Σάββατο, 15 Οκτωβρίου 2011

ΑΜΕΣΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ!!!



Εισαγωγικό σχόλιο: Για να αποφύγουμε τυχόν παρεξηγήσεις, και επειδή, δυστυχώς, είμαστε σε μια εποχή που τα έχουμε δει και ακούσει όλα και τίποτα δεν φαίνεται αδύνατο, ξεκαθαρίζουμε ότι το παρακάτω κείμενο αποτελεί προϊόν μυθοπλασίας και έντονα ειρωνικής διάθεσης. Το συντονιστικό ανοιχτόμυαλων φοιτητών Φυσικού δεν υπάρχει (ακόμη τουλάχιστον...)


Με έκπληξη και ειλικρινή λύπη μας πληροφορηθήκαμε για κάποια κρούσματα παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς που εμφανίστηκαν μεταξύ των καθηγητών του τμήματος Φυσικού του Πανεπιστημίου Κρήτης την εβδομάδα που μας πέρασε. Η έκπληξη έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι συγκεκριμένοι καθηγητές (και το τμήμα αυτό γενικότερα) υπήρξαν στο παρελθόν μια πραγματική όαση στο παρακμιακό τοπίο των ελληνικών πανεπιστημίων. Ήταν από αυτούς που στήριξαν όλες τις μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που επιχειρήθηκαν την τελευταία δεκαετία με σκοπό να μπει επιτέλους τάξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Ήταν από τους πρώτους που υιοθέτησαν το μοντέλο της αξιολόγησης των πανεπιστημίων, γνωρίζοντας ότι η ποιότητά τους ήταν τέτοια που δεν είχαν τίποτα να φοβηθούν από τη σύγκριση με άλλα ιδρύματα. Ήταν πάντοτε πρωτοπόροι στον αγώνα κατά των φοιτητικών διεκδικήσεων, των συντεχνιών και των συνδικαλιστών, που είναι τόσο οπισθοδρομικοί, που αρνούνται κάθε εξέλιξη μόνο και μόνο επειδή θίγει τα μικροσυμφέροντά τους, κρατώντας το ελληνικό πανεπιστήμιο σε τέλμα τόσα χρόνια. Τόνιζαν πάντα ότι το πανεπιστήμιο είναι ιερός χώρος διδασκαλίας όπου δε χωρούν φοιτητικές παρατάξεις, πολιτικές αντιπαραθέσεις, άσυλα και τόσα άλλα τριτοκοσμικά φαινόμενα που αποτελούν παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία, σε αντίθεση με όλα τα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα του ανεπτυγμένου κόσμου.
Κι όμως αυτοί οι άνθρωποι, που τόσο σπανίζουν και τόσο απαραίτητοι και πολύτιμοι είναι στον αγώνα που δίνεται για να ξεφύγει επιτέλους το ελληνικό πανεπιστήμιο από την παρακμή και την οπισθοδρόμηση, φαίνεται ότι κατρακύλησαν στο συντεχνιασμό και στην πολιτική αντιδικία που χρόνια τώρα καταδίκαζαν. Έτσι την τελευταία βδομάδα υπήρξαν περιπτώσεις όπου καθηγητές στο Φυσικό αρνήθηκαν να κάνουν μάθημα στους φοιτητές τους με τη δικαιολογία ότι κάποιοι εξ αυτών είναι συνδικαλιστές και συμμετείχαν σε πρόσφατη κινητοποίηση του συλλόγου τους για διασφάλιση της εξεταστικής περιόδου μετά τις πρόσφατες κινητοποιήσεις (μια ακόμη από τις γνωστές θλιβερές συνδικαλιστικές παρεμβάσεις που μαστίζουν χρόνια τώρα το πανεπιστήμιο). Απαίτησαν έτσι να βγουν οι φοιτητές αυτοί από το αμφιθέατρο για να συνεχίσουν τη διάλεξή τους, και όταν οι τελευταίοι το αρνήθηκαν, άφησαν το μάθημα στη μέση, ενώ έφτασαν στο σημείο να απειλούν τους φοιτητές ότι αν δεν αποβάλλουν από τις τάξεις τους τα συγκεκριμένα παράσιτα, θα χάσουν το εξάμηνό τους λόγω λευκής απεργίας των καθηγητών.

Χιλή - Άγριες συγκρούσεις φοιτητών - ΜΑΤ, 48ωρη γενική απεργία την ερχόμενη βδομάδα

πηγή: Ξεκίνημα
Ανταπόκριση από το Socialismo Revolutionario («Επαναστατικός Σοσιαλισμός», Χιλιανό τμήμα της CWI) 
Μετάφραση Ελένη Παλαιολόγου

Την Πέμπτη 6 Οκτώβρη οι φοιτητές που συμμετείχαν στη διαδήλωση που είχε καλεστεί με αίτημα τη δωρεάν εκπαίδευση ήρθαν αντιμέτωποι με βίαιες επιθέσεις από τα ματ. Αντλίες νερού, δακρυγόνα και έφιπποι αστυνομικοί είχαν παραταχθεί πριν ακόμα προλάβουν οι φοιτητές να συγκεντρωθούν.

Η συνεχής καταστολή του φοιτητικού κινήματος στη Χιλή έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση. Ένα μαζικό φοιτητικό κίνημα ενάντια στην κερδοσκοπική φύση του εκπαιδευτικού συστήματος έχει ξεσπάσει στη Χιλή εδώ και έξι μήνες. Δεκάδες πανεπιστήμια είναι κλειστά για μήνες  και πάνω από 100 σχολεία τελούν υπό κατάληψη. Στη Χιλή οι οικογένειες πρέπει να καλύπτουν το 85% των εξόδων για να φοιτούν τα παιδιά τους στο πανεπιστήμιο από την τσέπη τους. Λύκεια συχνά πουλιούνται σε ιδιώτες, μέσα από τις μικρές αγγελίες των εφημερίδων, με διαφημιστικά σημειώματα του είδους «πολύ προσοδοφόρες επιχειρήσεις» ή επιχειρήσεις με «ψηλή κερδοφορία».

Σύμφωνα με τον υπουργό παιδείας της Χιλής, Φελίπε Μπουλνές (Felipe Bulnes) οι συναντήσεις μεταξύ της κυβέρνησης και των εκπροσώπων των φοιτητών την Τετάρτη 5 Οκτώβρη «δεν έφεραν αποτέλεσμα».

Η δήλωση αυτή δεν προκάλεσε καμία έκπληξη.

Από τη μια, οι εκπρόσωποι των φοιτητών ζητούν αύξηση της φορολογίας των πλουσίων και εθνικοποίηση της βιομηχανίας χαλκού για να καλύπτονται τα έξοδα για δωρεάν εκπαίδευση. Από την άλλη, η κυβέρνηση του προέδρου Πινέρα, που λειτουργεί για να υπηρετεί τους δισεκατομμυριούχους της χώρας, προετοιμάζει νόμους για την ποινικοποίηση των διαδηλώσεων και με ποινές για τους μαθητές που κάνουν καταλήψεις, μέχρι και τρία χρόνια στη φυλακή!!

Κληρώνουν κινητά για να «κόψουν» τα συγγράμματα στους φοιτητές

πηγή: Αυγή

Με δωράκια προσπαθεί το υπουργείο Παιδείας να επιβάλει τον θεσμό των χρησιμοποιημένων συγγραμμάτων. Κι άλλες διορθώσεις στον νόμο για τα ιδρύματα προαναγγέλλει η υπουργός Παιδείας για να παρακάμψει την άρνηση της πανεπιστημιακής κοινότητας να τον εφαρμόσει.

Με δωράκια επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να δελεάσει τους φοιτητές προκειμένου να παραιτηθούν από το δικαίωμά τους να λαμβάνουν δωρεάν τα έντυπα ακαδημαϊκά συγγράμματα και να αρκεστούν σε χρησιμοποιημένα. Σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, από φέτος ξεκινά ένα... εθελοντικό πάρε-δώσε χρησιμοποιημένων συγγραμμάτων που όσοι το δεχτούν και είναι και τυχεροί θα κερδίζουν... δωρεάν κινητά!

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, φέτος υλοποιείται μια νέα δράση, ονόματι «Εύδοξος+», όπου φοιτητές «μπορούν να διαθέτουν τα συγγράμματα παλαιότερων ετών, που δεν χρειάζονται πλέον» σε συμφοιτητές τους. Με την έναρξη διανομής των συγγραμμάτων, στις 24.10 κάθε φοιτητής μπορεί να επιλέξει εάν θα παραγγείλει, νέο σύγγραμμα μέσω του http://eudoxus.gr/ ή θα διαλέξει ένα χρησιμοποιημένο, μέσω του https://service.eudoxus.gr/student/#eudoxusplus, εφόσον είναι διαθέσιμο από συμφοιτητές του. Όσοι φοιτητές μπουν στο πρόγραμμα, είτε για να δώσουν είτε για να πάρουν, «κερδίζουν πιστωτικές μονάδες για τη δωρεάν απόκτηση επιπλέον συγγραμμάτων», που προφανώς τα χρειάζονταν αλλά το υπουργείο Παιδείας τα έκοψε. Ακόμα πιο ευτελιστικό για τους φοιτητές και την ακαδημαϊκή διαδικασία είναι το γεγονός ότι οι φοιτητές που θα συνεργαστούν μπαίνουν αυτομάτως σε ηλεκτρονική κλήρωση για την απόκτηση ψηφιακών συσκευών και υπηρεσιών Ίντερνετ. Άραγε σπόνσορας θα είναι και εδώ τα καταστήματα «Γερμανός» και με τι αντάλλαγμα;

Είναι σαφές ότι το υπουργείο Παιδείας αποσύρεται σταδιακά από την υποχρέωσή του να παρέχει στους φοιτητές τα συγγράμματα που απαιτούνται. Το τραγικό στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, που σηματοδοτεί ακόμη μία κίνηση προς τα πίσω, είναι ότι εμφανίζεται να αναδεικνύει τις αξίες της κοινωνικής αλληλεγγύης, της συλλογικότητας και του εθελοντισμού. Όμως, πρώτη φορά βλέπουμε να κληρώνονται κινητά ως δέλεαρ για να εκφραστεί η αλληλεγγύη μεταξύ των φοιτητών.

Στο μεταξύ, η Α. Διαμαντοπούλου προανήγγειλε χθες, από το βήμα της Βουλής, ότι θα συνεχίσει τις επικίνδυνες και αμφίβολης νομιμότητας διορθώσεις του νόμου για τα πανεπιστήμια, στοχεύοντας στην εφαρμογή του με την παράκαμψή της πανεπιστημιακής κοινότητας. “Θα κάνουμε συνεχείς αλλαγές, ώστε να εφαρμόζεται ο νέος νόμος για τα ΑΕΙ. Ό,τι χρειαστεί, στην πορεία”, δήλωσε η υπουργός Παιδείας, κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή των τροπολογιών, που κατέθεσε την προηγούμενη Παρασκευή, για τον νόμο που ψήφισε μόλις πριν από δύο μήνες. Υπενθυμίζεται ότι με τις τροποποιήσεις διασφαλίζεται η εκλογή των Συμβουλίων Διοίκησης, ενώ η ίδια η υπουργός αναλαμβάνει υπερεξουσίες ελέγχοντας όλη τη διαδικασία.

Η υπουργός Παιδείας ομολόγησε ότι οι τροποποιήσεις αυτές γίνονται «για να μην υπάρχει η δυνατότητα σε αυτούς που δεν θέλουν να εφαρμόσουν τον νόμο, να αρνηθούν στοιχειώδεις διαδικασίες» ή αλλιώς «επειδή έχουμε συνεχή δείγματα και από πλευράς δηλώσεων και από πλευράς ανακοινώσεων συγκλήτων ή άλλων οργάνων για τη μη εφαρμογή του νόμου». Με τις «διορθώσεις», η υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι βοηθά την ισχνή μειοψηφία των μελών ΔΕΠ που είναι πρόθυμα να εφαρμόσουν τον νόμο “να μη βρουν μπροστά τους περαιτέρω δυσκολίες από αυτές που ήδη ξέρουμε”.

Και τον προτελευταίο της σύμμαχο, την ΠΑΣΠ ΤΕΙ, χάνει η Α. Διαμαντοπούλου. Με ανακοίνωσή της η ΠΑΣΠ ΣΤΕΦ και ΣΔΟ του ΤΕΙ Αθήνας καταγγέλλει την απαράδεκτη απόφαση του υπουργείου Παιδείας να μειώσει στο 50% τον αριθμό του έκτακτου προσωπικού στο ίδρυμα, ενώ μιλά για νόμο-πλαίσιο έκτρωμα που υποβαθμίζει τα ΤΕΙ.

Το εκπαιδευτικό κίνημα συγκλονίζει την Χιλή

πηγή: Η Λέσχη
του Κώστα Γούση

Ξεκινώντας από τις διαδηλώσεις της 12ης Μαΐου φοιτητές και μαθητές στη Χιλή ξεκίνησαν έναν αγώνα διαρκείας με βασικό αίτημα «μια παιδεία δημόσια, δωρεάν και ποιοτική». Το κίνημα γρήγορα κέρδισε τη στήριξη της κοινωνίας (πάνω από 80%) κι έφερε σε αδιέξοδο τον δεξιό πρωθυπουργό Σεμπαστιάν Πινέρα. Πώς κατάφερε όμως να έχει μια τόσο μεγάλη αποδοχή ο αγώνας της εκπαίδευσης;

Ηταν 12 Μάη του 2011, όταν μαθητές και φοιτητές καλούσαν σε όλες τις πόλεις  σε διαδηλώσεις ενάντια στην πλήρη υποβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος. Την κινητοποίηση των μαθητικών – φοιτητικών συλλόγων κι Ομοσπονδιών στηρίζουν το Κεντρικό Συνδικάτο των Εργατών (CUT), το Συνδικάτο των Εκπαιδευτικών και η Ένωση των Δημοσίων Υπαλλήλων. Στο κάλεσμα ανταποκρίθηκαν συνολικά σε όλες τις πόλεις πάνω από 100.000 άτομα. Οι διαδηλώσεις της 12ης Μαΐου αποτέλεσαν την απαρχή ενός αγώνα διαρκείας με βασικό αίτημα «μια παιδεία δημόσια, δωρεάν και ποιοτική». Το κίνημα γρήγορα κέρδισε τη στήριξη της κοινωνίας (πάνω από 80%) κι έφερε σε αδιέξοδο τον δεξιό πρωθυπουργό Σεμπαστιάν Πινέρα. Πώς κατάφερε όμως να έχει μια τόσο μεγάλη αποδοχή ο αγώνας της εκπαίδευσης; Για τρεις βασικούς λόγους.

Ο πρώτος είναι ότι το ξέσπασμα του εκπαιδευτικού κινήματος δε μπορούμε να το δούμε ξέχωρα από το ευρύτερο κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο έντασης των κοινωνικών αγώνων και της πάλης των εργαζομένων τον τελευταίο χρόνο στη Χιλή. Το Γενάρη μάλιστα του 2011 οι κινητοποιήσεις στη νότια περιφέρεια Μαγκαλάνες, με αφορμή τις περικοπές στις επιδοτήσεις στην παροχή αερίου, έλαβαν τα χαρακτηριστικά εξέγερσης με πάνω από 30.000 διαδηλωτές σε καθημερινή βάση. Η «Λαϊκή συνέλευση Μαγκαλάνες» που συγκροτήθηκε μέσα από την κοινή δράση 24 κοινωνικών συλλογικοτήτων της περιοχής, μέσα από σκληρές συγκρούσεις και παρατεταμένο πολιτικό εκβιασμό στην κυβέρνηση, την ανάγκασε σε αναδίπλωση δίνοντας ένα απτό παράδειγμα νίκης.

Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2011

Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας των ΑΕΙ

πηγή: in.gr


Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στα πανεπιστήμια (ΑΔΙΠ) Σπ. Αμούργης, διαφωνώντας με διατάξεις του νέου νόμου-πλαισίου για τα ΑΕΙ. Ο κ. Αμούργης μάλιστα είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του και στην Επιτροπή Μορφωτική Υποθέσεων της Βουλής το καλοκαίρι.
«Είχαμε εκφράσει την άποψή μας στο υπουργείο Παιδείας, ότι πρέπει να είναι διακριτοί οι ρόλοι του φορέα που χρηματοδοτεί από εκείνον που αξιολογεί» αναφέρει στο «Βήμα» ο κ. Αμούργης.

Υποψηφιότητες

Όπως είναι γνωστό, με το νέο νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ ο πρόεδρος της ΑΔΙΠ αναλαμβάνει ρόλο μικρού «ηγεμόνα» στην ανώτατη εκπαίδευση, καθώς η Αρχή θα αξιολογεί, θα πιστοποιεί και θα προτείνει χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων ανάλογα με τις αποδόσεις τους. Πληροφορίες αναφέρουν ότι για τη θέση του προέδρου της ΑΔΙΠ ενδιαφέρονται υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Παιδείας.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, υποψηφιότητα για την πρυτανεία του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με το σύστημα του νέου νόμου, ετοιμάζεται να θέσει ο νυν γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Βασ. Κουλαϊδής. Πάντως, οι καθηγητές του ιδρύματος δεν τον περιμένουν με «ανοικτές αγκάλες», με δεδομένη την αντίθεση μεγάλης μερίδας τους με διατάξεις του νέου νόμου.  

Η τελευταία έκθεση της ΑΔΙΠ  

Η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο χρόνο, ο κ. Αμούργης είχε συναντήσει σειρά δυσκολιών στη λειτουργία της ΑΔΙΠ. Όπως αναφέρεται στην τελευταία έκθεση της Αρχής προς την Βουλή, κατά τη διάρκεια του χρόνου αντιμετωπίστηκαν σοβαρά προβλήματα στην αντιμετώπιση των αποζημιώσεων των αξιολογητών και τη χρηματοδότησή της. Η έκθεση αναφέρεται σε άστοχες ερμηνείες από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Καθυστερούν οι εκλογές στα ΑΕΙ

Στο μεταξύ, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την Παρασκευή την εξέλιξη των διαδικασιών εκλογών των νέων Συμβουλίων Διοίκησης στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, οι οποίες καθυστερούν καθώς δεν είναι εύκολο να τηρηθεί το όριο της 15ης Νοεμβρίου στην ανάδειξη των πρώτων 8 εκλεγμένων μελών των νέων Συμβουλίων.  

Ακόμη άλλωστε δεν έχει δοθεί καν στη δημοσιότητα το εκλογικό σύστημα.  

Από τα 33 ΑΕΙ και ΤΕΙ που υποχρεούνται να εκδώσουν διαπιστωτική πράξη, αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, (εξαιρούνται τα επτά που έχουν Διοικούσες Επιτροπές), έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες συγκρότησης της επιτροπής και έκδοσης διαπιστωτικής πράξης για 23 ΑΕΙ. Από αυτά, μόνο τέσσερα πανεπιστήμια υπέγραψαν τις σχετικές διαπιστωτικές πράξεις.

Όπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, ολοκληρώθηκε εμπρόθεσμα και απεστάλη απευθείας στο Εθνικό Τυπογραφείο η διαπιστωτική πράξη των εξής ιδρυμάτων: Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Χαροκοπειό, καθώς και τα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, Καβάλας, Καλαμάτας, Κρήτης, Λαμίας, Λάρισας, Πάτρας, Σερρών.

Για τα πανεπιστήμια που δεν ολοκλήρωσαν τις διαδικασίες εντός της προθεσμίας, το υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι προχωρά στην υπογραφή της διαπιστωτικής πράξης της οργανωτικής επιτροπής, η σύνθεση της οποίας ορίζεται από το νόμο. Τα ιδρύματα αυτά είναι:
  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Γεωπονικό Πανεπιστήμιο
  • Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
  • Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
  • Πανεπιστήμιο Πατρών
  • Πολυτεχνείο Κρήτης και
  • ΤΕΙ Αθήνας
  • ΤΕΙ Ηπείρου
  • ΤΕΙ Θεσσαλονίκης
  • ΤΕΙ Μεσολογγίου
Οι διαδικασίες καθυστερούν ακόμη, οπότε το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνει ότι «σε συνεργασία μαζί τους αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης τις αμέσως επόμενες ημέρες».

Πρόσκληση Διαμαντοπούλου
«Θα κάνουμε συνεχείς αλλαγές, ώστε να εφαρμόζεται ο νέος νόμος για τα ΑΕΙ. Ο,τι χρειαστεί στην πορεία» δήλωσε η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου κατά τη διάρκεια συζήτησης της τροπολογίας στην Ολομέλεια της Βουλής.
Ταυτόχρονα, δήλωσε προς τους πρυτάνεις των ΑΕΙ: «Επειδή έχουμε συνεχή δείγματα και από πλευράς δηλώσεων και από πλευράς ανακοινώσεων Συγκλήτων ή άλλων οργάνων όσον αφορά τον νόμο, θέλω να το επαναλάβω για ακόμη μία φορά σε αυτή την αίθουσα ότι η εφαρμογή του νόμου δεν είναι επιλεκτική δυνατότητα για κανέναν είτε είναι πρύτανης είτε είναι εργαζόμενος στον δημόσιο τομέα, είτε είναι πανεπιστημιακός είτε είναι ταξιτζής. Δεν υπάρχει διακριτική ευχέρεια εφαρμογής του νόμου. Είναι από τα θέματα που μας έχουν πληγώσει και ταλαιπωρήσει ως κοινωνία».

Δέκα θέσεις για την κριτική των φοιτητικών οργανώσεων κομμουνιστικής αναφοράς

Στα πλαίσια της κριτικής αποτίμησης του φοιτητικού κινήματος που αναγγείλαμε ήδη από την πρόταση συνεργασίας εγκαινιάζουμε μια σειρά αναρτήσεων σχετικά με την κριτική των οργανωμένων μορφωμάτων της αριστεράς στα πανεπιστήμια. Θεωρούμε ότι θα συμβάλουν σε μια επιστημονική κατανόηση των νομοτελειών και αντιφάσεων καθώς και των προοπτικών του φοιτητικού κινήματος. Δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι θα διευκολύνουμε το διάλογο με κάθε μέσο στη διάθεσή μας. Οι παρακάτω θέσεις σκιαγραφούν το πλαίσιο των επόμενων αναρτήσεών μας. 

Δέκα θέσεις για την  κριτική των φοιτητικών οργανώσεων  κομμουνιστικής αναφοράς


1)Το ζήτημα δεν είναι το ιδεώδες πανεπιστήμιο της αστικής κοινωνίας, ούτε το ιδεώδες πανεπιστήμιο εν γένει, αλλά το πώς το πανεπιστήμιο της αστικής κοινωνίας διαμορφώνει, και ποιες προϋποθέσεις  της ιδεώδους, κομμουνιστικής κοινωνίας.

2)Η θεώρηση των φοιτητικών οργανώσεων της κομμουνιστικής αριστεράς ως de facto μη έλλογων, δεν επιτρέπει καμία επιστημονική ανακάλυψη γι’ αυτές, και καμία δυνατότητα καθοδήγησης του φοιτητικού κινήματος. Το ζήτημα δεν είναι αν πρέπει να υπάρχουν φοιτητικές κομμουνιστικές οργανώσεις, γιατί αυτές υπάρχουν, αλλά το τι ιδιαίτερα χαρακτηριστικά έχουν οι κομμουνιστικές οργανώσεις ως φοιτητικές, και ποια η σχέση του φοιτητικού κινήματος με το κομμουνιστικό κίνημα, δηλαδή τι πρέπει να κάνουν και τι κάνουν, οι φοιτητές για τον κομμουνισμό.

3) Η οργανωμένη δραστηριότητα των φοιτητικών οργανώσεων δεν είναι παρά η συσσωρευμένη, εκτεταμένη χωρικά και χρονικά, εντατική, συστηματική πολιτική δραστηριότητα του μεμονωμένου φοιτητή (οργανωμένου ή μη) που έχει ξεφύγει από τον έλεγχό του και τον αντιμετωπίζει σαν ξένο. Η αλήθειά της. Οι αντιφάσεις της υπάρχουν σε λανθάνουσα μορφή ακόμα και στη δράση του πιο ακραιφνή αντιεξουσιαστή. Ακόμα και οι κριτικές της γραφειοκρατικής δομής που την παρουσιάζουν σαν παντοδύναμη, μη υποκείμενη σε νόμους πέρα από τον εαυτό της, καταλήγουν στη φαιδρή επιβεβαίωση της απόλυτης ισχύος της, εκ του αντιθέτου. Οι κομμουνιστικές φοιτητικές οργανώσεις μας δίνουν σε πλήρη ανάπτυξη τις αντιφάσεις του πολιτικού ακτιβισμού και τα όρια του.

4)Οι φοιτητικοί σύλλογοι αποτελούν το αποτέλεσμα της δράσης των οργανώσεων, το πεδίο που αυτές δημιουργούν γύρω τους. Χωρίς φοιτητικές οργανώσεις δεν υπάρχουν φοιτητικοί σύλλογοι-συντονιστικά όσο παράδοξο και αν ακούγεται αυτό. Γι’ αυτό η θέση «είμαι πολικοποιημένος αλλά όχι κομματικοποιημένος» δηλώνει μονάχα το υπηγμένο, ανανάπτυκτο και επουσιώδες της πολιτικής μου άποψης και δράσης. Δηλώνει ότι πάντα θα χάνω στην αναμέτρηση με τις οργανωμένες δυνάμεις.

Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2011

Επιστροφή πανεπιστημιακών συγγραμμάτων με... μπόνους

πηγή: enet.gr

Μετά τον περιορισμό του αριθμού των πανεπιστημιακών συγγραμμάτων το υπουργείο Παιδείας ανακάλυψε ένα νέο τρόπο για να μειώσει τις δαπάνες για τα βιβλία. Εγκαινιάζει λοιπόν ένα νέο πρόγραμμα το «Εύδοξος+» για την ανταλλαγή χρησιμοποιημένων συγγραμμάτων μεταξύ φοιτητών του ίδιου Τμήματος. 

 Η νέα "πατέντα" του υπουργείο θα ξεκινήσει από φέτος κι έχει εθελοντικό χαρακτήρα. Οι φοιτητές θα μπορούν να διαθέτουν σε συμφοιτητές τους τα συγγράμματα παλαιότερων ετών και μάλιστα, σύμφωνα με το υπουργείο, "με πλεονεκτήματα για τους ίδιους και για τα Ιδρύματα".
Ειδικότερα, με την έναρξη διανομής των συγγραμμάτων, στις 24/10/2011, κάθε φοιτητής θα μπορεί να επιλέξει εάν θα παραγγείλει νέο σύγγραμμα μέσω του http://eudoxus.gr/ ή θα διαλέξει ένα χρησιμοποιημένο, μέσω του https://service.eudoxus.gr/student/#eudoxusplus, εφόσον είναι διαθέσιμο από συμφοιτητές του.
Το υπουργείο προσφέρει και μπόνους στους φοιτητές που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα, καθώς θα κερδίζουν πιστωτικές μονάδες, τις οποίες θα μπορούν να χρησιμοποιούν για τη δωρεάν απόκτηση επιπλέον συγγραμμάτων, ενώ στο τέλος του εξαμήνου θα συμμετέχουν σε ηλεκτρονική κλήρωση για την απόκτηση ψηφιακών συσκευών και υπηρεσιών ευρυζωνικότητας.

Νομοθετώντας παρά το Σύνταγμα

πηγή: Red Notebook
του Κώστα Σταμάτη


Μπροστά στη σπουδή για την κατά το δυνατόν άμεση εφαρμογή του νόμου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θεωρεί αμελητέα την αντίθεση των επιλογών με τη συνταγματική νομιμότητα

Καθώς είναι γνωστό, στη μεταβατική διάταξη της παραγράφου 22 του άρθ. 80 του νόμου Διαμαντοπούλου προστίθεται τροπολογία, σύμφωνα με την οποία, κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου και μέχρι την έκδοση του Οργανισμού και του Εσωτερικού Κανονισμού του Ιδρύματος, όλα τα ζητήματα που αφορούν στην εν γένει εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των συλλογικών οργάνων του Ιδρύματος θα ρυθμίζονται με απόφαση του/της Υπουργού Παιδείας, Διά βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Η ρύθμιση αυτή προεκτείνει και διευρύνει τα μάλα τη ρύθμιση του νόμου στο άρθρο 8 παρ. 4, όπου προβλέπεται ότι για την εκλογή εσωτερικών μελών του Συμβουλίου του ΑΕΙ θα ισχύει "σύστημα ταξινομικής ψήφου".

Έγκαιρα η Έκθεση του Επιστημονικού Συμβουλίου της Βουλής επέστησε την προσοχή στο ότι η πρόβλεψη συστήματος ταξινομικής ψήφου στο νομοσχέδιο άφηνε εντελώς απροσδιόριστο το ακριβές περιεχόμενο αυτού του συστήματος. Επιπροσθέτως, τα θέματα εφαρμογής του συστήματος ταξινομικής ψήφου ανετίθεντο σε υπουργική απόφαση, η οποία θα έπρεπε να εκδοθεί εφάπαξ μέσα σε ένα μήνα από τη δημοσίευση του νόμου. Δηλαδή σε αυστηρώς προκαθορισμένη προθεσμία, μη ενδεικτική.

Πάει το 6μηνο στο ΤΕΙ, σε απεργία πάνε οι δάσκαλοι

πηγή: enet.gr

ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΟ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ, ΕΛΛΕΙΨΕΙ ΧΡΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ • ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ 20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΕΙΣΗΓΗΘΗΚΕ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΔΟΕ

Στην απώλεια του χειμερινού εξαμήνου οδηγείται πιθανότατα το ΤΕΙ Αθήνας που αποφάσισε ομόφωνα την αναστολή τής έναρξης μαθημάτων από τις 17 Οκτωβρίου, για μία εβδομάδα. Αιτία, οι δραστικές περικοπές τόσο στο δυναμικό των διδασκόντων όσο και σε δαπάνες που καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία του Ιδρύματος. 
  
Το ΤΕΙ Αθήνας προειδοποιεί ακόμη το υπουργείο Παιδείας ότι εάν δεν αντιμετωπιστεί υπεύθυνα και αποτελεσματικά το πρόβλημα θα αναγκαστεί να αναστείλει οριστικά τη λειτουργία του με ό,τι αυτό συνεπάγεται.


Τους χρωστούν 3 μήνες
Η απόφαση αναστολής των μαθημάτων για μία εβδομάδα ελήφθη ομόφωνα χθες από το συμβούλιο του ΤΕΙ Αθήνας, διότι παρά το γεγονός ότι έχουν εγκριθεί οι σχετικές πιστώσεις σε επίπεδο προϋπολογισμού, τόσο το υπουργείο Παιδείας όσο και το υπουργείο Οικονομικών δεν έχουν εγκρίνει ακόμη τον απαραίτητο αριθμό έκτακτου Εκπαιδευτικού Προσωπικού ώστε το Ιδρυμα να λειτουργήσει, έστω, στοιχειωδώς.
Η κατάσταση όμως γίνεται ακόμη δυσμενέστερη καθώς δεν έχουν σταλεί οι επιχορηγήσεις των μηνών Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου. Πρόκειται για εγκεκριμένους αλλά «ψαλιδισμένους» προϋπολογισμούς με αποτέλεσμα το Ιδρυμα να μην μπορεί σήμερα να καλύψει τις πάγιες ανάγκες του.
Το Συμβούλιο του ΤΕΙ Αθήνας σε έκτακτη ανακοίνωσή του αναφέρει ότι: «Εάν τα παραπάνω θέματα δεν αντιμετωπιστούν άμεσα, το Ιδρυμα θα αναγκαστεί να μην επικυρώσει τις εγγραφές όλων των σπουδαστών που ήρθαν στο Ιδρυμα από μετεγγραφές και άλλες ειδικές κατηγορίες διότι εισήχθησαν στο Ιδρυμα χωρίς την έγκρισή του και φυσικά δεν μπορεί να τους προσφέρει τις εκπαιδευτικές παροχές του».
Η εικόνα καθηγητών-φοιτητών, πέρσι και φέτος σε αριθμούς είναι αποκαλυπτική:

Οι αριθμοί
* Στο ΤΕΙ Αθήνας, το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 δόθηκαν 498 θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου. Την τελευταία πενταετία συνταξιοδοτήθηκαν 215 μέλη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και ο αριθμός των υπηρετούντων σήμερα είναι 503.
* Φέτος, από τις 400 εγκεκριμένες θέσεις Ε.Π., στα ΤΕΙ δόθηκαν 50, ενώ στα πανεπιστήμια δόθηκαν 350 θέσεις. Με βάση τα στοιχεία αυτά ο αριθμός των εγκεκριμένων θέσεων Ε.Π. που αντιστοιχούν στο ΤΕΙ Αθήνας είναι μόλις 9.
* Σε επίπεδο εισακτέων τώρα. Φέτος εισήχθησαν 3.847 σπουδαστές όλων των κατηγοριών δηλαδή περίπου όσοι και πέρσι, ενώ η πρόταση του Συμβουλίου του Ιδρύματος ήταν για 2.770 σπουδαστές.
* Φέτος, ο προϋπολογισμός του ιδρύματος μειώθηκε κατά 60%.
Το ΤΕΙ Αθήνας ζητεί ακόμη από το υπουργείο Παιδείας να κάνει χρήση του ειδικού κωδικού που υπάρχει στον προϋπολογισμό κάθε Ιδρύματος, αφορά κονδύλια για την πρόσληψη έκτακτου εκπαιδευτικού προσωπικού και ο οποίος, παρά τις μειώσεις, μπορεί να καλύψει τις υφιστάμενες ανάγκες.

«Κανένα Ιδρυμα δεν μπορεί να πάρει απόφαση για αναστολή λειτουργίας του», δήλωσε η Αννα Διαμαντοπούλου, με αφορμή την ανακοίνωση του ΤΕΙ Αθήνας και πρόσθεσε: «Σε εποχές βαθιάς κρίσης οι δάσκαλοι πρέπει να κρατήσουν ανοιχτές τις σχολές, οι γιατροί ανοιχτά τα νοσοκομεία. Τους καλώ λοιπόν να συμβάλουν μαζί με την Πολιτεία προς αυτή την κατεύθυνση».

Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2011

Πανεπιστήμιο Κρήτης: Ποιοι αναγγέλλουν την κατάργηση του Ασύλου;!

πηγή: edopolytexneio.gr

Όλη η αλήθεια για τα γεγονότα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, κόντρα στην κατευθυνόμενη δημοσιογραφία των κυρίαρχων ΜΜΕ απ’ το Υπουργείο Παιδείας:

     Το απόγευμα της Δευτέρας, 10 Οκτώβρη, στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης ο Σύλλογος Φοιτητών είχε πάρει απόφαση για παράσταση διαμαρτυρίας στην Γενική Συνέλευση του Τμήματος, που θα συζητούσε το ζήτημα της εξεταστικής περιόδου. Προηγούμενα, οι καθηγητές του τμήματος είχαν πάρει απόφαση να χαθεί η εξεταστική, ενώ είχε γίνει μόνο ΜΙΑ εβδομάδα κατάληψης!  Η εκδικητικότητα αυτή απ’ τη μεριά των καθηγητών και η καταπάτηση κάθε δικαιώματος των φοιτητών στην εξεταστική, που μόνο σκοπό έχει την ποινικοποίηση των κινητοποιήσεων και την τρομοκρατία των φοιτητών, οδήγησε σε μια πολύωρη διαδικασία, με τους φοιτητές να απαιτούν το αυτονόητο: Να εξεταστούν στα μαθήματα που διδάχθηκαν τα δύο προηγούμενα εξάμηνα. Η κινητοποίηση κράτησε μέχρι λίγες ώρες μετά τα μεσάνυχτα, με τους καθηγητές να “κόβουν”, τελικά, την εξεταστική.
Οι καθηγητές του Φυσικού Ηρακλείου δείχνουν το δρόμο για το πανεπιστήμιο του ΔΝΤ και της Διαμαντοπούλου! Απαγόρευση κάθε αγώνα και κάθε αντίδρασης μέσα στα πανεπιστήμια και παραδειγματική τιμωρία για τους αγωνιζόμενους φοιτητές, που αγωνιούν για το μέλλον τους.
     Παράλληλα, αναστάτωση προκάλεσε η παρουσία ομάδας ΔΙΑΣ γύρω απ’ το χώρο του Πανεπιστημίου, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης. Οι φοιτητές υποπτεύθηκαν ότι τους κάλεσαν οι καθηγητές, κάτι το οποίο οι ίδιοι διέψευσαν. Την εμπλοκή της στην παρουσία της αστυνομίας έξω απ’ το άσυλο, διέψευσε και η Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ευτυχώς, η μαζική παρουσία των φοιτητών στην κινητοποίηση του Συλλόγου απέτρεψε την παρέμβαση της αστυνομίας και την καταπάτηση του ασύλου.
     Παρά τις διαψεύσεις για εισβολή της αστυνομίας στο άσυλο, με έκπληξη διαβάσαμε στο διαδίκτυο τα άρθρα για το γεγονός από διάφορες εφημερίδες και ενημερωτικά site. Οι εντολοδόχοι της κυβέρνησης έτρεξαν να διαστρεβλώσουν την είδηση αυτή και να χαιρετίσουν την εφαρμογή του νέου Νόμου-Πλαίσιο! Τα κυρίαρχα ΜΜΕ δείχνουν για μια ακόμα φορά ότι δεν έχουν στόχο την αντικειμενική ενημέρωση, αλλά την αναπαραγωγή της κυβερνητικής προπαγάνδας, την τρομοκράτηση του αγωνιζόμενου κόσμου και να εφαρμόσουν τις αλλαγές στην συνείδηση του λαού, πριν καν γίνουν πραγματικότητα

 Κάποιοι σχετικοί τίτλοι είναι οι παρακάτω:
Το ΒΗΜΑ: Εφαρμογή του νόμου περί ασύλου στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Ελευθεροτυπία: «Έφοδος» της αστυνομίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης    
in.gr: Άσυλο τέλος και επισήμως με έφοδο της αστυνομίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

Η ανακοίνωση της Πρυτανείας για το θέμα:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
             Σε απάντηση δημοσιεύματος στο in.gr και την εφημερίδα «το Βήμα», η Πρυτανεία ανακοινώνει ότι οι ακόλουθες πληροφορίες «έφοδο στο Πανεπιστήμιο Κρήτης πραγματοποίησε τα ξημερώματα της Τρίτης η αστυνομία, …… και «η αστυνομία πήγε, εισήλθε στο Πανεπιστήμιο αλλά με παρέμβαση του Πρύτανη Ευρ. Στεφάνου δεν συνέλαβε κανέναν αλλά απλά έμεινε στο χώρο για να τον περιφρουρήσει» είναι απολύτως ανακριβείς ως ψευδείς!
            Όσον αφορά στην άσκηση αυτεπάγγελτης δίωξης κατά παντός υπευθύνου, των αναφερόντων στα ανωτέρω δημοσιεύματα, ο Πρύτανης ήρθε σε άμεση επαφή με την Αστυνομική Διεύθυνση Ηρακλείου η οποία τον διαβεβαίωσε ότι κάτι τέτοιο είναι επίσης αναληθές.
  Από την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Κρήτης

     Φαίνεται, πάντως, ξεκάθαρα η βούληση του Υπουργείου και κάθε υποστηρικτή της πολιτικής του να προχωρήσουν στην εφαρμογή του νόμου και την κατάργηση κάθε δημοκρατικής κατάκτησης του φοιτητικού και λαϊκού κινήματος. Η καταστολή των μαθητικών καταλήψεων, των συνελεύσεων στις πλατείες και ο χημικός πόλεμος στις απεργίες δείχνουν ότι όποιος αντιστέκεται στην ανίερη συμμαχία ΠΑΣΟΚ – ΔΝΤ – ΕΕ είναι στο στόχαστρο. Είναι στο χέρι του φοιτητικού κινήματος να παλέψει για την κατάργηση του νέου νόμου και να αποτρέψει κάθε αντιδραστική αλλαγή στα πανεπιστήμια.

Κυριακή, 9 Οκτωβρίου 2011

Πρόταση συνεργασίας από το blog Φοιτητικό Κίνημα


Συναγωνιστή, συναγωνίστρια,

Κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων συμμετείχες περισσότερο ή λιγότερο ενεργά, στις μαζικές διεργασίες, στις καταλήψεις, στις διαδηλώσεις που έλαβαν χώρα σε πολλούς φοιτητικούς συλλόγους σε όλη τη χώρα ενάντια στο νόμο Διαμαντοπούλου. Στήριξες με τη ψήφο σου την κατάληψη της σχολής σου για άλλοτε μικρό άλλοτε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αντάλλαξες απόψεις με συμφοιτητές με παρόμοιες ανησυχίες, διαμόρφωσες αποφάσεις κείμενα, συμμετείχες σε διαδηλώσεις, οργάνωσες το πρόγραμμα των καταλήψεων, συντόνισες δράσεις, αντιπάλεψες απόψεις και ανθρώπους της αντίδρασης, βίωσες την καταστολή. Γοητεύτηκες από την ομορφιά, την αποφασιστικότητα ορισμένων ανθρώπων, το εύρος των γνώσεων, την οργανωτικότητα, την πειθώ. Είδες να διακρίνονται άνθρωποι που ποτέ σου δε φανταζόσουν ότι είχαν τέτοιες ικανότητες, ότι υπήρχαν.  Απογοητεύτηκες από την ανοησία, τη στενομυαλιά, τη φλυαρία, την έλλειψη στοιχειώδους ικανότητας για αντίληψη της κατάστασης, την έλλειψη σχεδίου, τη στάση των οργανωμένων δυνάμεων αλλά και πολλών απλών φοιτητών. Βίωσες την ανάταση αλλά και την υποχώρηση του κινήματος και την εκδικητική μανία του αντιπάλου. Μπορεί μάλιστα να συντέλεσες και εσύ σε αυτή, παρά τη διαφωνία σου με το νόμο Διαμαντοπούλου κάτω από την πίεση για την ολοκλήρωση των σπουδών σου. Έτσι είναι οι φάσεις της σκληρής πάλης φέρνουν στην επιφάνεια όλο το πλέγμα των αντιφάσεων της ζωής. Η ίδια η φοιτητική ζωή είναι αντιφατική και αντιφατική είναι και η πάλη των φοιτητών.  

Δε θα πρέπει να έχεις την παραμικρή αυταπάτη ότι ο αντίπαλος δεν πανηγυρίζει την υποχώρηση των καταλήψεων. Δεν πρέπει κανείς να τρέφει αυταπάτες νίκης. Οι καταλήψεις προσέφεραν την ευκαιρία για την οργάνωση όλων των δράσεων που αναφέρθηκαν προηγουμένως, δράσεων που πονοκεφάλιασαν σημαντικά την συγκυβέρνηση των αστών. Με τη λήξη τους χάνεται ακριβώς η ζωντανή έκφραση των αντιφάσεων του φοιτητικού κινήματος, -αντιφάσεις που ταλάνισαν όλα τα κινήματα διαμαρτυρίας του προηγούμενου διαστήματος, και που μόνο το φοιτητικό κίνημα έχει τις προϋποθέσεις να λύσει- στην πιο έκδηλη τους μορφή και επίσης πολλές από τις προϋποθέσεις επίλυσής τους, όπως οι μαζικές διεργασίες, οι αγωνιστικές συλλογικότητες, η ελευθερία χρόνου, τα υποτυπώδη όργανα διαβούλευσης, τα συντονιστικά. Οι αντιφάσεις αυτές υποχωρούν σε λιγότερο οξυμένες μορφές, χωρίς να εξαφανίζονται, μαστίζουν το φοιτητικό κίνημα στις περιόδους της κάλμας, για να έρθουν ολοζώντανες πάλι στην επιφάνεια στον επόμενο γύρο κινητοποιήσεων από πιθανόν μια άλλη φουρνιά φοιτητών. Αν δεν βρεθούν τρόποι και μέσα για  την επίλυση των αντιφάσεων αυτών, αν δεν μελετηθεί η εμπειρία των έως σήμερα κινητοποιήσεων αν δεν υλοποιηθούν τα μέσα που θα χρειαστούν για ένα ποιοτικά ανώτερο φοιτητικό κίνημα τότε είμαστε καταδικασμένοι να δούμε το ίδιο έργο πάρα πολλές φορές.

Flashback: Ομιλία για την παιδεία, 20/12/1980

πηγή: Κοίτα τον Ουρανό

Σήμερα έπεσε στα χέρια μας μια ομιλία Έλληνα πρωθυπουργού στη Βουλή για τα πανεπιστήμια 31 χρόνια πρίν. Το απόσπασμα επιβεβαιώνει τα σχόλια μας για τον αποπροσαναντολιστικό, προπαγανδιστικό και κατασκευασμένο δημόσιο διάλογο για τη παιδεία κι αποκαλύπτει τον πραγματικό πολιτικό μέντορα της Άννας Διαμαντοπούλου.

«Τα Πανεπιστήμια και τα άλλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας δεν έχουν μόνο ηγετικό ρόλο να παίξουν, έχουν άλλο ρόλο πολύ σημαντικότερο, έχουν το ρόλο να προετοιμάσουν για αύριο την ηγέτιδα τάξη της ελληνικής κοινωνίας…
Και ερωτάται, κύριοι συνάδελφοι, αυτός ο προορισμός, αυτός ο στόχος των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων επιτυγχάνεται και είναι δυνατόν να επιτευχθεί σήμερον; Δυστυχώς όχι μόνον δεν επιτυγχάνεται ο στόχος, αλλά προετοιμάζεται η υποβάθμισις της ελληνικής νεολαίας.
Προετοιμάζεται η διάλυσις του Κράτους. Διότι πώς είναι δυνατόν να υπάρξη σύγχρονο Κράτος, χωρίς διακεκριμένους επιστήμονες; (…)
Αλλά κύριοι συνάδελφοι, αυτή η κατάσταση στα Πανεπιστήμια σε τι οφείλεται; Οφείλεται
μήπως στην έλλειψη υποδομής όπως ισχυρίζονται πολλοί; (…) Θα μπορούσαν όσοι επιτίθενται κατά της υποδομής να δικαιωθούν αν ουρά φοιτητών συνωστίζετο προ αιθουσών απολύτως πλήρων και δεν είχαν έδρανα να καθίσουν. Πηγαίνετε στα Πανεπιστήμια, σε μάθημα οποιουδήποτε καθηγητή και του πιο νέου και του πιο δημοκρατικού και αν είναι περισσότερα από τα 20% των εδράνων κατειλημμένα δέχομαι να παραιτηθώ αυτή τη στιγμή.
(…) Κατελήφθη η Βιομηχανική Σχολή. Γιατί; Διότι εξετάστηκαν οι φοιτητές στη Στατιστική και βρήκαν ότι τα θέματα τους ήταν πολύ δύσκολα και είπαν να δώσουν σε άλλα θέματα και με την άρνηση της Σχολής κατέλαβαν την Ανωτάτη Βιομηχανική. Και υπάρχει και συνέχεια στη Βιομηχανική. Παρουσιάστηκαν ορισμένοι φοιτητές αντί άλλων και εξετάσθηκαν. Ανεκαλύφθη η πλαστοπροσωπεία, η οποία τιμωρείται από τον Ποινικό νόμο και παραπέμθηκαν στην εισαγγελία. Αίτημα: “Να ανακληθούν οι 11 αποβολές από τις
πλαστοπροσωπίες, να σταματήσει η ποινική δίωξη, να τοποθετηθούν κατά της εισαγγελικής παρέμβασης που καταλύει κάθε έννοια ασύλου” (…)
Για ποιο άσυλο μιλάμε; Για το πανεπιστημιακό βέβαια. Για την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών. Για τη δυνατότητα να παρακολουθεί ο φοιτητής το μάθημα και ο καθηγητής να διδάσκει. Είναι αυτό που ισχύει σήμερα; Μόνο αυτό δεν είναι. Όλα τα άλλα είναι. Είναι άσυλο για μικρεμπόρους, είναι άσυλο για τον Κελαηδόνη, είναι άσυλο για τις συνεδριάσεις του Κομμουνιστικού Κόμματος, είναι άσυλο για προσωπικά αιτήματα (…)
Αλλά κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, τα πράγματα είναι ακόμα πιο επικίνδυνα από ό,τι σας τα περιέγραψα.
Διότι δεν υπάρχει κανένας κλητήρας που να τολμά να ζητήσει την ταυτότητα εκείνου που εισέρχεται στο ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα. Ο οποιοσδήποτε μπορεί να εισέλθει. Και σας ερωτώ. Είναι άσυλο αυτό όταν ο οιοσδήποτε κακοποιός μπορεί να εύρει καταφύγιο;»

Γεώργιος Ράλλης, από την ομιλία του στη Βουλή σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στα πανεπιστήμια της χώρας, 20.12.1980 (σαν να μην πέρασε μια μέρα!)

Το Σχολικό Βιβλίο θύμα της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης προς όφελος των δανειστών

πηγή: Αριστερό Βήμα
της Αγγελικής Χ. Χρονοπούλου


Εισαγωγικά
Τρεις εβδομάδες μετά την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς διαβιώνουν, εκ των ενόντων, χωρίς σχολικά βιβλία, αλλά με χρυσοπληρωμένα DVD. Με αποτέλεσμα να έχουν ξεσηκωθεί τόσο οι μαθητές που καταλαμβάνουν τα σχολεία τους, όσο και οι φοιτητές, που καταλαμβάνουν τα Πανεπιστήμια, μετά την ψήφιση (στη βάση «θερινής κοινοβουλευτικής συναίνεσης») του ισοπεδωτικού νομοσχεδίου για τα Πανεπιστήμια -ΤΕΙ, ένα… επίτευγμα της εκπαιδευτικής (κυβερνητικής) πολιτικής προς χάρη των δανειστών.

Στις αρχές Σεπτέμβρη ξεκίνησαν, επιτέλους, να τυπώνονται τα σχολικά βιβλία ενώ η εκτύπωση και η διανομή θα ολοκληρωθούν όταν τα πρώτα τεύχη θα είναι ήδη περιττά(!) και αφού θα έχει κυλήσει σχεδόν η μισή σχολική χρονιά...
Στο ενδιάμεσο θα καταναλωθούν πολλά χρήματα στις φωτοτυπίες και θα σπαταληθούν τόνοι χαρτί και όλα αυτά γιατί;
Υπήρχε κίνητρο, ποιος είχε το κίνητρο και ποιο ήταν το διακύβευμα; Στα ερωτήματα αυτά θα απαντήσουμε στο κείμενο μας αυτό.
Θα διατυπώσουμε από την αρχή το σκεπτικό μας, για να διευκολύνουμε τους αναγνώστες να παρακολουθήσουν τους συλλογισμούς μας και στη συνέχεια θα διατρέξουμε μαζί τους κάποια αντιπροσωπευτικά στοιχεία από την πληθώρα των στοιχείων που συλλέξαμε, αναλύσαμε και που τεκμηριώνουν το σκεπτικό μας (όλα τα στοιχεία περιλαμβάνονται στο αφιέρωμα: Εκπαιδευτική Πολιτική, που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Σύγχρονη Εκπαίδευση», (τεύχος 166/2011, σελ. 11-98, 155-161) που κυκλοφορεί το 1ο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη).

Συνέντευξη της Camila Vallejo για το Χιλιάνικο Φοιτητικό Κίνημα στην Granma Internacional

πηγή: γλόμπινγκ
Μετάφραση / Επιμέλεια :  Partizanos 


Πρόλογος του μεταφραστή

Εδώ και πέντε μήνες το φοιτητικό κίνημα στην Χιλή πραγματοποιεί μεγαλειώδεις, μαχητικές κινητοποιήσεις με κύριο αίτημα την δημόσια, ποιοτική και δωρεάν παιδεία για όλους. Στο πλευρό τους από τον Αύγουστο έχουν συστρατευθεί και εργατικά συνδικάτα δίνοντας στο κίνημα ακόμα μεγαλύτερο εύρος.

Χθες, οι εκπρόσωποι των φοιτητών αποχώρησαν από τις διαπραγματεύσεις, πρώτον, γιατί διαπίστωσαν ότι η κεντροδεξιά κυβέρνηση τους εμπαίζει μην έχοντας καμία διάθεση να εκπληρώσει το κύριο αίτημα του κινήματος για δημόσια, δωρεάν και ποιοτική παιδεία, και δεύτερον, γιατί πριν από λίγες μέρες ο αντιδραστικός κυβερνητικός συνασπισμός του προέδρου Piñera προώθησε την επικύρωση νόμου που ποινικοποιεί τους αγώνες, τις κινητοποιήσεις, και τις καταλήψεις των πανεπιστημίων και εν γένει των δημοσίων ιδρυμάτων. Οι ποινές που προτείνονται στο εν λόγο νομοθετικό έκτρωμα για συμμετοχή σε κινητοποιήσεις στις οποίες μπορεί να προκληθούν επεισόδια φτάνουν μέχρι και τα 3 χρόνια φυλάκιση. Στην συνέντευξη που ακολουθεί η σ. C. Vallejo αναφέρεται, μεταξύ άλλων, και στη στάση και τον ρόλος της αστυνομίας όλο αυτό το διάστημα που οι κινητοποιήσεις είναι σε εξέλιξη.

Άλλα θέλω κι άλλα κάνω…

πηγή: Red Notebook
του Σταύρου Παναγιωτίδη

Διαφάνεια, ποιότητα, κύρος. Η κυβέρνηση «καταφέρνει» με τον νόμο να μην πετύχει τίποτα από τα τρία. Δεν δικαιούμαστε να πούμε πως άλλος είναι ο σκοπός της;

Ο στίχος από το τραγούδι του Σωκράτη Μάλαμα αποδίδει εξαιρετικά την αναντιστοιχία ανάμεσα σε όσα εξαγγέλλει η κυβέρνηση ως στόχους για το πανεπιστήμιο και σε όσα θα αποτελέσουν τις συνέπειες του νέου νόμου. Η υπουργός υπόσχεται ένα πανεπιστήμιο χωρίς διαφθορά, με καλύτερη ποιότητα και μεγαλύτερο κύρος. Αυτό που τελικά θα φτιάξει είναι ένα πανεπιστήμιο περισσότερο διεφθαρμένο, πολύ χαμηλής ποιότητας και με κατακρημνισμένο κύρος.

Η «πάταξη» της διαφθοράς. Η κυβέρνηση βάζει μπροστά το «πιασάρικο» ζήτημα της διαφθοράς και υπόσχεται πως θα το αντιμετωπίσει μεταβιβάζοντας όλες τις εξουσίες από τη Σύγκλητο στο Συμβούλιο Διοίκησης.  

Ερώτημα πρώτο: Γιατί ένα σώμα 15 ανθρώπων, δηλαδή το Συμβούλιο, θεωρείται πως διαφθείρεται πιο δύσκολα από ένα σώμα 50 ή και 100 ανθρώπων, όπως η Σύγκλητος, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των φορέων του πανεπιστημίου;  

Ερώτημα δεύτερο: Τα μισά μέλη του Συμβουλίου θα είναι εξωτερικά, με στόχο να αποτελούν κατά βάση εκπροσώπους του επιχειρηματικού κόσμου, μέλη θεσμών που πρόσκεινται στην κυβέρνηση ή θα ελέγχονται από αυτήν, ακόμη και πολιτικά πρόσωπα. Πώς λοιπόν, φέρνοντας μέσα στα πανεπιστήμια τους ανθρώπους και τους θεσμούς που αποτελούν την ίδια τη διαπλοκή, αντιμετωπίζεις το πρόβλημα της διαφθοράς;  

ΜΑΖΙΚΟ ΞΕΣΠΑΣΜΑ ΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ- 7/10/2011


Σήμερα το πρωί, μετά από ένα αυθόρμητο κάλεσμα διαφόρων υπαλλήλων, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση εκατοντάδων μόνιμων Διοικητικών υπαλλήλων, καθώς και αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο προαύλιο του υπουργείου. Η χθεσινή ανακοίνωση στα ΜΜΕ του προσχεδίου του Νέου Μισθολογίου – Βαθμολογίου και των κριτηρίων της εφεδρείας, έκαναν όλο το πρωί την κατάσταση εκρηκτική.  Κόψιμο όλων των επιδομάτων που όλα τα προηγούμενα χρόνια οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ προωθούσαν προκειμένου να μην δώσουν πραγματικές αυξήσεις στους βασικούς μισθούς με εναπομείναντες βασικούς μισθούς πείνας!!! Καλείται ο πρωτοδιόριστος εκπαιδευτικός να επιβιώσει με 660 ευρώ!!! Μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη, μόνο εάν και εφόσον είσαι «τυπικός υπάλληλος», επιτεύξεις τους στόχους κατά 100% που θα σου θέσει η υπηρεσία και δείξεις «καλή συμπεριφορά» απέναντι στους ανώτερους σου και το κοινό. «Φάκελος κοινωνικών φρονημάτων» δηλαδή!
Ταυτόχρονα, εκείνη τη στιγμή διεξάγονταν συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο, διαφόρων φοιτητικών συλλόγων και μαθητών από καταλυμένα σχολεία.  Χαιρετήσαμε την συγκέντρωση τους, καθώς και αυτοί τη δική μας, τονίζοντας ότι η επίθεση του συστήματος αυτή τη στιγμή είναι ολόπλευρή, μας αφορά όλους και όλοι μαζί, συντονισμένα πρέπει ν’ απαντήσουμε.
Ο κόσμος που συγκεντρώθηκε ήταν πάρα πολύς. Θεωρήσαμε, λοιπόν, ότι ήταν ανάγκη να κλιμακώσουμε και με κάποιο τρόπο να συγκεκριμενοποιήσουμε τις διαθέσεις του κόσμου. Πήραμε την πρωτοβουλία, λοιπόν, να συγκαλέσουμε επί τόπου έκτακτη Γενική Συνέλευση να συζητήσουμε πως θα προχωρήσουμε.
Η απουσία των μελών του ΔΣ  του Συλλόγου μας ήταν παντελής και σκόπιμη, παρόλο που από το μεγάφωνο τους ζητήσαμε να έρθουν για να πάρουν θέση.
 Τέθηκαν αρκετές προτάσεις από τους παρευρισκόμενους. Τονίστηκε ως πολύ σημαντικό να γίνει προσπάθεια συντονισμού με όλους τους άλλους Δημόσιους Υπαλλήλους από όλα τα Υπουργεία ΝΠΔΔ, ΟΤΑ κ.λπ. , καθώς και ότι δεν μπορούμε πια να περιμένουμε πότε η ΑΔΕΔΥ θα προκηρύξει γενική απεργία για να εκφράσει την αγανάκτηση του ο κόσμος.
Ψηφίστηκε, λοιπόν:
-          κατάληψη του υπουργείου και κλιμάκωση του αγώνα
-          νέα Γενική Συνέλευση από Δευτέρα για ν’ αποφασίσουμε πως θα κινηθούμε
-          κάλεσμα για συντονισμό, μ’ οποιονδήποτε τρόπο, προς όλους του Δ. Υπαλλήλους

Ανεβάζουν το θερμόμετρο οι τροπολογίες της Αννας

πηγή: enet.gr

Η αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων εκχωρείται στο υπουργείο, καταγγέλλουν οι πρυτάνεις, ενώ επικρατεί σύγχυση με τη σωτηρία εξαμήνου και εξεταστικής
Στα άκρα φτάνει πλέον η κόντρα μεταξύ υπουργείου Παιδείας και πρυτάνεων, μετά την κατάθεση τροπολογιών στο νέο νόμο για τα ΑΕΙ, την Παρασκευή το απόγευμα, στη Βουλή. 

Οι πρυτάνεις λένε χαρακτηριστικά ότι πλέον η υπουργός «θέλει να πάρει η ίδια τα κλειδιά των πανεπιστημίων και να διοικεί εκείνη στη θέση τους. Θα μας οδηγήσει τελικά να κλείσουμε έστω και για λόγους συμβολισμού τα ιδρύματα».
Αφορμή για τη νέα αυτή αντιπαράθεση είναι η τροπολογία που ορίζει ότι μέχρι να ολοκληρωθεί ο Οργανισμός και ο Εσωτερικός Κανονισμός των Πανεπιστημίων (κάτι που απαιτεί τουλάχιστον ένα χρόνο) η ίδια η υπουργός θα ορίζει ολόκληρη την εσωτερική ζωή των ιδρυμάτων, που έχει σχέση με εκλογική διαδικασία. Δηλαδή:
*Την ανάδειξη εκπροσώπων καθηγητών, φοιτητών και κάθε είδους προσωπικού στα συλλογικά όργανα.
*Τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογικών διαδικασιών, την ανάδειξη των οργάνων, την υποβολή υποψηφιοτήτων, την ανακήρυξη υποψηφίων, τους εκλογικούς καταλόγους, τα εκλογικά τμήματα, τη συγκρότηση των εφορευτικών επιτροπών, τα ψηφοδέλτια, τη διεξαγωγή της ψηφοφορίας, την καταμέτρηση των ψηφοδελτίων και των ψήφων, τις ενστάσεις, τα πρακτικά καταμέτρησης κ.λπ.
«Πριν καλά καλά εφαρμοσθεί ο νέος νόμος το υπουργείο προέβη σε τροπολογίες» μας είπε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Γ. Μυλόπουλος. «Κι αυτό γίνεται επειδή διαπιστώνει πλέον ότι δεν εφαρμόζεται ο νέος νόμος, όπως λέγαμε εμείς τόσο καιρό. Με τη συγκεκριμένη τροπολογία που κατατέθηκε επιδεινώνεται η ήδη βεβαρημένη κατάσταση στα πανεπιστήμια. Προκαλείται περαιτέρω σύγχυση και αναταραχή. Γιατί στην ουσία, εκχωρείται η αυτοδιοίκηση των ιδρυμάτων στο υπουργείο, κι αυτό δεν έχει προηγούμενο. Κάποιος πρέπει να σταματήσει το υπουργείο στον κατήφορο που έχει πάρει...».
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Θ. Παπαθεοδώρου, τονίζει: «Επιβεβαιώνεται ότι ο νόμος δεν ήταν προετοιμασμένος. Αλλά το χειρότερο είναι ότι με την τροπολογία το υπουργείο ολοκληρώνει τις προσπάθειες χειραγώγησης και παρέμβασης στη ζωή των ιδρυμάτων, κάτι που είναι βέβαιον πως θα αποτύχει. Πάντως, σε κάθε περίπτωση μία νομοθετική ρύθμιση, όπως η συγκεκριμένη, δεν μπορεί να καταλύει ή να περιορίζει την ασφάλεια δικαίου, ούτε να παραδίδει με νομοθετική εξουσιοδότηση τις εκλογικές διαδικασίες των πανεπιστημίων στο υπουργείο Παιδείας».
Ομως συγχρόνως οι πρυτάνεις παρατηρούν ότι το υπουργείο δεν ακολουθεί ούτε το δικό του χρονοδιάγραμμα, αφού δεν ανακοίνωσε ακόμη το σύστημα με το οποίο θα γίνουν οι εκλογές των νέων μελών του Συμβουλίου, παρά το γεγονός ότι έπρεπε να το είχε κάνει ώς την προηγούμενη Πέμπτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σύστημα είναι τόσο περίπλοκο που θα χρειασθεί ειδικό λογισμικό για να αναλύσει την κάθε ψήφο.
Ομως τα προβλήματα με την εφαρμογή του νέου νόμου είναι απλώς το «κερασάκι στην τούρτα», λένε πρυτάνεις, αφού, παρά το γεγονός ότι φθίνουν οι καταλήψεις, σύγχυση, ασάφεια και αβεβαιότητα επικρατούν σε όλα τα ιδρύματα.
Το πρώτο πρόβλημα που προσπαθούν να λύσουν είναι η εξεταστική του Σεπτεμβρίου. Αλλα ιδρύματα αποφάσισαν να ακολουθήσουν τον παλιό νόμο και άλλα τον καινούριο. Ετσι σε άλλα χάνεται η εξεταστική, ενώ σε ορισμένα αποφασίζεται ακόμη και να παραταθεί το ακαδημαϊκό έτος για να μη χαθούν και η εξεταστική και το εξάμηνο. Κι όλα αυτά επειδή, σύμφωνα με τον νέο νόμο, δεν μπορεί να γίνονται ταυτόχρονα διδασκαλία και εξετάσεις όπως γινόταν στο παρελθόν. Μάλιστα σε ορισμένα τμήματα για να μη χαθεί το νέο εξάμηνο θα αρχίσουν τη διδασκαλία, και τα Σάββατα θα κάνουν τις εξετάσεις του παλιού εξαμήνου.
Ηαπόλυτη σύγχυση, όμως, προκλήθηκε στους επί πτυχίω φοιτητές για τις εξετάσεις με τις αλλεπάλληλες εγκυκλίους του υπουργείου Παιδείας. Αρχικά ο ειδικός γραμματέας Ανώτατης Εκπαίδευσης, Β. Παπάζογλου, έστειλε εγκύκλιο ότι όσοι είναι στο πτυχίο και χρωστούν μέχρι πέντε μαθήματα μπορούν να τα δώσουν. Την ίδια ώρα ανακοίνωση του Πολιτικού της Νομικής ειδοποιούσε τους επί πτυχίω φοιτητές ότι μπορούν να εξεταστούν μέχρι και σε οκτώ μαθήματα, αλλά υπό την προϋπόθεση να φέρουν δικαιολογητικά ότι έχουν γίνει δεκτοί σε μεταπτυχιακές σπουδές ή χρειάζονται το πτυχίο γιατί εργάζονται και απαιτείται από τον εργοδότη τους.
Τελικά, με νέα εγκύκλιο του το υπουργείο αναγκάσθηκε να υποχωρήσει και επέτρεψε την εξέταση των συγκεκριμένων φοιτητών σε όσα μαθήματα αποφασίσει το τμήμα στο οποίο φοιτούν...
«Με δυο λόγια», τονίζει ο Γ. Μυλόπουλος, «η κατάσταση πάει από το κακό στο χειρότερο»...
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, το πρόβλημα της περικοπής κονδυλίων, κυρίως των μειώσεων εκπαιδευτικού προσωπικού, που επιβάλλουν οι νέες οικονομικές συνθήκες, απειλεί να τινάξει στον αέρα τη στοιχειώδη λειτουργία των ιδρυμάτων.
Οπως λέει ο Θ. Παπαθεοδώρου, «η οριζόντια μείωση των συμβασιούχων εκπαιδευτικών κατά 50% έχει δημιουργήσει συνθήκες αδυναμίας στα προγράμματα σπουδών, που μεταφράζεται ακόμη και σε μείωση των μαθημάτων επιλογής. Πέρυσι, στο δικό μας ίδρυμα είχαμε 30 συμβασιούχους και φέτος μόνον οχτώ. Πέρυσι, τα πράγματα "μπαλώθηκαν" γιατί δεν επαρκούσαν ούτε οι 30, φανταστείτε τι γίνεται φέτος...».
Ο πρόεδρος του ΤΕΙ Αθήνας, Δ. Νίνος, δηλώνει ότι αν δεν ληφθεί μέριμνα για πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, τότε στο μεγαλύτερο ΤΕΙ της χώρας δεν θα αρχίσουν μαθήματα στις 17 Οκτωβρίου.
«Φέτος για όλα τα ΤΕΙ δόθηκαν 1.300 θέσεις έκτακτου προσωπικού, ενώ πέρυσι 2.800. Είναι δυνατόν να γίνουν μαθήματα και να λειτουργήσουν τα εργαστήρια για χιλιάδες σπουδαστές με αυτό τον τρόπο, τη στιγμή μάλιστα που συνταξιοδοτούνται πολλοί και δεν καλύπτονται οι θέσεις τους;».

Επίθεση με γιαούρτια στον Χάρη Καστανίδη

πηγή: tvxs.gr

Κατά τη διάρκεια της προβολής της τελευταίας ταινίας του Γούντι Άλεν  «Μεσάνυχτα στο Παρίσι» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο κ. Καστανίδης δέχτηκε επίθεση από φοιτητές με γιαούρτια.

Η προβολή της ταινίας γινόταν στον κινηματογράφο Ολύμπιον στην Πλατεία Αριστοτέλους, ενώ την ίδια ώρα στην πλατεία Βενιζέλου φοιτητές πραγματοποιούσαν συναυλία διαμαρτυρίας. Όταν έγινε γνωστή η παρουσία του υπουργού στον κινηματογράφο ομάδα περίπου 100 φοιτητών κρατώντας πανό αλλά και γιαούρτια εισέβαλε στον κινηματογράφο και φωνάζοντας συνθήματα γιαούρτωσαν τον κ. Καστανίδη.

Ο υπουργός που συνοδευόταν από τη σύζυγο του αποχώρησαν  με τον κόσμο να χειροκροτεί. Με το τέλος της ταινίας και την αποχώρηση του κόσμου μια διμοιρία των ΜΑΤ έκανε την εμφάνισή της ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Καστανίδης με το τέλος της ταινίας μετέβη στο Αστυνομικό Τμήμα Λευκού Πύργου.

Το νέο μοντέλο διακυβέρνησης των ΑΕΙ και η αποδόμηση του πανεπιστημίου ως δημόσιου και δημοκρατικά οργανωμένου θεσμού: εισήγηση σε εκδήλωση των φοιτητών του Πολυτεχνείου Κρήτης για το νέο νόμο

της Ελένης Φουρναράκη


Εισαγωγικά στη μεταρρύθμιση Διαμαντοπούλου: ένα ευνοϊκό διεθνές περιβάλλον

Όσα θα πω εδώ βασίζονται στην παραδοχή ότι ο «νόμος Διαμαντοπούλου» εν μέρει συνδέεται με τη συγκυρία της δημοσιονομικής κρίσης, του Μνημονίου, και της κρίσης ευρύτερα του πολιτικού συστήματος στη χώρα μας, και εν μέρει -σε μεγάλο βαθμό, θα έλεγα- αποτελεί έκφραση νεοφιλελεύθερων πολιτικών που αναπτύσσονται διεθνώς στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, παρά τις ιδιαιτερότητες που εντοπίζουμε στην ελληνική τους εκδοχή (τις οποίες επεσήμανε ο κ. Σταθάκης).

Αναφέρομαι στη λεγόμενη «παγκόσμια οικονομία της γνώσης», στην υπηρεσία της οποίας τίθενται ρητά οι τρέχουσες μεταρρυθμίσεις των πανεπιστημίων διεθνώς. Σύμφωνα με τη βιβλιογραφία που μελετά επιστημονικά, δηλαδή κριτικά, αυτές τις μεταρρυθμίσεις. Στην αντίληψη των ποικίλων κέντρων που προωθούν ή ενθαρρύνουν αυτές τις μεταρρυθμίσεις (είτε πρόκειται για εθνικές κυβερνήσεις είτε για διεθνείς οργανισμούς όπως η Παγκόσμια Τράπεζα ή ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης), η ανταγωνιστική ενσωμάτωση τόσο των αναπτυγμένων όσο και των αναπτυσσόμενων χωρών σε αυτή την «παγκόσμια οικονομία της γνώσης» προϋποθέτει μια γενικευμένη παραδοχή: ότι η ανώτατη εκπαίδευση αποκτά έναν αυξανόμενο κρίσιμο ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη. Έναντι αυτού του οικονομικού ρόλου, ο τρέχων πολιτικός λόγος περί της μεταρρύθμισης των πανεπιστημίων, δίνει ολοένα και λιγότερη έμφαση στην ανώτατη εκπαίδευση ως δημόσιο δικαίωμα ή ως βασικό μέσο καλλιέργειας και χειραφέτησης των πολιτών. Αν η ανώτατη εκπαίδευση είναι κεντρικό διακύβευμα στο λόγο και τις πολιτικές της «παγκόσμιας οικονομίας της γνώσης», τούτο συμβαίνει, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ένας ερευνητής, επειδή «η γνώση αντιμετωπίζεται ως πρώτη ύλη», και συνεπώς, τα πανεπιστήμια «αποτελούν χώρους τόσο για την εξόρυξη όσο και τη διύλιση αυτού του πόρου».[1]