Αρκετή ένταση για τη δημιουργία τελικά επιτροπής
για το Πανεπιστήμιο
Και οι φιγούρες... |
Σε αρκετά τεταμένο κλίμα(η φωτογραφία άλλωστε μιλά από μόνη της) διεξήχθη η συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Λαμίας για το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας το οποίο έχει περιέλθει σε τέλμα και κινδυνεύει άμεσα με αναστολή λειτουργίας. Παρόλο που ξεκίνησε να συζητείται τα μεσάνυχτα, ειπώθηκαν πολλές αλήθειες αναφορικά με την καθυστέρηση που υπήρξε από πολλές πλευρές, τη μη διεκδίκηση περαιτέρω σχολών για να στελεχωθεί κάτι που το φέρνει σήμερα αντιμέτωπο με την κατάργησή του. Η ένταση πάντως το χαρακτήρισε εξ αρχής μετά και την πρόταση του Ηλία Παλιαλέξη για νέα αναβολή, αφού δεν είχαν γίνει ακόμη γνωστές οι προτάσεις του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας.
Τελικά το σοβαρό αυτό θέμα συζητήθηκε και πρώτος το λόγο πήρε ο δήμαρχος ο οποίος ανέφερε μεταξύ άλλων: «Πρέπει να γίνει ειδική ημερίδα γι’ αυτό το θέμα με όλους τους πολιτικούς, τους φορείς και τους πολίτες μόλις ενημερωθούμε για τις προτάσεις του υπουργείου. Το Πανεπιστήμιο είναι ένα κύτταρο πνευματικής και οικονομικής ανάπτυξης για τον τόπο μας. Έχει παράδοση η πόλη μας σε τέτοια ιδρύματα, όπως η Παιδαγωγική Ακαδημία. Παραμένει ωστόσο ένα ‘κουτσό’ Πανεπιστήμιο χωρίς προοπτική. Το θέμα της ανώτατης εκπαίδευσης όμως είναι θέμα κεντρικής εξουσίας και εκπαιδευτικών και όχι της νομαρχίας ή του δήμου».
Έπειτα ο Γιώργος Κοτρωνιάς αναφέρθηκε στις ενέργειες νομαρχίας και δήμου για τη δημιουργία και χωροθέτησή του, όπως επίσης και για την ενίσχυσή του. Επίσης υπογράμμισε την έλλειψη αγαστής συνεργασίας με τη διοικούσα επιτροπή. Κλείνοντας τόνισε την ανάγκη «να διατηρηθούν Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ στην περιοχή μας, να δημιουργηθεί σχολή ελληνικού πολιτισμού. Ακόμη και τη σχολή μηχανολόγων του Βόλου θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε, λόγω των κακών τους εγκαταστάσεων εκεί».
Λίγα λόγια από τον πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου και μέλος της Παρέμβασης Πολιτών για Πανεπιστήμιο, Κώστα Χαντζή, ο οποίος ανέφερε ότι το Πανεπιστήμιο έγινε με πίεση. «Η Τρίπολη που χρονικά συνέπεσε με μας έχει Πανεπιστήμιο με 8 σχολές. Πολλές περιοχές ερίζουν το Γεωπονικό, αλλά πρέπει να πιεστεί η κυβέρνηση να εκφράσει βούληση» υπογράμμισε.
Παίρνοντας τον λόγο ο Γιώργος Σμοκοβίτης πραγματικά εξερράγη. Αρχικά ζήτησε να μιλήσει μία ώρα «λόγω των χρόνων που αφιέρωσε ο λαός στο ζήτημα». Στη συνέχεια επέρριψε και πάλι ευθύνες στο δήμαρχο για τη συζήτηση του θέματος στις 00:00. «Είναι αναγκαίο ο λόγος μου να είναι καταγγελτικός», είπε και… ‘πυροβόλησε’ τους αυτοδιοικητικούς γιατί «ενεργούσαν εις βάρος των αγώνων του λαού». Κατηγόρησε το δήμαρχο για μεθόδευση λέγοντας ότι από το 2003-2011 δημιουργήθηκε μονάχα ένα τμήμα.
«Αυτή η κατάντια δεν είναι πολιτική; Κάνετε συσκέψεις με κλειστές πόρτες και μας κοροϊδεύετε. Το 2007 η διοικούσα ζήτησε 4 τμήματα και ο νομάρχης τα 2 απ’ τα 4. Κινδυνεύει η φήμη της Λαμίας με την τόση καθυστέρηση. Μηδέν η ανάπτυξη τόσα χρόνια στο ίδρυμα. Ένα χρόνο σας καλώ να μιλήσουμε για το θέμα να προλάβουμε την εισήγηση της υπουργού, και να που ήρθε η στιγμή» υπογράμμισε μεταξύ άλλων στην μακροσκελή ομιλία του ο κ. Σμοκοβίτης, ο οποίος ήταν λάβρος εναντίον των βουλευτών. Χαρακτηριστικό του τόνου της ομιλίας του ήταν ότι ο δήμαρχος έφυγε από τη θέση 3-4 φορές μήπως και αποφορτιστεί το κλίμα.
Στην τραγική αλήθεια ότι «η μόνη πρωτεύουσα περιφέρειας που δεν έχει πανεπιστήμιο είναι η Λαμία» αναφέρθηκε ο κ. Κλειτσάκης, ενώ ευθύνες για «ανικανότητα» στους βουλευτές επέρριψε ο Γ. Κοτσάνος. «Καλά να πάθει ο δήμαρχος που δεν τους κατήγγειλε τόσα χρόνια. Έπρεπε να τους δέρνουμε τώρα που μας έλεγαν να επικρατήσουν ήπιοι τόνοι. Οι άλλες περιοχές αναπτύχθηκαν γιατί είχαν ικανούς πολιτικούς» τόνισε, ενώ δεν παρέλειψε να συγχαρεί τον κ. Σμοκοβίτη για το έργο του. «Όταν έδιωξα τη διοικούσα απ’ το γραφείο μου, το οποίο τους είχα παραχωρήσει και δεν είχαν συνεδριάσει επί ένα χρόνο, δεν με κάλυψε κανείς όταν με στοχοποιούσαν» απάντησε σχετικά ο δήμαρχος.
«Πρέπει να πούμε σα δήμος αν θέλουμε να έχουμε πανεπιστήμιο και τι πανεπιστήμιο. Δημόσιο και δημοκρατικό. Πρέπει να δούμε από εδώ και πέρα τι θα κάνουμε και όχι να μένουμε μόνο στο παρελθόν» είπε ο Β. Κυριακάκης. Η κ. Τσέλιου υπογράμμισε ότι το πανεπιστήμιο βγάζει ανέργους γιατί ποτέ δεν εξετάσαμε τι χρειάζεται η κάθε περιοχή και δεν βγάλαμε επιστήμονες γι’ αυτό. Την ανάγκη το πανεπιστήμιο να είναι βιώσιμο εξέφρασε ο Π. Στασινός, για το οποίο ανέφερε ότι έχει γνωστικό αντικείμενο, αλλά μικρό αριθμό τμημάτων.
Απ’ την πλευρά του ο Γιώργος Σαγιάς πρότεινε να συναντηθεί ο Δήμαρχος με φορείς της περιοχής μας με τους αρχηγούς των κομμάτων, για να μας εξηγήσουν γιατί πρέπει η Στερεά Ελλάδα να μην έχει πανεπιστήμιο. «Δόθηκαν μάχες και έγιναν πράγματα που δεν λέγονταν ή λέχθηκαν αλλά δεν έγιναν» τόνισε ο πρώην αντιδήμαρχος.
Γύρω στη 1:30 τα ξημερώματα και μετά την προτροπή του Δ. Συλεούνη να βγει ένα συμπέρασμα ο κ. Κοτρωνιάς πρότεινε την δημιουργία επιτροπής που θα αποτελείται από τους επικεφαλής των παρατάξεων του Δ.Σ. και εκπροσώπους των φορέων με πρώτη απαίτηση τη συνάντηση με τους αρχηγούς των κομμάτων. Παράλληλα πρότεινε την έκδοση ψηφίσματος με την απαίτηση της τοπικής κοινωνίας να έχουμε πανεπιστήμιο.
Κλείνοντας ο Γ. Σμοκοβίτης πρότεινε να συνταχθεί όλη η περιφέρεια και οι βουλευτές να ωθηθούν και σε παραίτηση αν δεν πληρούν τις προϋποθέσεις. «Σε πρώτο στάδιο πρέπει να πάμε στον περιφερειάρχη και αν είναι αρνητικός, θα βαδίσουμε μόνοι μας. Χρειάζονται κινητοποιήσεις για να καταλάβει η κυβέρνηση και όλη η Ελλάδα ότι εδώ υπάρχει πρόβλημα. Μπορεί επίσης να ‘εκμεταλλευτούμε’ και το ότι ο αρχιεπίσκοπος είναι απ’ τη Λιβαδειά» κατέληξε.
Στο πόρισμα του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας που παραδόθηκε χτες στον πρωθυπουργό επισημαίνεται πως είναι αναγκαίος ο έλεγχος της μεγάλης διασποράς εξειδικευμένων τμημάτων στα Πανεπιστήμια που δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Αναγνωρίστηκε η ανάγκη για την ανάληψη μελετημένων διορθωτικών κινήσεων, ως συνέχεια μιας ουσιαστικής αξιολόγησης των Ιδρυμάτων/Τμημάτων. Η σημερινή κατάσταση χαρακτηρίζεται σε κάποιο βαθμό από μάλλον μεγάλο αριθμό ιδρυμάτων, υπερβολική εξειδίκευση κάποιων τμημάτων, που ίσως σε ορισμένες περιπτώσεις γίνεται για να αποκτήσουν λόγο ύπαρξης έναντι άλλων, μεγάλη διασπορά ανά την επικράτεια που συνδέεται με τη διασπορά πόρων, χωρίς την επίτευξη συνεργειών, σε αρκετές περιπτώσεις ασάφεια, αλληλοεπικαλύψεις γνωστικών αντικειμένων, υπερβολικά μεγάλο αριθμό τμημάτων με το ίδιο γνωστικό αντικείμενο (ελκυστικό για την αγορά τη δεδομένη χρονική στιγμή), ιδρύματα με εξαιρετικά μικρό αριθμό τμημάτων ή παραρτήματα ΤΕΙ με μόνο ένα τμήμα κ.λπ.
Σχόλιο: Άντε βρε και στον Καλλικράτη στην παιδεία, για ανάλογες σκηνές και καρναβαλισμούς απείρου κάλους. Πάντως ας σκεφτούν σοβαρά οι βουλευτές των νομών της περιφέρειας τις προοπτικές τους μετά τον "εξορθολογισμό" των ιδρυμάτων. Μπορεί να εξορθολογιστούν και οι βουλευτικές έδρες....Δεν "αντέχει" η χώρα 300 βουλευτές!!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου