πηγή: Αυγή
Στεφανάκου Π.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/04/2011"Καλούς επιμελητές" των πανεπιστημιακών χώρων "από στοιχεία που επιδιώκουν την πολιτική αστάθεια" θέλουν τους πανεπιστημιακούς η κ. Λίντα Κατέχη και η μικρή συντροφιά της που ανέλαβαν να στηρίξουν την προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει το DNA των ελληνικών πανεπιστημίων.
Χθες το απόγευμα το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση της επιτροπής Κατέχη, η οποία στηρίζεται στην ολιγοήμερη επίσκεψη στην ημεδαπή πέντε εκ των εννέα μελών της και στη μελέτη εκθέσεων, εγγράφων και εδαφίων του Ελληνικού Συντάγματος που αφορούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Φαίνεται ότι η μετάφραση του παραπάνω υλικού έγινε σε greeklish, διότι αλλιώς δεν μπορούν να εξηγηθούν οι προτάσεις που διατυπώνει η επιτροπή της κ. Κατέχη.
Πρώτο μέλημα της μεταρρύθμισης πρέπει να είναι "η αλλαγή στην κοινωνική - πολιτική κουλτούρα". Δημοκρατία, εκλογές και άλλα τέτοια τινά, κομμένα. Η επιτροπή των σοφών του νεοφιλελευθερισμού διαπιστώνει ότι "υπάρχει ανισορροπία στη διοίκηση" επειδή "οι φοιτητές έχουν το 40% των ψήφων στην εκλογή διοικήσεων", ενώ θεωρεί ότι "είναι πέραν της λογικής η πολιτικοποίηση των πανεπιστημίων και ειδικότερα των φοιτητών".
Κατά την ολιγοήμερη παραμονή της στην Ελλάδα η κ. Κατέχη διαπίστωσε ότι οι πανεπιστημιακοί χώροι δεν είναι ασφαλείς λόγω της απροθυμίας της πανεπιστημιακής ηγεσίας να προστατεύσει τα ιδρύματα "από στοιχεία που επιδιώκουν την πολιτική αστάθεια". Πάλι καλά που δεν είπαν για σταγονίδια ή παραφυάδες για να βάλουν και την αστυνομία στον πειρασμό να επανέλθει στο παλιό, καλό λεξιλόγιο.
Ως αποτέλεσμα, τονίζεται στην έκθεση, "η διοίκηση του πανεπιστημίου και το διδακτικό προσωπικό δεν έχουν αποδειχθεί καλοί επιμελητές των εγκαταστάσεων που τους εμπιστεύτηκε η κοινωνία".
Τα πανεπιστήμια και οι πανεπιστημιακοί στολίζονται και με άλλα κοσμητικά. Κατηγορούνται για κουλτούρα συντηρητισμού, αγκύλωση στο παρελθόν, μέχρι και για διαφθορά των ιδανικών. "Κανείς σήμερα, αν ξεκινούσε από το μηδέν, δεν θα οργάνωνε την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα έτσι όπως λειτουργεί αυτή τη στιγμή" αποφαίνεται η έκθεση των "ειδικών".
Οι προτάσεις της "Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής" αποτελούν επανάληψη των όσων διατυπώνει το κείμενο διαβούλευσης και έχει κατά καιρούς δηλώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και ειδικά ο κ. Πανάρετος, στον οποίο άλλωστε χρωστάει και τη συγκρότησή της.
Η επιτροπή διατυπώνει το "θαυμασμό" της για την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να αναμορφώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά στον κ. Πανάρετο επιφυλάσσει ειδική τιμή. Υιοθετεί την πρότασή του για ίδρυση περιφερειακών κολεγίων διετούς φοίτησης, την οποία είχε απορρίψει η πολιτική προϊστάμενος Α. Διαμαντοπούλου.
Έξι ολόκληρες παράγραφοι αφιερώνονται στην πρόταση του υφυπουργού Παιδείας, ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην ιδέα του οι καλύτεροι σπουδαστές να μεταπηδούν στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα τετραετούς φοίτησης με σαφώς καθορισμένες προϋποθέσεις και διαδικασίες. Μήπως οι σπουδαστές αυτοί γίνουν η επόμενη ειδική κατηγορία υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αν τελικώς, μετά και τη διεθνή στήριξη, γίνει αποδεκτή η πρόταση του υφυπουργού Παιδείας;
Κατά τα άλλα οι διεθνείς του κ. Πανάρετου επαναλαμβάνουν την ανάγκη για ένα νέο μοντέλο διοίκησης όπου τα πανεπιστήμια θα διοικούνται και θα ελέγχονται από ένα διορισμένο και ανεξάρτητο σώμα. Σύμφωνα με την κ. Κατέχη πρέπει να συγκροτηθούν ειδικές επιτροπές αναζήτησης, οι οποίες θα επιλέγουν όχι μόνο τους πρυτάνεις, αλλά και τους αντιπρυτάνεις, τους προέδρους των τμημάτων και τους άλλους διοικητικούς υπεύθυνος των ακαδημαϊκών μονάδων.
Στις επιτροπές αυτές μπορούν να εκπροσωπούνται καθηγητές, φοιτητές, μέλη μη ακαδημαϊκού προσωπικού, εξωτερικά διοριζόμενα μέλη και απόφοιτοι. Είναι μια ακόμα πρόταση του κ. Πανάρετου που στηρίζεται από την επιτροπή. Οι επιτροπές αυτές θα συνδέονται με το διορισμένο συμβούλιο διοίκησης του πανεπιστημίου που θα διορίζει και θα αξιολογεί τις ηγεσίες των πανεπιστημίων.
Τι θα κάνει η Σύγκλητος; Θα ασχολείται με τις επιλογές εκπαιδευτικού προσωπικού, τις κρίσεις και τις προαγωγές μελών, με την οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών, την ύλη ή τις αλλαγές στην ύλη και με τη διαδικασία των εξετάσεων. Αλλά και αυτές ακόμη οι ασχολίες δεν θα είναι αποφασιστικού χαρακτήρα, καθώς θα τελούν υπό την έγκριση του προέδρου ή πρύτανη.
Και μετά λένε ότι διάβασαν το Σύνταγμα...
Χθες το απόγευμα το υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα την έκθεση της επιτροπής Κατέχη, η οποία στηρίζεται στην ολιγοήμερη επίσκεψη στην ημεδαπή πέντε εκ των εννέα μελών της και στη μελέτη εκθέσεων, εγγράφων και εδαφίων του Ελληνικού Συντάγματος που αφορούν την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Φαίνεται ότι η μετάφραση του παραπάνω υλικού έγινε σε greeklish, διότι αλλιώς δεν μπορούν να εξηγηθούν οι προτάσεις που διατυπώνει η επιτροπή της κ. Κατέχη.
Πρώτο μέλημα της μεταρρύθμισης πρέπει να είναι "η αλλαγή στην κοινωνική - πολιτική κουλτούρα". Δημοκρατία, εκλογές και άλλα τέτοια τινά, κομμένα. Η επιτροπή των σοφών του νεοφιλελευθερισμού διαπιστώνει ότι "υπάρχει ανισορροπία στη διοίκηση" επειδή "οι φοιτητές έχουν το 40% των ψήφων στην εκλογή διοικήσεων", ενώ θεωρεί ότι "είναι πέραν της λογικής η πολιτικοποίηση των πανεπιστημίων και ειδικότερα των φοιτητών".
Κατά την ολιγοήμερη παραμονή της στην Ελλάδα η κ. Κατέχη διαπίστωσε ότι οι πανεπιστημιακοί χώροι δεν είναι ασφαλείς λόγω της απροθυμίας της πανεπιστημιακής ηγεσίας να προστατεύσει τα ιδρύματα "από στοιχεία που επιδιώκουν την πολιτική αστάθεια". Πάλι καλά που δεν είπαν για σταγονίδια ή παραφυάδες για να βάλουν και την αστυνομία στον πειρασμό να επανέλθει στο παλιό, καλό λεξιλόγιο.
Ως αποτέλεσμα, τονίζεται στην έκθεση, "η διοίκηση του πανεπιστημίου και το διδακτικό προσωπικό δεν έχουν αποδειχθεί καλοί επιμελητές των εγκαταστάσεων που τους εμπιστεύτηκε η κοινωνία".
Τα πανεπιστήμια και οι πανεπιστημιακοί στολίζονται και με άλλα κοσμητικά. Κατηγορούνται για κουλτούρα συντηρητισμού, αγκύλωση στο παρελθόν, μέχρι και για διαφθορά των ιδανικών. "Κανείς σήμερα, αν ξεκινούσε από το μηδέν, δεν θα οργάνωνε την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα έτσι όπως λειτουργεί αυτή τη στιγμή" αποφαίνεται η έκθεση των "ειδικών".
Οι προτάσεις της "Διεθνούς Συμβουλευτικής Επιτροπής" αποτελούν επανάληψη των όσων διατυπώνει το κείμενο διαβούλευσης και έχει κατά καιρούς δηλώσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και ειδικά ο κ. Πανάρετος, στον οποίο άλλωστε χρωστάει και τη συγκρότησή της.
Η επιτροπή διατυπώνει το "θαυμασμό" της για την προσπάθεια της ελληνικής κυβέρνησης να αναμορφώσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά στον κ. Πανάρετο επιφυλάσσει ειδική τιμή. Υιοθετεί την πρότασή του για ίδρυση περιφερειακών κολεγίων διετούς φοίτησης, την οποία είχε απορρίψει η πολιτική προϊστάμενος Α. Διαμαντοπούλου.
Έξι ολόκληρες παράγραφοι αφιερώνονται στην πρόταση του υφυπουργού Παιδείας, ενώ γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στην ιδέα του οι καλύτεροι σπουδαστές να μεταπηδούν στα ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα τετραετούς φοίτησης με σαφώς καθορισμένες προϋποθέσεις και διαδικασίες. Μήπως οι σπουδαστές αυτοί γίνουν η επόμενη ειδική κατηγορία υποψηφίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αν τελικώς, μετά και τη διεθνή στήριξη, γίνει αποδεκτή η πρόταση του υφυπουργού Παιδείας;
Κατά τα άλλα οι διεθνείς του κ. Πανάρετου επαναλαμβάνουν την ανάγκη για ένα νέο μοντέλο διοίκησης όπου τα πανεπιστήμια θα διοικούνται και θα ελέγχονται από ένα διορισμένο και ανεξάρτητο σώμα. Σύμφωνα με την κ. Κατέχη πρέπει να συγκροτηθούν ειδικές επιτροπές αναζήτησης, οι οποίες θα επιλέγουν όχι μόνο τους πρυτάνεις, αλλά και τους αντιπρυτάνεις, τους προέδρους των τμημάτων και τους άλλους διοικητικούς υπεύθυνος των ακαδημαϊκών μονάδων.
Στις επιτροπές αυτές μπορούν να εκπροσωπούνται καθηγητές, φοιτητές, μέλη μη ακαδημαϊκού προσωπικού, εξωτερικά διοριζόμενα μέλη και απόφοιτοι. Είναι μια ακόμα πρόταση του κ. Πανάρετου που στηρίζεται από την επιτροπή. Οι επιτροπές αυτές θα συνδέονται με το διορισμένο συμβούλιο διοίκησης του πανεπιστημίου που θα διορίζει και θα αξιολογεί τις ηγεσίες των πανεπιστημίων.
Τι θα κάνει η Σύγκλητος; Θα ασχολείται με τις επιλογές εκπαιδευτικού προσωπικού, τις κρίσεις και τις προαγωγές μελών, με την οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών, την ύλη ή τις αλλαγές στην ύλη και με τη διαδικασία των εξετάσεων. Αλλά και αυτές ακόμη οι ασχολίες δεν θα είναι αποφασιστικού χαρακτήρα, καθώς θα τελούν υπό την έγκριση του προέδρου ή πρύτανη.
Και μετά λένε ότι διάβασαν το Σύνταγμα...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου