Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011

Εκτός ΑΣΕΠ και δημόσιου σχολείου κινδυνεύουν να μείνουν οι φοιτητές Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Πηγή:Alfavita
Στο Π.Κ. δεν έχουν τοποθετηθεί αρμόδιοι καθηγητές

Εκτός ΑΣΕΠ, και, κατά συνέπεια, εκτός του δημόσιου σχολείου κινδυνεύουν να μείνουν οι φοιτητές Φιλολογίας!

Παρόλο που ο πρόσφατος νόμος του υπουργείου Παιδείας προβλέπει ότι, για τη συμμετοχή στον ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών, απαιτείται πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης δεν έχουν τοποθετηθεί καθηγητές που αναλαμβάνουν τα προαπαιτούμενα προγράμματα σπουδών!

Το «μαχαίρι» στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, μεταξύ άλλων και προς τα ΑΕΙ, έχει οδηγήσει σε αδιέξοδο τους φοιτητές αλλά και τους διδάσκοντες στα τμήματα της Φιλοσοφικής Σχολής του Π.Κ.



Κοσμήτορας:  “Περπατάμε σε κινούμενη άμμο”

«Είναι σα να περπατάμε σε κινούμενη άμμο, σα να έχουμε μπει στο μάτι του κυκλώνα. Όλα είναι στον «αέρα» αυτή τη στιγμή», λέει στην «Π» η κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής, αναπληρώτρια καθηγήτρια, Κατερίνα Κόπακα.

Η κ. Κόπακα αναφέρει πως στο συγκεκριμένο νόμο υπάρχει μια ασάφεια και, πιθανότατα, η πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας θα απαιτείται μετά το 2014, που υπολογίζεται πως θα γίνει ξανά ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ και όχι στους επόμενους δύο (2012, 2014).

Σε ερώτηση, τι θα γίνει αν ισχύσει σύντομα ο νόμος, η κ. Κόπακα απαντά «μα, θα υπάρχει το Πανεπιστήμιο Κρήτης αν ισχύσουν όλα αυτά που προβλέπονται; Δε θα υπάρχουν τα τμήματά του αν δε σταθεροποιηθεί το περιβάλλον της παιδείας».



Πρόεδρος Φιλολογίας: “Γελoίο”

Ο πρόεδρος του τμήματος Φιλολογίας, καθηγητής, Αλέξης Πολίτης, διαφωνεί με τον τρόπο που θα διεξάγεται ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ καθώς θεωρεί πως ο τρόπος που ένας καθηγητής πρέπει να φέρεται μέσα στην τάξη και να αντιμετωπίζει τους μαθητές του, δεν μπορεί να διδαχθεί στην πρακτική άσκηση ούτε και να εξεταστεί κάποιος σε αυτό, είναι θέμα εμπειρίας που αποκτιέται με το χρόνο.

Αναφέρει, ακόμα, πως και όταν γίνεται πρακτική άσκηση, είναι «για τα μάτια» ενώ καταστρέφει και το μάθημα του εκάστοτε καθηγητή.

Ο κ. Πολίτης θεωρεί σκόπιμο να μην περιλαμβάνεται πρακτική άσκηση στο πρόγραμμα σπουδών και να μην είναι προαπαιτούμενο για τον ΑΣΕΠ.

«Μόνο οι επιτυχόντες στον ΑΣΕΠ το χρειάζονται, είναι απολύτως γελοίο, και πετυχαίνει ένας στους τρεις ή ένας στους πέντε...», αναφέρει και προσθέτει πως, επίσης, γελοίο είναι ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ να « θέλει να βαθμολογεί τις παιδαγωγικές γνώσεις. Δεν είναι εύκολο να σε εξετάσουν γραπτά, πρέπει να είναι αυστηρές και μονοσήμαντες οι εξετάσεις, όμως, δε βαθμολογούνται οι παιδαγωγικές γνώσεις», αναφέρει.

Ο πρόεδρος του τμήματος Φιλολογίας θεωρεί πως ο διαγωνισμός γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να «ανοίγουν θέσεις στα φροντιστήρια και να πληρώνει ο κόσμος, να δημιουργεί και κίνηση στην οικονομία».

Αναγνωρίζει πως δεν υπάρχουν χρήματα και για αυτό γίνονται περικοπές, όμως, «ευθύνη κάθε κυβέρνησης είναι να κάνει την κατανομή των όσων υπάρχουν», τονίζει. Όσο αφορά στα περί εξαίρεσης της παιδείας από το μνημόνιο, ο κ. Πολίτης θεωρεί πως “παντού “παίρνει” κάποιο συμμάζεμα, μην κοροϊδευόμαστε. Υπάρχουν και ανίεροι στην παιδεία και την υγεία και ξαμολιούνται, μην το βγάζουμε έξω από το λογαριασμό. Όλοι όταν δε μας κυνηγάνε βολευόμαστε περισσότερο. Όλοι θέλουμε κάποιο ζόρι, κοινωνικό”.



Νόμος

Στο νόμο 3848 του περασμένου Μαΐου, για την « Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού-καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», αναφέρεται, μεταξύ άλλων ότι “στο διαγωνισμό ΑΣΕΠ γίνονται δεκτοί όσοι διαθέτουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, καθώς και πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.

Η παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια πιστοποιείται:

α) Με βεβαίωση περί επιτυχούς παρακολούθησης ειδικού προγράμματος σπουδών τουλάχιστον εξαμηνιαίας διάρκειας, το οποίο παρέχεται από τμήμα Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) ή από ομάδες συνεργαζόμενων τμημάτων του ίδιου ή περισσότερων Α.Ε.Ι. σε αποφοίτους τμημάτων που έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Tο πρόγραμμα αυτό καταρτίζεται με απόφαση του οικείου Α.Ε.Ι., που εγκρίνεται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, και αξιολογείται μετά το πρώτο έτος λειτουργίας του, εν συνεχεία δε κάθε τέσσερα έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 9 του ν. 3374/2005 (ΦΕΚ 189 Α΄), ή β) Με την κατοχή πτυχίου τμήματος Α.Ε.Ι., το πρόγραμμα σπουδών του οποίου εξασφαλίζει την προς τούτο αναγκαία θεωρητική κατάρτιση και πρακτική εξάσκηση και οι απόφοιτοι του οποίου έχουν τα ειδικά τυπικά προσόντα διορισμού στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Το πρόγραμμα σπουδών αξιολογείται ως προς την εξασφά− λιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας μετά το πρώτο έτος λειτουργίας του, εν συνεχεία δε κάθε τέσσερα έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 έως 9 του ν. 3374/2005. Ως προς την εξασφάλιση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας εκδίδεται διαπιστωτική απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από γνώμη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ή....».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου