Πέμπτη 7 Απριλίου 2011

Η Διαμαντοπούλου συνεχίζει την... παράδοση!


του Γιάννη Συμεωνίδη

Είναι «παράδοση» κάθε υπουργός Παιδείας να ανακοινώνει και μια θεμελιώδη εκπαιδευτική
μεταρρύθμιση, που είτε μένει στα χαρτιά είτε δημιουργεί την ανάγκη για καινούρια μεταρρύθμιση! Τώρα είναι η σειρά της νυν υπουργού κυρίας Άννας Διαμαντοπούλου να προαναγγείλει νέα προγράμματα σπουδών στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, καθώς και νέο σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.
Το ανανεωμένο πρόγραμμα σπουδών αναμένεται να δοκιμαστεί πειραματικά την επόμενη σχολική χρονιά (2011-2012) στην Α' Λυκείου, η οποία θα αποτελεί τάξη Γενικής Παιδείας. Αυτό σημαίνει πως οι μαθητές της φετινής Γ' Γυμνασίου θα είναι οι πρώτοι που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβριο του 2011 στη νέα Α' τάξη του Λυκείου. Σε όλες τις τάξεις του Λυκείου οι μαθητές θα διδάσκονται τρία κοινά μαθήματα: ελληνική γλώσσα και γραμματεία, ιστορία αλλά και σχέδιο έρευνας.
Την ίδια ώρα, η Β' και η Γ' Λυκείου θα μετατραπούν σε προθάλαμο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι κατευθύνσεις θα είναι δύο στη Β' Λυκείου και τρεις στη Γ', οι οποίες και θα αντιστοιχούν στις βασικές κατηγορίες σχολών: νομικές και φιλοσοφικές, πολυτεχνικές, φυσικομαθηματικές και ιατρικές, οικονομικές, πολιτικές, κοινωνιολογικές και παιδαγωγικές. Αξίζει να σημειωθεί ότι με το νέο σύστημα οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολή, όπου θα παρακολουθούν κύκλους μαθημάτων και, κατόπιν εξετάσεων, θα κατευθύνονται στην εξειδίκευση που επιθυμούν, και όχι σε τμήμα.
Εν τω μεταξύ, αναμένεται, μεταξύ άλλων, το κλείσιμο περίπου εξήντα τμημάτων περιφερεια κών ΤΕΙ χαμηλής ζήτησης και μικρού αριθμού αποφοίτων, στο πλαίσιο των «καλλικρατικού» τύπου καταργήσεων - συγχωνεύσεων και στο χώρο της Παιδείας. Επιπλέον, προβλέπεται η συγχώνευση ΑΕΙ - ΤΕΙ, η προσάρτηση σχολών ή τμημάτων σε άλλο ΑΕΙ ή ΤΕΙ ομοειδούς επιστημονικού αντικειμένου αλλά και ολόκληρων σχολών διαφορετικών πανεπιστήμιων και τεχνολογικών ιδρυμάτων, καθώς και η σύμπτυξη ίδιων ή διαφορετικών ιδρυμάτων. Παράλληλα, φέτος δεν θα γίνουν νέες κρίσεις προϊσταμένων διευθύνσεων και γραφείων, αλλά θα πραγματοποιηθούν κρίσεις και επιλογές σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Μνημόνιο... υπέρ δημόσιου σχολείου!

Από την πλευρά τους, οι συνδικαλιστές περιμένουν τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου, ώστε να προβούν σε περισσότερο εμβριθή σχολιασμό του μεταρρυθμιστικού σχεδίου για την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια και την ανώτατη εκπαίδευση. Ωστόσο, εμφανίζονται αρκετά επιφυλακτικοί, τονίζοντας πως η κυρία Διαμαντοπούλου στοχεύει στην πιστή εφαρμογή του Μνημονίου στο χώρο ευθύνης της, γεγονός που θα σημάνει «λιγότερο δημόσιο σχολείο». Επιπροσθέτως, εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για το ότι το υπουργείο δεν τους συμβουλεύτηκε καθόλου, αν και είχε δεσμευτεί σχετικά κατά το στάδιο της προεργασίας της μεταρρύθμισης, που τώρα μπαίνει πλέον στη φάση της δημόσιας διαβούλευσης.
Στο πλαίσιο αυτό, είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις στα «Επίκαιρα» του κ. Δημήτρη Πεππέ, προέδρου της ΟΛΜΕ, ο οποίος υποστηρίζει πως ο ίδιος και οι συνάδελφοί του δεν κινούνται συντεχνιακά όταν αντιδρούν σε διάφορες κυβερνητικές αποφάσεις – από τις συγχωνεύσεις σχολείων μέχρι τη μείωση των αποδοχών τους. «Προασπίζουμε τα κοινωνικά αγαθά γενικώς, γι’ αυτό και συμπαρατασσόμαστε με τον αγώνα των γιατρών. Στόχος της κυβέρνησης είναι η συρρίκνωση της Παιδείας, η υποβάθμιση της γενικής μόρφωσης και η διαφοροποίηση των σχολείων με βάση τα αναλυτικά προγράμματα», υπογραμμίζει ο κ. Πεππές.
Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επισημαίνει, εξάλλου, πως τα «ωραία λόγια» δεν μπορούν να υποκαταστήσουν το φόβο πως ούτε αυτή η μεταρρύθμιση θα κατορθώσει γερό «χτύπημα» στην παραπαιδεία, δηλαδή στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα μαθήματα. Ο ίδιος προσθέτει, μάλιστα, πως η διαδικασία εισαγωγής σε σχολές και όχι σε τμήματα κινείται προς λανθασμένη κατεύθυνση. «Θα οδηγήσει σε αύξηση των φροντιστηρίων. Οι μαθητές θα δίνουν συνεχώς εξετάσεις, πρώτα για να μπουν στη σχολή και ύστερα για να εισαχθούν στο τμήμα της αρεσκείας τους. Δεν διασφαλίζεται, επίσης, το αδιάβλητο των Πανελληνίων Εξετάσεων. Περιμένουμε να δούμε τι θα αντικαταστήσει ένα αντικειμενικά αξιόπιστο σύστημα», καταλήγει αιχμηρά ο κ. Πεππές.

Σχόλιο: Λυπόμαστε αλλά η κυρία Διαμαντοπούλου  μπορεί να συνεχίσει την παράδοση  πλην όμως κατ' οίκον....
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου