδοτήσεις καθηγητών.
Λίγους μήνες πριν, οι φήμες περί οριστικού «λουκέτου» στο ΤΕΙ Πειραιά, που θα είχε ως αποτέλεσμα να βρεθούν «στον αέρα» εκατοντάδες φοιτητές, έδιναν κι έπαιρναν, καθώς οι καθηγητές ήταν απλήρωτοι. Ο αριθμός των έκτακτων καθηγητών είναι περίπου 800, εκ των οποίων οι 400 είναι με πλήρες ωράριο, ενώ οι μόνιμοι δεν ξεπερνούν τους 160. «Οι έκτακτοι καθηγητές έχουν να πληρωθούν από το Δεκέμβριο, μαζί με το δώρο, καθώς δεν υπάρχει χρηματοδότηση», λέει στα «Επίκαιρα» ο πρόεδρος του ιδρύματος κ. Λάζαρος Βρυζίδης.
«Το πρόβλημα του ΤΕΙ Πειραιά είναι πολύ πιο έντονο από των υπόλοιπων ιδρυμάτων», υποστηρίζει ο κ. Βρυζίδης, σημειώνοντας, ωστόσο, ότι «προσπαθούμε να κρατήσουμε το επίπεδο σπουδών». Αναφερόμενος, δε, στην πρόθεση του υπουργείου να περικόψει τη χρηματοδότηση των τεχνολογικών ιδρυμάτων, ο ίδιος σχολιά ζει ότι η κυβέρνηση πρέπει να επανεξετάσει τα ληφθέντα μέτρα, έτσι ώστε να υπάρξει ομαλή λειτουργία των ιδρυμάτων. Το δεύτερο ΤΕΙ που εκπέμπει «SOS» είναι το ίδρυμα της Θεσσαλονίκης, όπου το 75% των καθηγητών είναι έκτακτοι. «Χρωστάμε 2,5 εκατ. ευρώ στους έκτακτους καθηγητές», αναφέρει στα «Επίκαιρα» ο πρόεδρος του ιδρύματος κ. Παύλος Καρακολτσίδης. Στο τετραετές προσύμφωνο με την κυβέρνηση που είχε υπογράψει το ΤΕΙ υπήρχε ένα ποσό για τα έξοδα των έκτακτων. Ωστόσο, δύο επίσημες περικοπές χάριν της δημοσιονομικής λιτότητας, που άγγιξαν το 20% της χρηματοδότησης, καθώς και μια τρίτη (15%), περιόρισαν το ύψος του χρηματικού ποσού από 9 εκατ. ευρώ σε 6.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, αν και έχει δοθεί ένα ποσό από τον προϋπολογισμό του 2011 για την αποπληρωμή ορισμένων μηνών, το πρόβλημα για άλλα έξοδα μετακυλίεται για την τρέχουσα εκπαιδευτική περίοδο, γεγονός που αναμένεται να επιφέρει περικοπές στη σύναψη σύμβασης με τους έκτακτους καθηγητές, καθώς και σύμπτυξη τμημάτων –από 20 σε 40 φοιτητές– αλλά και περικοπές στις λειτουργικές δαπάνες του ιδρύματος σε ό,τι αφορά στα εργαστηριακά μέσα.
Κι όλα αυτά, τη στιγμή που ο αριθμός των μόνιμων καθηγητών μειώνεται ακόμα περισσότερο, ενώ οι προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού έχουν «βαλτώσει», όπως τονίζει ο ίδιος με νόημα. Την ώρα που συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων είναι προ των πυλών, ο προβληματισμός του κ. Καρακολτσίδη επεκτείνεται και στον υψηλό αριθμό των φοιτητών που εισρέουν στα ιδρύματα, ως αποτέλεσμα της κατάργησης της βάσης του «10», καθώς αυξάνεται ο όγκος των φοιτητών, ενώ από την άλλη πλευρά μειώνεται η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων.

Χάνεται ένα τμήμα ΤΕΙ στα Γρεβενά

Πηγή:medianews.gr
Περισσότερος ορατός από ποτέ, για να μην πούμε σχεδόν βέβαιος, είναι πλέον ο κίνδυνος να χαθεί οριστικά ένα από τα τρία Τμήματα του Παραρτήματος Γρεβενών του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας, αφού όλα δείχνουν ότι το Τμήμα ¨Διοίκηση Συστημάτων Εφοδιασμού¨ οδεύει οριστικά προς συγχώνευση με το Τμήμα ¨Διοίκησης Επιχειρήσεων¨ της Κοζάνης. Μάλιστα, ήδη υπάρχει σχετική απόφαση από τη Γενική Συνέλευση του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας, η οποία έχει διαβιβαστεί και προς το Υπουργείο Παιδείας, που είναι και αυτό που θα πάρει και την τελική απόφαση.
Το συγκεκριμένο θέμα και το αβέβαιο μέλλον του τμήματος, το είχε αναδείξει αρχικά η «Πρωϊνή» από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, όταν και φιλοξένησε συγκεκριμένη δήλωση του Προϊσταμένου του Τμήματος κ. Γιώργου Χιωτίδη, ο οποιος είχε δηλώσει πως κατέθεσε προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΕΙ τη πρόταση της συγχώνευσης, η οποία έγινε δεκτή από το ΔΣ και απέμεινε να εγκριθεί και από τη Γενική Συνέλευση του Ιδρύματος. Τότε είχε δηλώσει στη «Πρωϊνή» ο κ. Χιωτίδης τα εξής:

O Bob o Μάστορας και ο αδριάντας του κυρίου Πανάρετου!

Πηγή:madata.gr, Τα ΝΕΑ
Γρήγορα, γρήγορα! Φέρτε τη Βέρα τη Μπετονιέρα!!!
Ενα διευρυµένο Τεχνικό Επιµελητήριο (ΤΕΕ) που θα απονέµει επαγγελµατικά δικαιώµατα διαφόρων επιπέδων στους µηχανικούς - µέλη του οι οποίοι θα είναι από απόφοιτοι πανεπιστηµίων και ΤΕΙ µέχρι απόφοιτοι ΙΕΚ και κολεγίων επιχειρεί να δηµιουργήσει το υπουργείο Παιδείας.

Ο υφυπουργός Ι. Πανάρετος άρχισε χθες δηµόσια διαβούλευση στο ∆ιαδίκτυο (http://ypepth.opengov. gr/panaretos/?p=6205) για τη δηµιουργία του διευρυµένου Τεχνικού Επιµελητηρίου, το οποίο είναι ο πρώτος από τους επιµελητηριακούς και επαγγελµατικούς φορείς που αναµένεται να αλλάξουν µορφή,ώστε να αναλάβουν την ευθύνη πιστοποίησηςτων µελών τους και απονοµής συγκεκριµένου επιπέδου επαγγελµατικών δικαιωµάτων σε κάθε µέλος, ανάλογα µε τις σπουδές και την εµπειρία του. Εξάλλουη επικείµενηθέσπιση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) µε 8 επίπεδα (από τη στοιχειώδη εκπαίδευση ώς τις διδακτορικές σπουδές) θα λειτουργήσει προς την ίδια κατεύθυνση. «Ο ενιαίος φορέαςθα πιστοποιεί τη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλµατος σε διάφορες βαθµίδες τεχνικής ευθύνης, αρχικά βάσει προγραµµάτων σπουδών, προσδιορίζοντας επίσης µηχανισµούς µετάβασης σε ανώτερα επίπεδα µε βάση γέφυρες σπουδών και επαγγελµατικής εµπειρίας» αναφέρει το κείµενο διαβούλευσης. Εάν ο πτυχιούχος προέρχεται από τµήµα ακαδηµαϊκά πιστοποιηµένο, τότε µε απόφαση του αρµόδιου οργάνου του φορέα θα απονέµεται ο τίτλος και θα καθορίζεται το επίπεδο τεχνικής ευθύνης. ∆ιαφορετικά, το υποψήφιο µέλος θα πρέπει να περάσει σειρά δοκιµασιώνγια τηνπιστοποίηση γνώσεων και δεξιοτήτων.

Η Διαμαντοπούλου συνεχίζει την... παράδοση!


του Γιάννη Συμεωνίδη

Είναι «παράδοση» κάθε υπουργός Παιδείας να ανακοινώνει και μια θεμελιώδη εκπαιδευτική
μεταρρύθμιση, που είτε μένει στα χαρτιά είτε δημιουργεί την ανάγκη για καινούρια μεταρρύθμιση! Τώρα είναι η σειρά της νυν υπουργού κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου να προαναγγείλει νέα προγράμματα σπουδών στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, καθώς και νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
Το ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών αναμένεται να δοκιμαστεί πειραματικά την επόμενη σχολική χρονιά (2011-2012) στην Α' Λυκείου, η οποία θα αποτελεί τάξη Γενικής Παιδείας. Αυτό σημαίνει πως οι μαθητές της φετινής Γ' Γυμνασίου θα είναι οι πρώτοι που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβριο του 2011 στη νέα Α' τάξη του Λυκείου. Σε όλες τις τάξεις του Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται τρία κοινά μαθήματα: ελληνική γλώσσα και γραμματεία, ιστορία αλλά και σχέδιο έρευνας.

Στάχτη στα μάτια το «χτύπημα της παπαγαλίας» Μάνος Δούκας

Αναθεματίζουν την «παπαγαλία», όλα τα «παπαγαλάκια» της «νέας» παιδαγωγικής. Ομως τα μέτρα που παίρνουν ενισχύουν και την παπαγαλία και τους ταξικούς φραγμούς. Αλλά η ουσία ξεχωρίζει από κάποιες πλευρές των δηλώσεών τους: «...θα έχουν λιγότερα μαθήματα, λιγότερη ύλη ... φεύγουμε απ' το Λύκειο της επαχθούς ύλης»1... Μάλιστα, κάποιοι «γκουρού» της «παιδαγωγικής» της «νέας τάξης» ομολογούν: «Η απομνημόνευση είναι χάσιμο χρόνου, αφού η Google είναι μόνο ένα κλικ μακριά σας... η μάθηση με απομνημόνευση πλησιάζει στο τέλος της... οι μαθητές πρέπει να διδάσκονται να διαχειριστούν καλύτερα τις πληροφορίες που είναι διαθέσιμες online... Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πλέον πηγή γνώσης... Το διαδίκτυο είναι»2.
Ετσι «προχωρούν» κι εδώ. Λιγοστεύουν κι υποβαθμίζουν τη ύλη. Ταυτίζουν έντεχνα την «παπαγαλία» με κάθε είδους «απομνημόνευση», χτυπώντας έτσι μια πλευρά της διαδικασίας της οικοδόμησης της γνώσης. Κι έτσι όταν λένε «μην παπαγαλίζεις» εννοούν «μη μάθεις». Καλλιεργούν άρνηση της ανάγκης της μνήμης και άρα συνολικά της μόρφωσης και της γνώσης. «Δε χρειάζεται» λένε «πια να μαθαίνεις». Η γνώση υπάρχει στο internet. Μόνο που δεν είναι «δική σου». Και δεν είναι «γνώση»: Είναι πληροφορίες χύμα. Ο υπολογιστής από εργαλείο γίνεται «αποκλειστικός φορέας της γνώσης». Ούτε βιβλίο χρειάζεται, ούτε και καθηγητής, ούτε τύποι και κανόνες. Γιατί να μάθεις την προπαίδεια; Υπάρχει το κομπιουτεράκι. Γιατί να μάθεις κανόνες γραμματικής; Εχει αυτόματη διόρθωση το κομπιούτερ! Γιατί να υπάρχουν μαθήματα; Τώρα χρειάζονται οι «εργασιούλες» και η διαθεματικότητα. Είναι δύσκολο ένα κομμάτι της ύλης; Θα στο αφαιρέσουμε. Και τέλος πάντων ...μην το μάθεις εσύ. Ο καθένας θα μάθει ό,τι μπορεί.

Βιβλίο: Wannaby U: Inside the corporate university Gaye Tuchman

Το βιβλίο Εδώ

 

Βιβλίο: Unmaking the public university. The forty- year assault on the middle class Christofer Newfield


Το βιβλίο Εδώ

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Απόφαση κόλαφος του τμήματος ΔΠΦΠ του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας

Πηγή:agrinionews
Aναστολή λειτουργίας του ΔΠΦΠ με σκληρή επίθεση στη Διοικούσα Επιτροπή. Προβλήματίζει ο χρόνος που επιλέχθηκε για την απόφαση όταν καποιοι απεργάζονται σενάρια κατάργησης του ΑΕΙ.(sic)
 Την προσωρινή αναστολή λειτουργίας του Τμήματος Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Πανεπιστημίου Δυτικής Ελλάδας αποφάσισε η Γενική Συνέλευση του Τμήματος που συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα την Τρίτη 5 Απριλίου 2011 με θέμα την θεσμική και ακαδημαϊκή του λειτουργία . Παράλληλα καλεί σε σύσκεψη για την επόμενη Τρίτη.Καταγγέλει μάλιστα ότι σήμερα 12 μήνες μετά το διορισμό της Διοικούσας Επιτροπής του ΠΔΕ από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη συνάντηση με τα θεσμικά όργανα του Τμήματος, καμιά συνάντηση με τα μέλη ΔΕΠ, ακόμη και στο επίπεδο της απλής γνωριμίας.
 Η απόφαση (εδώ γελάμε) αυτή του ΔΠΦΠ δυσχεράινει τη θέση του Πανεπιστημίου του Αγρινίου σε μια κρίσιμη χρονικά στιγμή όταν γίνονται προσπάθειες την οικονομική του αυτοτέλεια και ήδη είναι σε καλό δρόμο(μάλλον και εδώ) η απόφαση για αυτόνομη χρηματοδότηση του με 1.5 εκ.ευρώ. Ήδη οι πληροφορίες θέλουν το Πανεπιστήμιο των Ιωάννινων να προβαίνει σε διακοπή της χρηματοδότησης μετά από αυτή την εξέλιξη. Σε λίγες ημέρες μάλιστα αναμένεται στο Αγρίνιο ο ειδικός γραμματέας του υπουργείου Β.Παπάζογλου ο οποίος την ερχόμενη Παρασκευή θα έχει συνάντηση και με μέλη της Διοικούσας
Το Τμήμα ΔΠΦΠ επικαλείται ζητήματα οικονομικής λειτουργίας και  ακαδημαϊκά θέματα. και  αποφάσισε ομόφωνα την προσωρινή αναστολή λειτουργίας του για 1 εβδομάδα (μέχρι την Τρίτη 12 Απριλίου 2011), οπότε και θα επανεξετάσει τη στάση του. Θυμίζουμε παράλληλα ότι σε τροχιά κινητοποιήσεων έχουν εισέλθει και οι φοιτητές των τριών τμημάτων .Δημιουργείται πλέον μία εικόνα που δίνει άλλοθι (λες και το αναζητούσαν) σε όσους απεργάζονται σενάρια κατάργησης της αυτόνομης υπόστασης του ΑΕΙ του Αγρινίου

Προσοχή ο "Εύδοξος" ξαναχτυπά με "αντικειμενικές" έρευνες!!!



    Λαβαμε δι' αλληλογραφίας και αναρτούμε
"Αγαπητοί φοιτητές,
παρακαλούμε να ξοδέψετε δύο μόνο λεπτά από τον χρόνο σας, για να συμπληρώσετε την έρευνα για την αποτίμηση του βαθμού αξιοποίησης των διανεμηθέντων συγγραμμάτων στην εκπαιδευτική διαδικασία, κατά το χειμερινό εξάμηνο 2010-11. Σημειωτέον ότι η απάντησή σας είναι εμπιστευτική και δεν κοινοποιούνται τα προσωπικά σας στοιχεία. Στόχος είναι να βελτιωθεί ο μηχανισμός επιλογής των συγγραμμάτων, και να μεγιστοποιηθεί η συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Το ποσοστό χρήσης ενός βιβλίου στη διδασκαλία ενός μαθήματος μπορεί να οριστεί προσεγγιστικά (σε ακέραιες δεκάδες %). Εάν π.χ. καλύφθηκαν όλα τα κεφάλαια ενός βιβλίου, τότε το ποσοστό χρήσης είναι 100%, ενώ εάν καλύφθηκαν μόνο ορισμένα κεφάλαια που αντιστοιχούν περίπου στις μισές σελίδες του βιβλίου, τότε το ποσοστό χρήσης είναι 50%. Ενδιαφέρει το ποσοστό του βιβλίου που χρησιμοποιήθηκε στο μάθημα και όχι το ποσοστό του μαθήματος που καλύφθηκε από το βιβλίο.
Με τις απαντήσεις σας θα μπορέσετε να συμβάλετε στη βελτίωση των παρεχόμενων βοηθημάτων και στην καλύτερη αξιοποίηση των πόρων που διατίθενται από τους έλληνες φορολογούμενους για την υποστήριξη της ανώτατης εκπαίδευσης.
Παρακαλούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας, πατώντας την παρακάτω διεύθυνση:
Το ερωτηματολόγιο θα είναι ενεργό μέχρι την Παρασκευή 8/4/2011.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας.
Από το Γραφείο Αρωγής Χρηστών του ΕΥΔΟΞΟΣ"

Η ακαδημαική ελευθερία σύντροφοι κινδυνεύει... Επιθυμούν να αποκτήσουν με "πονηρό" τρόπο, τον έλεγχο επί της ακαδημαικής γνώσης.... Ίσως προσπαθήσουν να ακυρώσουν συγγράμματα, με το πρόσχημα ότι είναι ακριβά και δε διδάσκονται επαρκώς... Το άσυλο και η ακαδημαϊκή αυτονομία/ελευθερία κινδυνεύουν!!!!!! Ας τους σταματήσουμε πριν είναι πολύ αργά!!!!!!!


Σχόλιο: Εδώ θα αποδείξει την ισχύ της η αρχή της απροσδιοριστίας του Heisenberg! Δηλώνουμε όλοι 100% χρήση και αναγκαιότητα όλων των διανεμόμενων συγραμμάτων. Στο τέλος θα μετρηθούμε κιόλας. Ποιος ήταν απών και δεν ξέρει ότι χρησιμοποιήθηκε όλο το βιβλίο; Αντε γεια Αννούλα....

Τρίτη 5 Απριλίου 2011

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ: Οι αλλαγές στο Λύκειο που θα ισχύσουν από τον Σεπτέμβριο μαρτυρούν την έλλειψη επιστημονικά τεκμηριωμένου σχεδίου

Το νέο Λύκειο!
Πηγή:esos
«Οι αλλαγές στο Λύκειο που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και θα ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη μαρτυρούν την έλλειψη επιστημονικά τεκμηριωμένου σχεδίου για τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και ιδιαίτερα της βαθμίδας του Λυκείου».

Τα παραπάνω επισημαίνει με ανακοίνωση το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών , ενώ για το μάθημα των Θρησκευτικών εκφράζει την απογοήτευση « για την πολιτική του Υπουργείου είναι το είδος του πολίτη που επιθυμεί να διαμορφώσει, όπως προφαίνεται από τη διατήρηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο, και μάλιστα όσες ώρες και το μάθημα της Ιστορίας, την ίδια στιγμή που δεν συμπεριλαμβάνεται στα «υποχρεωτικά» η ενασχόληση των νέων με τις τέχνες και τον πολιτισμό».
Ειδικότερα , η ανακοίνωση της ΠΟΣΔΕΠ έχει ως εξής:
Οι αλλαγές στο Λύκειο που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και θα ισχύσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη μαρτυρούν την έλλειψη επιστημονικά τεκμηριωμένου σχεδίου για τη συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και ιδιαίτερα της βαθμίδας του Λυκείου. Παράλληλα, είναι παράδειγμα υλοποίησης εκπαιδευτικών αλλαγών όχι απλά με ελάχιστο κόστος αλλά με μεγάλη μείωση των απαιτούμενων δαπανών. Δεν μπορεί να ερμηνευθεί διαφορετικά η επιστροφή, μετά από πολλές αμφιταλαντεύσεις και επιμέρους αναγγελίες, σε επιλογές και προτάσεις του παρελθόντος, οι οποίες έχουν οδηγήσει στη σημερινή υποβάθμιση του Λυκείου ως αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας.
Πιο συγκεκριμένα, η επιστροφή στο μοντέλο των τεσσάρων εξεταζόμενων μαθημάτων, σε συνδυασμό με την έλλειψη ουσιαστικών αλλαγών στα αναλυτικά προγράμματα και στο διδακτικό υλικό, θα οδηγήσει στη διαιώνιση της λειτουργίας του Λυκείου ως πεδίου εξεταστικού ανταγωνισμού και ως προθαλάμου εισαγωγής στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα με προφανή τη διόγκωση της παραπαιδείας.
Παράλληλα, θετικές παράμετροι των προτάσεων αυτών, όπως ο καθορισμός συντελεστών στα εξεταζόμενα μαθήματα από τα ΑΕΙ, ή η ένταξη της επιστημονικής εργασίας στο Λύκειο, υπονομεύονται από την απουσία προσδιορισμού των κριτηρίων πρόσβασης στα ΑΕΙ η πρώτη, και από την έλλειψη σχεδιασμού επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που θα κληθούν να υλοποιήσουν τις αλλαγές αυτές, η δεύτερη. Είναι προφανές ότι χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση με στόχο την αλλαγή των διδακτικών μεθοδολογιών και πρακτικών δεν υπάρχει δυνατότητα εισαγωγής της επιστημονικής εργασίας στο Λύκειο.
Απογοητευτικό για την πολιτική του Υπουργείου είναι το είδος του πολίτη που επιθυμεί να διαμορφώσει, όπως προφαίνεται από τη διατήρηση του μαθήματος των Θρησκευτικών στο Λύκειο, και μάλιστα όσες ώρες και το μάθημα της Ιστορίας, την ίδια στιγμή που δεν συμπεριλαμβάνεται στα «υποχρεωτικά» η ενασχόληση των νέων με τις τέχνες και τον πολιτισμό.
Από ένα Λύκειο πολύπλευρης καλλιέργειας και σύγχρονων προσεγγίσεων για την επιστήμη, την ιστορία και τον πολιτισμό που ζητούμε ως επιστημονική κοινότητα, μεταβαίνουμε σ’ ένα Λύκειο δήθεν «εμβάθυνσης», αλλά ουσιαστικά αναπαραγωγής των ίδιων γνωστικών και μαθησιακών αποτελεσμάτων που διαπιστώνουμε ως ακαδημαϊκοί δάσκαλοι τις τελευταίες δεκαετίες.
Ο Πρόεδρος

Νικόλαος Μ. Σταυρακάκης
Καθηγητής Ε.Μ.Π.



Η Γραμματέας

Ευγενία Μπουρνόβα
Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ε.Κ.Π.Α.

Σχόλιο: Μα η μεταμοντέρνα αντίληψη της ιστορίας δε διαφέρει και πολύ από τα θρησκευτικά. Μια που πλησιάζει και το Πάσχα θα αρχίσουν τα ΜΜΕ να μας μιλούν για την "Ωραιότερη -μεγαλύτερη ΑΦΗΓΗΣΗ του κόσμου" και άλλα τέτοια. Protect me from what I want, protect me from what I want, protect me from what I want, protect me, protect me.... 














ΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Πηγή:inews
Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα

Είναι πλέον γνωστό ότι στη χώρα μας, τους τελευταίους μήνες, διανύουμε μία από τις πιο δύσκολες και σκοτεινές εποχές. Την εποχή της “κρίσης”. Μια κρίση, που κατά κύριο λόγο πρόκειται για οικονομική, αλλά αν κάποιος μελετήσει λίγο περισσότερο τις ενδείξεις θα διαπιστώσει αμέσως ότι τα προβλήματα που προκαλεί έχουν σαν στόχο περισσότερους θεσμούς. Ένας από τους θεσμούς αυτούς είναι ο θεσμός του πανεπιστημίου και γενικότερα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Τους τελευταίους μήνες, αρκετά εκπαιδευτικά ιδρύματα δέχονται χτυπήματα κάτω από τη.....
ζώνη, ένα από τα οποία είναι και το Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης, στο οποίο είμαστε φοιτητές. Για το λόγο αυτό λοιπόν, πήραμε το θάρρος να συντάξουμε αυτό το κείμενο, που στόχος του είναι η ανάδειξη των προβλημάτων που προκλήθηκαν από την οικονομική αναταραχή στο ΤΕΙ μας και πιο συγκεκριμένα στο τμήμα μας, αυτό της Πληροφορικής.
Το κυριότερο πρόβλημα εντοπίζεται στην ελλιπή χρηματοδότηση που βιώνει το ίδρυμά μας το τρέχον ακαδημαϊκό έτος.

Σταματούν τα μαθήματα στο TEI Xαλκίδας (video)

Διαμαρτύρονται, γιατί δεν αντέχουν τη βρώμα!
«Πάνω από 8 μήνες έχουν να καθαριστούν αίθουσες, εργαστήρια και WC»! Tέτοιες απίστευτες καταγγελίες κάνουν καθηγητές και φοιτητές του TEI Xαλκίδας. Συγκρότησαν Eπιτροπή Πρωτοβουλίας και ενημέρωσαν ακόμη και τη Διεύθυνση Yγιεινής για να καθαριστεί επιτέλους ο χώρος.

Kαθηγητές και φοιτητές χρεώνουν ευθύνες για την άθλια κατάσταση στη διοίκηση του Iδρύματος. Tην Παρασκευή 1 Aπριλίου συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του TEI Xαλκίδας Γιάννη Σταθαρά και απαίτησαν να καθαριστεί το Iδρυμα.

Oι υποσχέσεις που πήραν δεν τους ικανοποίησαν και από σήμερα το πρωί της Δευτέρας 4 Aπριλίου, το Tμήμα Mηχανολογίας σταμάτησε να κάνει μαθήματα. Kαθηγητές και φοιτητές δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν στις αίθουσες αν δεν καθαριστούν.

Δείτε και ένα παλιό, αλλά σχετικό βίντεο και τραγουδάκι για το TEI Xαλκίδας, που "ανέβασαν" φοιτητές στο διαδίκτυο...



Σχόλιο: Και εδώ η καταγγελία της κυβερνητικής  ΠΑΣΠ στην κυβερνητική ΔΑΠ για την κατάσταση. Ρε θα μας τρελάνουν αυτοί οι ΠΑΣΠΙΤΕΣ! Στον ίδιο δρόμο και το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Ανωκατωποίηση δεν υποσχέθηκαν; Ε ορίστε...

Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Δελτίο Τύπου Πρωτοβουλίας Μελών ΔΕΠ Υπό Αναμονή Τοποθέτησης

Λάβαμε δι' αλληλογραφίας και αναρτούμε
Πρωτοβουλία Μελών ΔΕΠ
Υπό Αναμονή Τοποθέτησης
Α-Λέκτωρ
Πληροφορίες:
Ευγενία Γραμματικοπούλου
Τηλ. 6977220995
Κάρολος Καβουλάκος
Τηλ. 6945957794
e-mail: alectures@gmail.com
www.lecture.jimdo.com
Αθήνα 28 Μαρτιου 2011
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τα τελευταία δύο χρόνια, το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων καθυστερεί αδικαιολόγητα τους διορισμούς των νόμιμα εκλεγμένων μελών διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων της χώρας, με αποτέλεσμα 800 και πλέον επιστήμονες (υπολογίζεται να φτάσουν τους 1.200 ώς το τέλος του έτους) να τελούν υπό καθεστώς ομηρείας και ερευνητικής καθήλωσης. Η καθυστέρηση αυτή δημιουργεί πολλαπλά και κρίσιμα προβλήματα, τόσο στη λειτουργία των ΑΕΙ όσο και στα εκλεγμένα μέλη ΔΕΠ. Οι μεν σχολές αδυνατούν να καλύψουν τις διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες τους, μαθήματα εκλείπουν από τα προγράμματα σπουδών ή τα επιφορτίζονται επιστήμονες παραπλήσιων ειδικοτήτων (έπειτα και από το σημαντικό κύμα εξόδου του 2010 ενόψει του νέου συνταξιοδοτικού και τις πρόσφατες περικοπές πιστώσεων για συμβασιούχους διδάσκοντες στα Πανεπιστήμια). Οι δε αδιόριστοι πανεπιστημιακοί ταλανίζονται από πολύχρονη επιστημονική, οικονομική και ψυχολογική φθορά.
Σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, οι σχετικές πιστώσεις εγκρίνονται από τον κρατικό προϋπολογισμό πριν την προκήρυξη της θέσης μέλους ΔΕΠ και βαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό με βάση τους τετραετείς προγραμματισμούς των ΑΕΙ (2009-2012). Συνεπώς, η καθυστέρηση της δημοσίευσης των ΦΕΚ για περισσότερο από έναν χρόνο μετά την έκδοση των πρυτανικών πράξεων διορισμού δεν είναι μόνο αδικαιολόγητη αλλά και παρακωλύει την υλοποίηση των προγραμματισμών αυτών.
Με την επέκταση της αναλογίας μία πρόσληψη ανά πέντε συνταξιοδοτήσεις και στον τομέα της Παιδείας, αναιρέθηκαν οι πρότερες δεσμεύσεις του υφυπουργού κ. Πανάρετου ενώπιον του Κοινοβουλίου για τακτοποίηση των εν λόγω διορισμών μέσα στο 2011 σε δύο φάσεις, την άνοιξη και τον Αύγουστο. Εξάλλου, σε πρόσφατες απαντήσεις τους στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, οι ερωτηθέντες υφυπουργοί (Παιδείας, Οικονομικών και Εσωτερικών) απλώς αναφέρονται στους διορισμούς που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2010, επικαλούνται τις απαιτήσεις του Μνημονίου και αφήνουν να εννοηθεί, όταν δεν το δηλώνουν ρητά, ότι η απόφαση σχετικά με τους επόμενους διορισμούς δεν εμπίπτει στην αρμοδιότητά τους!
Με αλλεπάλληλες επιστολές μας, έχουμε ζητήσει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ, διαφάνεια μέσω δημοσιοποίησης των ονομάτων και της σειράς διορισμού των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ, και ρητές δεσμεύσεις ως προς τον χρόνο και τον αριθμό διορισμών. Μέχρι σήμερα καμία απάντηση δεν έχουμε λάβει. Αντιθέτως, κάθε τόσο διαρρέουν αντιφατικές φήμες και διαδόσεις που μαρτυρούν την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των ιθυνόντων είτε την πλήρη απροθυμία τους να επιλύσουν με τη δέουσα σοβαρότητα την καθόλα δυσλειτουργική κατάσταση που έχουν δημιουργήσει. Η πολιτική του ΥΠΔΒΜΘ θέτει σε κίνδυνο τον χαρακτήρα και τις προοπτικές της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της επιστημονικής έρευνας, ενώ παράλληλα απαξιώνει το έργο μιας γενιάς νέων επιστημόνων που έχουν εκλεγεί σε θέσεις ΔΕΠ εδώ και δυο χρόνια.
  Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν την άνευ προηγουμένου επικίνδυνα επιθετική και απαξιωτική στάση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΔΒΜΘ απέναντι στα Πανεπιστήμια, τους λειτουργούς τους, την έρευνα και βεβαίως τους φοιτητές, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς (εξοντωτική υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση, αιφνιδιαστική κατάργηση υποτροφιών κ.ά.). Μοιραία, κρατώντας τους στο κατώφλι των Πανεπιστημίων χωρίς κανένα αξιόπιστο χρονοδιάγραμμα τοποθέτησης, η ηγεσία του υπουργείου δείχνει στους νέους έλληνες επιστήμονες τον δρόμο της αναγκαστικής εξόδου από τη χώρα, επιτείνοντας το ήδη υπάρχον και λίαν επικίνδυνο σε περιόδους κρίσης πρόβλημα της «διαρροής εγκεφάλων».
Έχουμε επίγνωση ότι ζητάμε τα αυτονόητα, εξ ου και δεν στερούμαστε της αλληλεγγύης σημαντικού μέρους της επιστημονικής κοινότητας: στις 09/02 αναρτήσαμε στο διαδίκτυο ένα κείμενο συλλογής υπογραφών (http://www.gopetition.com/petition/42790.html) για τον άμεσο διορισμό των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ, το οποίο έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 2.400 υπογραφές, πανεπιστημιακών ή μη, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Άμεσο διορισμό όλων των εκλεγμένων μελών ΔΕΠ που εκκρεμούν από το 2009-
2010.
Συνάντηση της συντονιστικής επιτροπής της Πρωτοβουλίας μας με την πολιτική
ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ.
Εφεξής υιοθέτηση σαφών χρονοδιαγραμμάτων όσον αφορά τους διορισμούς μελών ΔΕΠ.
Καλούμε τις Πρυτανικές Αρχές, τους συναδέλφους-μέλη ΔΕΠ, τα συλλογικά και συνδικαλιστικά όργανα των ΑΕΙ, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και κάθε έλληνα πολίτη να στηρίξουν και να συμμετάσχουν στον αγώνα μας, που είναι αγώνας υπέρ της διασφάλισης της ποιότητας της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης και της έρευνας.

Σε ξένη ιδιωτική εταιρία ανατέθηκε η αξιολόγηση των δημόσιων ερευνητικών κέντρων

πηγή: tvxs

Ενώ τα δημόσια ερευνητικά κέντρα πάσχουν από την κρατική υποχρηματοδότηση, το Υπουργείο Παιδείας αναθέτει σε βρετανική ιδιωτική εταιρία την αξιολόγηση του ελληνικού συστήματος έρευνας, έναντι 90.000 ευρώ. Η κρατική αδιαφορία για τον ερευνητικό τομέα έχει προκαλέσει προβλήματα μισθοδοσίας και διοίκησης, εμποδίζοντας ακόμα και τη διεξαγωγή ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενων ερευνών.
Οι συνέπειες του μνημονίου είναι εμφανείς και στα ερευνητικά ιδρύματα δημοσίου δικαίου, τα οποία έχουν υποστεί επανειλημμένα περικοπές στον τακτικό προϋπολογισμό τους τον τελευταίο χρόνο. Πλέον η κρατική χρηματοδότηση καλύπτει μόνο το 94% των δαπανών των ερευνητικών κέντρων, μετά βίας καλύπτοντας τη μισθοδοσία και κάνοντας αδύνατη ακόμα και την πληρωμή ανελαστικών λειτουργικών δαπανών, όπως η ΔΕΗ και το φυσικό αέριο.
Τον προηγούμενο μήνα το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών αντιμετώπισε προβλήματα με την καταβολή των μισθών, ενώ εργαζόμενοι στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, το αρχαιότερο ερευνητικό ίδρυμα των Βαλκανίων, εξέφρασαν ανησυχίες για το μέλλον του. «Έχουν γίνει περικοπές, ωστόσο το θέμα είναι ότι από τον εγκεκριμένο προϋπολογισμό, που είναι περίπου 7.600.000 ευρώ και αφορά τη μισθοδοσία, δε δίνεται όλο το ποσό. Αντί για το 8,33% του ετήσιου προϋπολογισμού που προβλέπεται κάθε μήνα, δίνεται το 7%», δήλωσε στο tvxs ο Δημήτρης Ποδάρας, Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΛΚΕΘΕ.
Σύμφωνα με τον κ. Ποδάρα, μέχρι το 2004 το 0,75% του κρατικού προϋπολογισμού πήγαινε στην έρευνα, ποσοστό που προβλεπόταν να διπλασιαστεί, βάσει της Συμφωνίας της Λισαβόνας. Σήμερα το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 0,5% και η έρευνα χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από ευρωπαϊκά προγράμματα. Μάλιστα, υπάρχουν προγράμματα τα οποία δεν μπορούν να “τρέξουν” γιατί το κράτος δεν έχει να πληρώσει τη συμμετοχή του, πλήττοντας περαιτέρω την αξιοπιστία της χώρας μας. «Όλα αυτά μας κρατάνε πίσω στη λειτουργία και στη διεξαγωγή της έρευνας», δηλώνει ο κ. Ποδάρας, επισημαίνοντας και τα διοικητικά προβλήματα που κράτησαν το ΕΛΚΕΘΕ χωρίς πρόεδρο για παραπάνω από ένα χρόνο.
Εν μέσω αυτή της κατάστασης, το υπουργείο Παιδείας ανέθεσε την εκπόνηση αξιολόγησης του ελληνικού συστήματος έρευνας στη βρετανική εταιρία Rand Europe Cambridge Limited, μέσω διεθνούς διαγωνισμού. Πρόκειται για πεντάμηνο έργο προϋπολογισμού 90.000 ευρώ, το οποίο γίνεται ενόψει του νέου θεσμικού πλαισίου για την έρευνα και την τεχνολογία, που έχει εξαγγελθεί από τον Ιούνιο του 2010. Θα αξιολογηθεί η δραστηριότητα των ελληνικών ερευνητικών φορέων μεμονωμένα αλλά και σε συνεργασία (με έμφαση στους ερευνητικούς φορείς που εποπτεύονται από την ΓΓΕΤ), οι ερευνητικές επιδόσεις των Ελλήνων ερευνητών, η δικτύωση και η συνεργασία των ελληνικών ερευνητικών φορέων.
«Έχουν γίνει και στο παρελθόν αξιολογήσεις από επιστήμονες διεθνούς κύρους και έχουν προκύψει αριστείες για δημόσια ινστιτούτα, στα οποία υπαγόμαστε κι εμείς. Το αποτέλεσμα όμως δεν ήταν το αναμενόμενο, η ανάλογη δηλαδή χρηματοδότηση», επισημαίνει ο κ. Ποδάρας. «Η χώρα έχει πολλούς τομείς , όπως ο θαλάσσιος ή ο γεωδυναμικός, που χρήζουν μελέτης για να μπορούμε να λέμε ότι έχουμε ερευνήσει το χώρο μας και να μπορούμε να δώσουμε αποτελέσματα στην κοινωνία. Όταν τα χρήματα πηγαίνουν αλλού, τι να πει κανείς;», συμπληρώνει.
Ερώτηση σχετικά με τη διαδικασία αξιολόγησης και τα σχέδια ανασυγκρότησης του ερευνητικού ιστού έθεσε στην υπουργό Παιδείας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσος Κουράκης, τονίζοντας την υποχρέωση του κράτους να στηρίζει τον δημόσιο χαρακτήρα της Έρευνας. Σύμφωνα με το βουλευτή, τα ερευνητικά κέντρα της χώρας έχουν αξιολογηθεί επανειλημμένα (το 1995 από ελληνικές επιτροπές και το 2000 και 2005 από διεθνείς επιτροπές), αλλά τα πορίσματα αυτών των αξιολογήσεων δεν ελήφθησαν ποτέ υπόψη στη διαμόρφωση της ερευνητικής πολιτικής.

Κυριακή 3 Απριλίου 2011

Αναζητώντας τους σκοπούς της εκπαίδευσης. Για την επανεξέταση του ιδεώδους της αυτονομίας. Περικλής Παυλίδης

(Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό: Σύγχρονη Εκπαίδευση, τεύχος 147, Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2006, σσ.99-127)
Η σημασία και η αναγκαιότητα της εκπαιδευτικής σκοποθεσίας.
      Η εκπαίδευση συνιστά, πρωτίστως,  κοινωνικά οργανωμένη και συστηματική διαδικασία μόρφωσης του ανθρώπου. Η μόρφωση αφορά στην αφομοίωση των επιτευγμάτων του πολιτισμού καθώς και των τρόπων πολιτιστικής δημιουργίας και, ως εκ τούτου, στην απόκτηση μορφής-προσώπου, προσωπικότητας (πρβλ. ελληνικά: μορφή – μόρφωση, γερμανικά: BildBildung, ρωσικά: obraz - obrazovanie). Η «μορφή»  του ατόμου, ο τύπος προσωπικότητας με ένα σύνολο χαρακτηριστικών (γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων, πεποιθήσεων, στάσεων), δεν υφίσταται μόνον ως  αποτέλεσμα της παιδαγωγίας, αλλά και ως αφετηριακή  ιδεατή προτρέχουσα σύλληψή του, ως   κατευθυντήριος  σκοπός του μορφωτικού εγχειρήματος. Το περιεχόμενο του σκοπού  επενεργεί εποπτικά στο παιδαγωγικό έργο, καθοδηγεί την οργάνωση και διεκπεραίωσή  του, ρυθμίζει την επιλογή μορφωτικών αγαθών, προσανατολίζει   τις παιδαγωγικές μεθόδους και αλληλεπιδράσεις.
       Η αντίληψη αυτή περί  σκοπού εισάγει στην εκπαιδευτική διαδικασία   την έννοια του τέλους,  αν όχι του απόλυτου, τουλάχιστον του σχετικού, εν είδει ποιοτικού αναβαθμού, σταθμού, ορόσημου στην εξέλιξη –ανάπτυξη του ατόμου.
        Η πιθανότητα ύπαρξης ενός τέτοιου «τέλους», έξωθεν επιβληθέντος  στην εκπαίδευση, προκάλεσε τις ενστάσεις του J.Dewey. Έχοντας την πεποίθηση  ότι αποστολή  της εκπαίδευσης σε μια δημοκρατική κοινωνία είναι η καλλιέργεια της ικανότητας του ατόμου για συνεχή πνευματική ανάπτυξη[1],  ο J.Dewey υποστήριξε ότι ο σκοπός της εκπαίδευσης βρίσκεται στην ίδια τη μορφωτική διαδικασία: «η εκπαιδευτική διαδικασία θα πρέπει να γίνεται αντιληπτή ως μια διαρκής αναδόμηση μέσα από την εμπειρία  …η διαδικασία και ο στόχος της εκπαίδευσης είναι το ίδιο πράγμα.»[2].

Οικονομική σφαγή φοιτητών στην Αγγλία Παπαδοπούλου Πέννυ

Πηγή:Aixmi.gr
Καθώς όλο και περισσότερα αγγλικά πανεπιστήμια εκδηλώνουν την πρόθεσή τους να αυξήσουν τα δίδακτρά τους στις 9.000 στερλίνες (10.300 ευρώ) από το νέο ακαδημαϊκό έτος, το ερώτημα που γεννιέται είναι εάν η κυβέρνηση συνασπισμού Κάμερον-Κλεγκ μπορεί να αντεπεξέλθει στις νέες κοινωνικο-οικονομικές προκλήσεις στο τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης ή θα πέσει θύμα της «μεταρρυθμιστικής» πολιτικής της;
Αν και είναι ακόμα νωρίς για να βγάλει κανείς συμπεράσματα, ωστόσο εκτιμάται ότι όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων που θα επιλέξουν να αυξήσουν τα δίδακτρά τους προς το ανώτατο όριο, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το οικονομικό βάρος που θα χρειαστεί να σηκώσει η κυβέρνηση και, κατά συνέπεια, τόσο μεγαλύτερο το πολιτικό κόστος.