Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2011

Το Μάρτιο το σχέδιο αλλαγών στα ΑΕΙ, παραμένουν «αγκάθια» για τους πρυτάνεις

πηγή: in.gr

Σε νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή εντός του Μαρτίου θα περιληφθούν οι προτεινόμενες αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οι οποίες θα εφαρμοσθούν πλήρως στα πανεπιστήμια από το 2013. Οι πρυτάνεις εξακολουθούν να έχουν αντιρρήσεις σε σημεία-κλειδιά, όπως τα Συμβούλια Διοίκησης, ενώ το υπουργείο Παιδείας διαπιστώνει σημεία σύγκλισης σε ό,τι αφορά στη βελτίωση των ακαδημαϊκών και διδακτικών διαδικασιών.

Οι πρυτάνεις, κατά τη σύνοδό τους στο Ναύπλιο, μετέφεραν στην παριστάμενη υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου την αγωνία τους για την ελλιπή, όπως είπαν, χρηματοδότηση των ιδρυμάτων, η οποία έχει περικοπεί κατά 35%, ενώ τόνισαν ότι και ο τομέας της έρευνας κινδυνεύει, παρά το γεγονός ότι σε ολόκληρη τη χώρα, το 70% του ερευνητικού έργου εκπονείται από τα Πανεπιστήμια.

Οι πρυτάνεις παραμένουν αντίθετοι ως προς τις προτάσεις του υπουργείου για τα Συμβούλια Διοίκησης που το υπουργείο προτείνει να περιλαμβάνουν και εξωπανεπιστημιακούς, καθώς και για την επιλογή του πρύτανη από πρόσωπα προερχόμενα ακόμη και από ιδρύματα του εξωτερικού.

Η υπουργός άκουσε και παράπονα από τους πρυτάνεις για απαξιωτική πολιτική απέναντι τους. Η κ. Διαμαντοπούλου διευκρίνισε ότι τιμά την πανεπιστημιακή κοινότητα και τα ελληνικά ιδρύματα, το έργο των οποίων προβάλει σε κάθε ευκαιρία εντός ή εκτός Ελλάδας.

Ως προς το θέμα του ασύλου, συμφωνήθηκε από όλους τους πρυτάνεις, η θεσμοθέτηση επιτροπής, στην οποία θα συμμετέχουν όλα τα Πανεπιστήμια και θα διαχειρίζεται κρίσεις σχετικές με το πανεπιστημιακό άσυλο.

Κατά την κ. Διαμαντοπούλου, η οποία μίλησε στη σύνοδο, ο διάλογος για τις αλλαγές στην ανώτατη εκπαίδευση «έχει αναδείξει πολλά σημεία συμφωνίας μεταξύ του υπουργείου και της πανεπιστημιακής κοινότητας».

Σύμφωνα με το υπουργείο τα σημεία στα οποία υπάρχει μερική η ολική συμφωνία είναι δεκατρία και συγκεκριμένα αφορούν :


  • Τη λειτουργία του Πανεπιστημίου με όρους διαφάνειας, λογοδοσίας, και αξιολόγησης (εσωτερικής και εξωτερικής). Θέσπιση θεσμικών αντίβαρων για έλεγχο και λογοδοσία
  • Την ανάδειξη της αριστείας και της καινοτομίας 
  • Την ενεργό συμμετοχή στη διαμόρφωση του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας
  • Τη θεσμοθέτηση περιφερειακών οργάνων για την εκπόνηση σχεδίου στρατηγικού σχεδιασμού ανάπτυξης της Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Τα Πανεπιστήμια να έχουν την πλήρη ευθύνη για τις σπουδές (δομή, τίτλοι, οργάνωση, περιεχόμενο, κλπ) με βασική μονάδα τη Σχολή
  • Την επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών, τη δημιουργία περισσότερων διατμηματικών προγραμμάτων και την ίδρυση μεταπτυχιακών σχολών
  • Την πλήρη εφαρμογή του συστήματος πιστωτικών μονάδων (ECTS)
  • Τη χρήση δεικτών ποιότητας και αποτελεσματικότητας για ένα ποσοστό της χρηματοδότησης
  • Την πλήρη οικονομική διαχείριση από τα ίδια τα ιδρύματα
  • Τη θεσμοθέτηση δυνατότητας για την οικονομική αξιοποίηση των κληροδοτημάτων των ΑΕΙ
  • Την εξειδίκευση λειτουργικών ιδιαιτεροτήτων μέσω των εσωτερικών κανονισμών
  • Μεταβατική περίοδο μέχρι το 2013 για την πλήρη εφαρμογή.
Τα σημεία αυτά «αφορούν δηλαδή σε πτυχία με αξία. Αυτό είναι το κύριο ζητούμενο της ελληνικής κοινωνίας» επεσήμανε η κ. Διαμαντοπούλου.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου