πηγή: edopolytexneio.gr
του Κωνσταντίνου Λόντου, φοιτητή Ιατρικής
Είμαι φοιτητής μη ενταγμένος σε παρατάξεις που σπουδάζω στην ιατρική σχολή Αθηνών. Η σχολή αυτή τη στιγμή τελεί υπό κατάληψη όχι από μειονότητες αλλά από 200 φοιτητές που ψήφισαν υπέρ σε συνέλευση 360 ατόμων. Με θλίψη μου διαπιστώνω ότι τα ΜΜΕ έχουν ξεκινήσει ένα πόλεμο απίστευτου βεληνεκούς γιατί μάλλον δεν καταλαβαίνουν γιατί αυτοί οι φοιτητές, οι περισσότεροι από τους οποίους ανεξάρτητοι, τάσσονται υπέρ της κατάληψης. Ξεκινάω λοιπόν να πω μερικά πράγματα..
Ο νέος είτε ανεξάρτητος είτε κομματικοποιημένος δεν την αντέχει την αδικία και όσο οι καιροί μας προσπαθούν να μας δείξουν να κοιτάμε τον εαυτούλη μας τόσο εμείς θα αγκαλιάζουμε την κοινωνία. Θα στηρίζω κατάληψη ως ανεξάρτητος μέχρι τέλους για να μπορούν οι φοιτητές να φοιτούν σε ένα πανεπιστήμιο δημόσιο χωρίς ταξικούς φραγμούς και κατευθύνσεις στη γνώση.
Λόντος Κωνσταντίνος 4ο ετής φοιτητής Ιατρικής Αθηνών
Υ.Γ. Για όσους κακοπροαίρετους σπεύσουν να πουν ότι υποστηρίζω αυτά επειδή έχω συμφέρον[επειδή πχ χρωστάω πολλά μαθήματα] να πω ότι δεν χρωστάω ούτε ένα μάθημα και έχω μέσο όρο 9.
του Κωνσταντίνου Λόντου, φοιτητή Ιατρικής
Είμαι φοιτητής μη ενταγμένος σε παρατάξεις που σπουδάζω στην ιατρική σχολή Αθηνών. Η σχολή αυτή τη στιγμή τελεί υπό κατάληψη όχι από μειονότητες αλλά από 200 φοιτητές που ψήφισαν υπέρ σε συνέλευση 360 ατόμων. Με θλίψη μου διαπιστώνω ότι τα ΜΜΕ έχουν ξεκινήσει ένα πόλεμο απίστευτου βεληνεκούς γιατί μάλλον δεν καταλαβαίνουν γιατί αυτοί οι φοιτητές, οι περισσότεροι από τους οποίους ανεξάρτητοι, τάσσονται υπέρ της κατάληψης. Ξεκινάω λοιπόν να πω μερικά πράγματα..
- Συγγράμματα.Από την αρχή του προηγούμενου έτους ξεκίνησε μία προσπάθεια του υπουργείου να περικόψει τα συγγράμματα. Όντως υπήρχαν σπατάλες. Όμως υπήρχαν και μαθήματα που χρειάζονταν περισσότερα από τα 2 βιβλία αυστηρά που έλεγε το υπουργείο. Έτσι πήγαμε για διαμαρτυρία στο υπουργείο και κάναμε τις εξής προτάσεις:να τυπώνονται από τον εθνικό τυπογραφικό φορέα, να έχουν μικρότερη γραμματοσειρά και διαστήματα, το χαρτί να είναι χειρότερης ποιότητας , να μειώσουν τις αμοιβές των συγγραφέων και των μεταφραστών. Πήραμε τότε μια απάντηση «δεν έχουμε κομμουνισμό» μας έδιωξαν ειρωνικά και το έργο συνεχίστηκε. Τον Ιούλιο άνοιξε ηλεκτρονική διαβούλευση για να έχουμε πλέον μόνο ένα βιβλίο(δηλαδή άμα ένα σύγγραμμα είναι τρίτομο παίρνω τον ένα τόμο που δεν μπορεί να ξεπερνάει τις 1000 σελίδες).Πάλι εκεί από κάτω κάναμε τις προτάσεις μας. Αλλά όλως τυχαίως πάνω δεξιά υπήρχε έτοιμη η υπουργική απόφαση για υπογραφή[!!] και όντως και εγένετο. Αποτέλεσμα? Αυτή τη στιγμή για το έτος μου στην ιατρική φέτος θα χρειαστώ 600 ευρώ για απαραίτητα βιβλία που κόπηκαν[πχ στην ακτινολογία έχουμε ένα 4τομο σύγγραμμα και θα πάρω μόνο τον τόμο που αναφέρεται στο ουροποιητικό και γεννητικό σύστημα] .. και σαν να μην έφτανε αυτό η κυρία υπουργός λέει ότι είναι ψέματα ότι θα κοπούν τα συγγράμματα ,ότι στο νέο νόμο περιλαμβάνει και τα έντυπα. Όχι μόνο λοιπόν είναι κομμένα αλλά με την ψηφιοποίηση που αρχίζει την άνοιξη ,του χρόνου δεν θα χουμε ούτε αυτά. Εγώ προσωπικά ζαλίζομαι μετά από 10 λεπτά στον υπολογιστή και λεφτά για τόσα βιβλία δεν έχω. Δεν ξέρω τι θα κάνω..
- Όλη την προηγούμενη χρονιά η ακαδημαϊκή κοινότητα δήλωσε τις αντιθέσεις τις σε συγκεκριμένα σημεία του νόμου[πχ ολιγαρχικά όργανα, κατάργηση του τμήματος, μείωση χρηματοδότησης κτλπ].Βέβαια το υπουργείο συνέχιζε μόνο του. Και μάλιστα τον Ιούλιο μετά από κάτι μικροσυμπλοκές στο υπουργείο παιδείας σε μία διαμαρτυρία φοιτητών και αφού ησύχασαν τα πράγματα, μετά από περίπου 40 λεπτά τα ΜΑΤ εντελώς αναίτια μας κυνήγαγαν απέξω και μέσα στο The Mall φωνάζοντας «Πιάστε τα …νιά»!Τον αδερφό μου μάλιστα τον χτύπησαν όταν τόλμησε να τους ζητήσει να βοηθήσει ένα παιδί το οποίο βάραγαν μαζί 3 αστυνομικοί και του οποίου έτρεχε αίμα από το στόμα
- Ήμουν στη συνέλευση που είχε γίνει στη πλατεία συντάγματος για την παιδεία και ήταν εκεί και ο πρύτανης Ιωαννίνων. Είπε λοιπόν ότι για τη σίτιση στο πανεπιστήμιο του παίρνει 2 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από το υπουργείο και δίνει και από τον προϋπολογισμό του πανεπιστημίου άλλο ένα για να μπορεί να το καλύψει! Επίσης είπε ότι η χρηματοδότηση του ιδρύματος του έχει μειωθεί στο 50 % και προσπαθεί να βγάλει τους εργολάβους από διάφορα έργα(πχ καθαριότητα) για να εξοικονομήσει χρήματα.. Αυτός ο νόμος έρχεται να μεταφέρει τα οικονομικά βάρη σίτισης κι στέγασης εξ ολοκλήρου στα πανεπιστήμια Και πως ακριβώς θα τα καλύψει το πανεπιστήμιο όταν ήδη μπαίνει μέσα?? Πως δεν θα αναγκαστεί να μας βάλει να πληρώνουμε για αυτά?
- Κόβοντας λοιπόν τις παροχές και τα συγγράμματα το νομοσχέδιο λέει ότι μπορείς να πάρεις άτοκο δάνειο. Και αυτό το ονομάζουν βάσει συντάγματος δωρεάν παιδεία. Βέβαια μετά αν είσαι άνεργος θα τρέμει το φυλλοκάρδι σου να μην σου πάρει το σπίτι η τράπεζα και αν ποτέ θες να απεργήσεις για τα δικαιώματα σου θα σου λέει το αφεντικό σου τόλμα αν μπορείς και εσύ θα έχεις το χρέος από πίσω και θα φοβάσαι ακόμα και να μιλήσεις..
- Και ενώ το κράτος υποχωρεί από τις παροχές έρχεται και μας λέει ότι μπορούν να βοηθήσουν οι ιδιωτικές επιχειρήσεις και από κει και πέρα θα μπορούν ελεύθερα να συνεργάζονται και να ιδρύουν έδρες μέσα στο πανεπιστήμιο. Βέβαια δεν ξέρω κατά πόσον αυτό διατηρεί την πολυπόθητη ελευθερία λόγου όταν οι καθηγητές θα είναι δέσμιοι ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων. Πόσο μάλλον όταν ο σκοπός κάθε Α.Ε. είναι ένας και μόνο ένας .Το κέρδος
- Επίσης μας λένε ότι το πτυχίο θα πάψει και θα υπάρχει ένας φάκελος με πιστωτικές μονάδες. Αυτό λοιπόν θα καταφέρει δύο πράγματα. Πρώτον θα ισχυροποιήσει τα συνέδρια που χορηγούν αυτές τις μονάδες και δεύτερον θα δώσει δικαίωμα σε αποφοίτους ΚΕΣ να αγοράζουν μονάδες του πανεπιστημίου μέσα από τα ταχύρυθμα διετή προγράμματα. Από την προσωπική μου εμπειρία από τα συνέδρια έχω να πω το εξής. Αποκλειστική και μόνη προϋπόθεση για να σου χορηγήσουν τις μονάδες είναι να πληρώσεις από 50-200 ευρώ συμμετοχή και όχι να παρακολουθήσεις .Δηλαδή αυτός με τα πιο πολλά λεφτά θα έχει και τα καλύτερα προσόντα έρχεται να μας πει το υπουργείο. Επίσης ο απόφοιτος του ΚΕΣ με λίγες μονάδες από το Μετσόβειο πχ θα διεκδικεί τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.
- Η υπουργός θέλει να βγάλει λέει τα κόμματα από τα πανεπιστήμια. Αρχικά δύο χρόνια τώρα δεν ¨περιόρισε¨ την Πασπ που ήταν η ίδια μέλος. Αλλά παρόλα αυτά έρχεται να πει ότι δεν ψηφίζουμε για πρύτανη. Εγώ λοιπόν θα συμφωνήσω μαζί της. Αλλά λέει και κάτι άλλο. Δεν μπορούν οι φοιτητές πλέον να λαμβάνουν μέρος στα όργανα διοίκησης. Συγγνώμη αλλά εγώ και άλλοι ανεξάρτητοι φοιτητές όποτε είχαμε κάποιο πρόβλημα πηγαίναμε στη γενική συνέλευση τμήματος που είχε την εξουσία και συζητάγαμε το θέμα μας. Τώρα δεν θα μπορούμε δηλαδή να το κάνουμε αυτό. Όχι μόνο να μην ψηφίζουμε δηλαδή αλλά και να μην μιλάμε. Επίσης λέει το υπουργείο έξω η διαφθορά. Και κάνει το πολύ σοφό. Δίνει σε λιγότερα άτομα την εξουσία!! Αλλά μας λέει ότι αυτοί θα είναι πρόσωπα διεθνούς βεληνεκούς κτλπ.. Βέβαια όλοι οι πολιτικοί μας ήταν σεβαστοί μέχρι να εμφανιστούν τα σκάνδαλα διαφθοράς.
- Μέσα σε όλο το νομοσχέδιο δεν αναφέρεται χρηματοδότηση της έρευνας από πλευράς κράτους. Μικρό το κακό έχουμε τους ιδιώτες. Έχει ακούσει το υπουργείο για τα ορφανά νοσήματα για τα οποία καμία φαρμακευτική δεν κάνει έρευνα γιατί δεν περιμένει κέρδος?
- Το νομοσχέδιο λέει ότι μετά τα ν 2 χρόνια θα διαγράφεσαι. Γνωρίζει το υπουργείο ότι πολλοί φοιτητές έχουν οικονομικά και προσωπικά προβλήματα? γνωρίζει ότι ανθίζει η μαύρη εργασία και πολλοί από αυτούς δεν μπορούν να δικαιολογήσουν 20 ώρες εργασίας την εβδομάδα γι αυτό ακριβώς το λόγο? Και ας μου πουν επιτέλους οι αρμόδιοι του υπουργείου τι κοστίζει στο πανεπιστήμιο ένας αιώνιος φοιτητής?? γιατί να τον διώξουν? Δεν νομίζω ότι θέλει κανένας νέος 25 χρονών να σπουδάζει ακόμα μάλλον θα έχει προβλήματα για να γίνει «αιώνιος»..Θα αναφέρω ένα καθηγητή ανατομίας σε σχολή ΤΕΙ του αδερφού μου που έκοψε το 99% των παιδιών γιατί έχει προσωπικά προβλήματα.
- Άτομα που θα κάνουν δεύτερο πτυχίο δεν θα δικαιούνται συγγράμματα. Σωστά σε αυτή τη ζωή δεν δικαιούσαι δεύτερη ευκαιρία.
- Τέλος θέλω να πω ότι είμαι υπέρ της ακαδημαϊκής αξιολόγησης[δηλαδή πόσο καλοί είναι οι καθηγητές στο εκπαιδευτικό τους έργο]και όχι της αξιολόγησης με κριτήρια αγοράς δηλαδή πόσα κέρδη έχει ας πούμε το
πανεπιστήμιο από ερευνητικές πατέντες. Επίσης θα πρέπει η υπουργός να σκεφτεί ότι θα βελτίωνε πολύ την ποιότητα σπουδών η αύξηση του λόγου των καθηγητών προς τους φοιτητές. Αλλά όχι γι αυτό ακριβώς το λόγο καταργεί τη μονιμότητα των λεκτόρων και δημιουργεί και ελαστικές σχέσεις εργασίας για να μπορεί να μειώσει και άλλο το κόστος όποτε θέλει Και ύστερα από όλα αυτά τα κανάλια επιλέγουν να προβάλλουν τους φοιτητές που λένε θέλω να δώσω τα μαθήματα μου.
Ο νέος είτε ανεξάρτητος είτε κομματικοποιημένος δεν την αντέχει την αδικία και όσο οι καιροί μας προσπαθούν να μας δείξουν να κοιτάμε τον εαυτούλη μας τόσο εμείς θα αγκαλιάζουμε την κοινωνία. Θα στηρίζω κατάληψη ως ανεξάρτητος μέχρι τέλους για να μπορούν οι φοιτητές να φοιτούν σε ένα πανεπιστήμιο δημόσιο χωρίς ταξικούς φραγμούς και κατευθύνσεις στη γνώση.
Λόντος Κωνσταντίνος 4ο ετής φοιτητής Ιατρικής Αθηνών
Υ.Γ. Για όσους κακοπροαίρετους σπεύσουν να πουν ότι υποστηρίζω αυτά επειδή έχω συμφέρον[επειδή πχ χρωστάω πολλά μαθήματα] να πω ότι δεν χρωστάω ούτε ένα μάθημα και έχω μέσο όρο 9.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου